וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ ידון במינוי אביחי מנדלבליט ליועמ"ש: 5 דברים שצריך לדעת היום

גל סלונימסקי

17.1.2016 / 7:30

הממשלה תדון בשאלת הקמת מערך למניעת אלימות ברשת, הארכת מעצר למעורבים ב"פרשת שמעוני", 25 שנה למלחמת המפרץ ויום הולדת 52 למישל אובמה

בג"ץ ידון במינוי אביחי מנדלבליט ליועמ"ש הבא

אביחי מנדלבליט מזכיר הממשלה. מרק ישראל סלם / ג'רוזלם פוסט, מערכת וואלה! NEWS
בד"ץ ידון במינויו ליועמ"ש אביחי מנדלבליט/מערכת וואלה! NEWS, מרק ישראל סלם / ג'רוזלם פוסט

אתם צריכים לדעת שהיום יתכנסו חמישה שופטי בג"ץ לדון במינויו של מזכיר הממשלה אביחי מנדלבליט לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה הבא. העותרות נגד המינוי הן עמותת אומ"ץ והתנועה לאיכות השלטון, שטוענות כי העדר תקופת צינון בין תפקיד המזכיר לתפקיד היועץ עשוי להוות בעיה, כמו גם מעורבותו של מנדלבליט בפרשת הרפז.

דיון בשאלת הקמת מערך למניעת אלימות ברשת

בחורה עם מחשב. ShutterStock
בחורה עם מחשב/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום תדון הממשלה בהצעת השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, להקמת מערך לאומי למניעת אלימות ופשיעה נגד ילדים ובני נוער ברשת (מערך מאו"ר). מדובר ביחידה משטרתית שמטרתה לתת מענה לתופעות אלימות במרחב המקוון, בדגש על ילדים ובני נוער. זאת, משום שבשנים האחרונות חלה עלייה משמעותית בתופעות שליליות ברשת, בהן פדופיליה, סחר בסמים ובאלכוהול, הימורים, הטרדות ושיימינג. כמו כן, מסקר שנערך ב-2015 עלה כי כל ילד רביעי בישראל נפגע מאלימות ברשת וכ-75% נפגעו אף יותר מפעם אחת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

הארכת מעצר למעורבים ב"פרשת שמעוני"

שיחה עם מוקד התפילות למען איתמר שמעוני. דוד קורן
הארכת מעצר למעורבים בפרשה. ראש עיריית אשקלון, איתמר שמעוני/דוד קורן

אתם צריכים לדעת שהיום יתקיים בבית משפט השלום בראשון לציון דיון בהארכת מעצרם של חמשת החשודים בפרשה שזכתה לכינוי "פרשת שמעוני", על שמו של איתמר שמעוני, ראש עיריית אשקלון. שמעוני עצמו חשוד בעבירות מין, אונס, שוחד ושיבוש הליכי חקירה. יחד איתו נעצרו גם מנכ"ל העירייה חיים סופר החשוד בתיווך לשוחד, הלבנת הון והפרת אמונים; משה פונטה, חברו של שמעוני; דניאל עמנואל, קבלן החשוד בשוחד ועופר שמעוני, אחיו של איתמר.

25 שנה למלחמת המפרץ

נשיא עיראק סדאם חוסיין. 1991. AP
סדאם חוסיין, בשנת 1991/AP

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 25 שנה פרץ מבצע "סופה במדבר" במסגרת מלחמת המפרץ. מדובר במלחמה שבה הקואליציה הבינלאומית בהובלת ארצות הברית פעלה בעיראק להפלת המנהיג, סדאם חוסיין. מבצע "סופה במדבר" החל במתקפה אווירית אינטנסיבית של ארצות הברית על עיראק, מה שגרם לאחרונה לירות שמונה טילי סקאד לעבר ישראל, במטרה לגרור אותה למלחמה ובכך להרתיע את ארצות הברית. ישראל החליטה שלא להתערב. המלחמה הוכרעה ב-28 בפברואר עם שחרור כווית והסכם הפסקת אש.

יום הולדת לגברת הראשונה של ארצות הברית

מישל אובמה לובשת שמלת מייקל קורס בדיוקן רשמי של כהונת הנשיאות הראשונה, 2009. AP
חוגגת 52. מישל אובמה/AP

אתם צריכים לדעת שהיום חוגגת מישל אובמה יום הולדת 52. מישל, רעייתו של נשיא ארצות הברית ברק אובמה, היא בעלת תואר ראשון ועורכת דין במקצועה. כך גם הכירה את בעלה - כאשר עבדו יחד באותו משרד. השניים נשואים זה 24 שנים ולהם שתי בנות – מאליה ונאטשה. אובמה הפכה לדמות פופולרית בתרבות האמריקנית, בין היתר בזכות סגנון הלבוש שלה, האג'נדה הפמיניסטית ומעורבותה הפוליטית. לאחרונה נקשר שמה באפשרות להתמודד לנשיאות ארצות הברית, אולם ברק אובמה הכחיש את הטענות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully