וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח פלסטיני: פקיד במשרדו של עריקאת חשוד בריגול לטובת ישראל

לפי האתר "דוניא אל-ווטן", החשוד, שעובד במשרדו של בכיר הרשות כבר 20 שנה, הודה כי העביר מידע לישראל בתקופות המו"מ בין הצדדים. עריקאת עמד בראש המשלחת הפלסטינית למו"מ

ראש צוות המשא ומתן הפלסטיני, סאיב עריקאת, במסיבת עיתונאים בקהיר, 11 באוגוסט 2014. AP
פקיד במשרדו נעצר בחשד לריגולץ עריקאת/AP

מנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית עצרו לפני כשבועיים את אחד הפקידים במשרדו של בכיר הרשות הפלסטינית, סאיב עריקאת, ברמאללה, בחשד לריגול לטובת ישראל. מקורות בכירים ברשות אמרו לאתר הפלסטיני "דניא אל-וטן" כי החשוד עובד במשרד זה עשרים שנה.

לפי דוחות החקירה שהגיעו לידי האתר, העובד חשוד כי הדליף מידע במהלך התקופות השונות שבהן התנהל מו"מ מול ישראל. כמו כן נמסר כי הוא הודה בקשר עם ישראל בעשרים השנים האחרונות. על פי מידע נוסף שהגיע בנוגע לחשוד, החשוד עבד כמזכיר בוועדה המבצעת של אש"ף במהלך תקופתו של יאסר ערפאת ולאחר מכן עבר למשרדו של עריקאת.

פגישת ציפי לבני וסאיב עריקאת בוושינגטון. רויטרס
לבני ועריקאת במהלך סבב המו"מ היולי 2013/רויטרס

עריקאת אחראי זה שנים ארוכות על ניהול המשא ומתן מול ישראל. הסבב האחרון של המו"מ נפתח ביולי 2013. בראש המשלחת הישראלית עמדה השרה דאז ציפי לבני ועריקאת עמד בראש המשלחת הפלסטינית. באפריל 2014 תפוצץ המו"מ לאחר שישראל עיכבה את הפעימה הרביעית של שחרור המחבלים, ובתגובה פנתה הרשות הפלסטינית ל-15 מוסדות של האו"ם, בניגוד להתחייבותם.

(עדכון ראשון: 21:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully