וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אפשר לנשום לרווחה": שני ישראלים חולצו באתיופיה בתוך יממה

דנה ירקצי והילה קובו

17.1.2016 / 15:10

גבר כבן 30 ואישה בת 70 הוטסו בסיוע משרד החוץ לניתוחים בהולים בבירה אדיס אבבה, לאחר שסכנה נשקפה לחייהם. סגן השרירה ליאו וינובסקי: "מצב מאתגר ומלחיץ, אבל אפשר לנשום לרווחה". ריאיון לאולפן וואלה! NEWS

עריכה: ניר חן

שני ישראלים נפגעו בסוף השבוע באתיופיה ופונו במסוק לבית חולים מקומי בסיוע משרד החוץ. ביום חמישי בערב נפצע בבטנו באורח קשה גבר בשנות ה-30 לחייו שנפל וסבל מדימום פנימי, וסכנה נשקפה לחייו. הוא פונה מהעיר גונדר לבית חולים בבירה אדיס אבבה ועבר ניתוח חירום. למחרת בבוקר התקבל בחדר המצב דיווח על אישה בת 70 בעיר לליבלה שנמצאת במצב קשה מאוד, ובסיוע של משרד החוץ היא הוטסה לבירה ונותחה.

הדיפלומטים הישראלים, בראשות סגן השגרירה ליאו וינובסקי, ליוו את הפצועים בשעות הניתוח ובמהלך ההתאוששות. "ביומיים האחרונים היינו עסוקים מאוד במצב מאתגר ומלחיץ. עכשיו אנחנו כשאנו רואים את השניים בריאים ומחייכים, אנחנו סוף סוף שמחים ונושמים לרווחה. השניים עברו ניתוחים לא פשוטים. כל אחד מאתנו תרם את חלקו בהצלת חייהם. מחלקת ישראלים בחו"ל וחדר המצב במשרד החוץ, צוות החילוץ האווירי ועובדי השגרירות לקחו חלק במבצע ההצלה", אמר.

לקריאה נוספת:
ארה"ב תפסיק להפעיל בסיס מל"טים אסטרטגי במזרח אפריקה
הסכם להקמת סכר ענק באתיופיה: סוף למלחמות המים באגן הנילוס?
אתיופיה: עשרות מפגינים נהרגו; "הממשלה אחראית להסלמה"

אתיופיה. ShutterStock
"הייתה פה דרמה". אתיופיה/ShutterStock

לדבריו, פציעתו של הגבר הצריכה טיפול בהול. "מדובר על תיירים ישראלים שבאו לטייל באתיופיה, לא טיולי טרקים הרפתקניים במיוחד. הגבר פשוט נפל על סלע, שחוררה לו את הבטן וגרמה לדימום פנימי רציני. איבד כמות גדולה של דם. הניתוח היה בגדר חובה לטובת הצלת חייו. הוא היה במרחק כשעה נסיעה מהעיר גונדר".

גם האישה נזקקה לניתוח חירום. "הטיילת, שנפצעה בעיר לליבלה, סבלה מחסימה רצינית במעיים שהחמירה את מצבה. אלה שני מקרים שבהם שניהם עמדו בפני סכנת חיים ברורה".

הוא הוסיף כי השניים זוכים לתמיכה רבה. "ביקרנו את הפצועים בבתי החולים הנורבגי אליו חולצו. מטיילים ישראלים מתנדבים לבקר אצלם ולעשות ביקור חולים כדי לשמח אותם. אין ספק שהייתה פה דרמה, עם סיכוי גבוה שהגרוע ביותר יקרה. היה פה מזג אוויר לא נוח, תנאים קשים, אבל הצוות גילה תחושת אחריות ומקצועיות גבוהה. שיתוף הפעולה ההדוק בין כל גורמי החילוץ הביא להצלת חייהם של השניים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אתיופיה. ShutterStock
"לא מדובר בטיולים הרפתקניים במיוחד". אתיופיה/ShutterStock

מנכ"ל חברת PassportCard יואל אמיר מסר: "קיבלנו את הדיווח לגבי מצבה הרפואי של המבוטחת באתיופיה בשעה 09:30 ביום שישי. מיד עם קבלת הדיווח התקיימה שיחה בין רופאים שלנו לבין הרופא המקומי. התברר כי האישה נמצאת במרפאה מרוחקת וחסרת יכולת לבצע את הטיפול הרפואי הנדרש במקרה מורכב מסוג זה. הוחלט על פינוי דחוף למרכז רפואי עם ציוד מתאים. יצרנו קשר עם מספר חברות מקומיות וחיפשנו כלי טיס זמין המתאים להטסה מיוחדת בהתאם לדרישות הרפואיות המתבקשות מהמצב שיוכל לחלץ את האישה. בסיוע שגרירות ישראל באתיופיה, הגענו לרופא הנורבגי ובעזרתם דאגנו לפינוי רפואי לאדיס אבבה. בשעה 15:00 האישה כבר הייתה בבית החולים בבירה, שם בוצע ניתוח החירום. מדובר במקרה מורכב במיוחד כיוון שהיה פה שילוב של מצב רפואי חירומי באזור מרוחק ובעייתי וללא יכולת רפואית מתאימה במקום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully