וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפתרון של עיריית ירושלים להצתת מכולות האשפה: סילוקן מהרחובות

המכולות הורחקו היום משכונת מאה שערים, לקראת הפגנה שתוכננה ובוטלה, מתוך הנחה כי במחאות שמתקיימות באזור נוהגים חלק מהמפגינים להצית אותן. תושב השכונה בירך על הצעד: "אנחנו כמעט נחנקים". תושב אחר תהה: "למה אנחנו אלה שנענשים?"

צילום: רוני כנפו, עריכה: מתן חדד

(עשרות חרדים הפגינו בירושלים נגד נתיחת גופת התינוק שמת בבית שמש, בשבוע שעבר)

עובדי אגף התברואה בעיריית ירושלים אספו היום (חמישי) אחר הצהריים את מכולות האשפה באזור שכונת מאה שערים. הסיבה לכך היא מידע שהתקבל על הפגנה שייתכן שתהפוך לסוערת והייתה אמורה להתקיים בכיכר השבת בבירה. הפינוי נעשה לטענת העירייה כדי "למנוע פגיעה ברכוש ציבורי ו-ונדליזם". בעירייה החליטו להקדים תרופה למכה, על אף שמארגני ההפגנה כבר הודיעו על ביטולה.

בהפגנות המתקיימות לעיתים קרובות באזור השכונה נוהגים הקיצונים שבמוחים להצית מכולות אשפה ופחי זבל, ובאמצעותם גם לחסום את הכבישים המרכזיים בסביבה. מחירה של כל מכולה הוא עשרת אלפים שקלים וכל פח עולה אלף שקלים, כך שהנזק הכספי שנגרם הוא בלתי מבוטל. בנוסף לכך, תושבי האזור מתלוננים על הריח החריף ועל העשן הכבד שחודר לביתם במהלך ההפגנות, וגם בשעות שלאחריהן.

"אנחנו סובלים מזה באופן קבוע", סיפר אחד התושבים בשיחה עם וואלה! NEWS, "ברגע שהמפגינים מחליטים להצית את פחי האשפה, אנחנו בתוך הבית כמעט נחנקים. הילדים הקטנים משתעלים וזו סכנת נפשות. העירייה לא יכולה לעשות דבר נגד זה אחרי שהם כבר מציתים את הפחים, ובמשטרה לא תמיד יודעים מי אחראי לכך".

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
נתניהו: "אמירתה של שרת החוץ השבדית - אבסורדית ומטופשת"
העורך הראשי של "לה מונד" מגן על הכיפה: "היהודים בקרב הישרדות"
"קרני אור מזכרה": אביה החולה של תאיר ראדה חנך בית כנסת על שמה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
איסוף מכולות האשפה, היום בירושלים/מערכת וואלה!, צילום מסך
מחזיק תיק התברואה: "צריכים לעשות הכל כדי להגן על התושבים מהחוליגנים האלה"

עם זאת, ההחלטה של עיריית ירושלים התקבלה ברגשות מעורבים במאה שערים. בנימין וייס, אחד מהתושבים, טען כי "במקום שהעירייה תעניש את מי שמצית את הפחים, היא מענישה את התושבים ולוקחת מהם את המכולות. מתי יחזירו לנו אותן? נישאר בלעדיהן?". לעומת וייס, תושבים אחרים סבורים כי זהו הפתרון היחיד. "כבר ניסו הכל", הם אמרו.

מחזיק תיק התברואה בעירייה, יצחק פינדרוס, הודיע כי זו תהיה מדיניות העירייה מהיום והלאה. "אנחנו צריכים לעשות הכול כדי להגן על התושבים מפני החוליגנים האלה", אמר, והוסיף: "התושבים סובלים משריפת פחים ואסור שזה יימשך. אין לך מושג מהי כמות הטלפונים שאני מקבל כשפחים נשרפים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully