וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אמר שסקסיזם הוא שיח סביר": נחשף מכתב המתלוננת נגד ריטמן לאלשיך

פרסום ראשון: המתלוננת נגד הניצב שהוחזר לפקד על להב 433 על אף החשדות נגדו בגין הטרדה מינית, פנתה לאלשיך באמצעות עורכת דינה בבקשה לפטר אותו מתפקידו. "הוא אמר לי: 'מה הייתי עושה לך אם לא היית פקודה שלי'"

עריכה: ניר חן

"ריטמן אמר לי: 'מה הייתי עושה לך אם לא היית פקודה שלי'", כך כתבה המתלוננת נגד מפקד להב 433, ניצב רוני ריטמן, במכתב למפכ"ל המשטרה רב-ניצב רוני אלשיך, ובו ביקשה שיפטר את הניצב מהמשטרה בשל החשדות שיוחסו לו בטרם נסגר התיק נגדו במשטרה הצבאית החוקרת (מח"ש). במכתב, פירטה עורכת הדין של האישה, אפרת נחמני-בר, חלק מחומרי החקירה שהועברו אליה, על מנת להגיש ערר על החלטת היועץ המשפטי לממשלה לסגור את תיק החקירה.

בין היתר, מוזכר במכתב כי "במסגרת אירוע החברתי, רדף ריטמן אחר המתלוננת וכפה עליה מגע גופני לא רצוי תוך שהוא מושך אותה בידה בכוח ומנסה להצמידה אליו בחיבוק". כמו כן, מצוטט ריטמן מתוק חקירותיו אומר: "אמירות סקסיסטיות הן חלק משיח סביר". המכתב נשלח לאלשיך על מנת להוכיח טרם פניה לבג"ץ כי כל ההליכים האפשריים מוצו.

עוד בנושא:
ביקורת על החלטת המפכ"ל להחזיר את ריטמן לתפקידו: "זלזול במתלוננת"
במשטרה מברכים על החזרת ריטמן: "המפכ"ל שלנו גבר"
אחרי סגירת התיק: המפכ"ל הודיע לריטמן שימשיך בתפקיד ראש להב 433

טקס הענקת דרגות בכירות במשטרה 11 ינואר 2016. יואב דודקביץ'
"אמירות סקסיסטיות הן חלק מהשיח". ריטמן/יואב דודקביץ'

עוד הוזכר במכתב ציטוט של ריטמן מהחקירה: "יכול להיות שהערתי אמירות סקסיטיות, אבל אני בטוח לא חורג מגבול הטעם הטוב, אפילו בין מפקד לפקודה. הכל מתוך התנהלות בריאה ונורמלית". בנוסף, מצוטט ריטמן כמי שאמר לפקודה שלו כי היא "נראית טוב" וכי הוא סבור שמפקד יכול לומר זאת לפקודה שלו. במכתב נחשף כי ריטמן הודה בחקירותיו כי נהג להחזיק ערק במשרדו, שילב אלכוהול בישיבות כשסבר כי אלכוהול משפר את הקשר בין המפקדים והודה ששותה אלכוהול ונוהג לאחר מכן כי "מרגיש בשליטה".

נחמני-בר פירטה במכתב גם את דעתו של ריטמן כלפי המתלוננת. בין היתר, אמר בחקירתו כי הוא "מתעב" אותה וכי "לא היה נוגע בה במקל". באשר לאמירה של ריטמן לפיה "מה הייתי עושה לך אם לא היית פקודה שלי" עולה כי כפי שפורסם בוואלה! NEWS, לדברים היה עד שמיעה, קצין משטרה שכבר אינו בשירות ושמע את הדברים מבעד לדלת לשכתו של ריטמן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
טקס הענקת דרגות בכירות במשטרה 11 ינואר 2016. יואב דודקביץ'
"ההחלטה להחזיר את ריטמן לתפקידו היא בלתי סבירה באורח קיצוני"/יואב דודקביץ'

"לאחר עיון בחומר הראיות, אין מנוס מהמסקנה כי ההחלטה להחזיר את ניצב ריטמן לתפקידו כחוקר מספר 1 היא בלתי סבירה באורח קיצוני", כתבה עו"ד נחמני-בר. "עולמו הערכי הנוהג להתייחס לנשים באופן שוביניסטי וסקסיטי, עולמו הנוהג להפלות נשים בקידום שיבוץ על רקע מין והורות, התשתית האיתנה לתלונת המוטרדת המחוזקת בראיות חיצוניות ואובייקטיביות ותמונה המטרידה העולה מחומר החקירה, שממנה עולה כי ברור שריטמן מפיל חתתו על סביבתו.

"נזכיר כי נורמותה ההתנהגות הנדרשות מאדם במעמדו ותפקידו של מפקד להב, הינן גבוהות מאלה הנדרשות מאדם רגיל. המסר העולה מהחלטתך להשיב את ריטמן לתפקידו הרם הינו בעל השלכות רוחב הרסניות על מוטרדות וקורבנות לתקיפה מינית. החלטתך, חרף הודאתו, מתן פרס לחוטא ויש בה מסר משתיק ומשתק למוטרדות נוספות. עולמו הערכי של ניצב ריטמן אינם משקפים את החברה הנאורה בה אנו חיים ואת הערכים שמבקש ארגון המשטרה לפעול על פיהם".

ההחלטה לסגור את התיק נגד ריטמן התקבלה בעילה של חוסר עניין לציבור, שמשמעותו בפועל הוא שקיימות ראיות לכך שניצב ריטמן הטריד מינית את הקצינה שהתלוננה עליו. ואולם, למרות הראיות, לא ניתן להעמיד את ריטמן לדין, מכיוון שהמעשים שביצע אירועו לפני יותר משלוש שנים והחוק קובע כי חלה התיישנות בגינם. גורמים במערכת אכיפת החוק וארגוני נשים שונים בישראל מתחו ביקורת חריפה על החלטתו של אלשיך להשיב את ריטמן לתפקידו כראש יחידת להב 433 ימים בודדים לאחר שנסגר נגדו התיק בחשד להטרדה מינית.

מדובר המשטרה נמסר: "החלטות היועץ המשפטי לממשלה ומפכ"ל המשטרה מדברות בעד עצמן. מבלי להתייחס לפרטים או למידת דיוקם אין בפרסום אלא נסיון הכפשה והטלת דופי בניצב ריטמן ובהחלטה הראויה שהתקבלה בעניינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully