וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הפרסום בוואלה!: אוניברסיטת ת"א אישרה כנס ימין מול "שוברים שתיקה"

14.1.2016 / 17:50

לאחר שלא התירה לקיים מפגן של תאי הימין מול כנס של הארגון, הודיעה האוניברסיטה כי תתיר לקיים את שני האירועים במקביל. על פי הודעת המוסד, "ההחלטה ניתנה בכפוף להתחייבות התאים לשמור על הסדר הציבורי בקמפוס"

עריכה: ניר חן

לאחר שנחשף בוואלה! NEWS כי אוניברסיטה תל אביב סירבה לאשר לתאי הליכוד ו"אם תרצו" לקיים "מפגן תמיכה בצה"ל" מול כנס ארגון "שוברים שתיקה" – האוניברסיטה הודיעה היום (חמישי) כי שני האירועים יוכלו להתקיים במקביל. על פי הודעת האוניברסיטה, "הוועדה לקיום פעילות ציבורית באוניברסיטת תל אביב דנה היום בהשגותיו של תא הליכוד של אגודת הסטודנטים והחליטה לאשר את קיום הפעילות שביקש ביום ראשון הקרוב, במקביל לפעילות של תא מרצ". עוד הוסיפו כי "החלטה זאת ניתנה בכפוף להתחייבות התאים לשמור על הסדר הציבורי בקמפוס".

"שוברים שתיקה" יקיים ביום ראשון אירוע באוניברסיטה שאליו מוזמנים הסטודנטים כדי "לשמוע, לשאול ולהתרשם מעדויותיהם של חיילי וקציני צה"ל ששירתו בשטחים ונחשפו למציאות המורכבת והקשה של הכיבוש". האירוע, שמאורגן על ידי תא מרצ בקמפוס ויתקיים בנוכחות חברת הכנסת זהבה גלאון, קיבל את אישור האוניברסיטה - שדחתה תחילה את בקשתם של תאי הליכוד ו"אם תרצו" לקיים אירוע נגדי במקביל. "לא ניתן לקיים את הפעולה ביום זה", כתבה פרופ' טובה מוסט, דיקנית הסטודנטים, "ניתן לקיים אותה במועד אחר".

עוד בוואלה! NEWS:
המשטרה ממליצה להעמיד לדין את מפקד כלא איילון בגין אונס עובדת שב"ס
עובדי "אגד" הודיעו: ביום שני יושבתו האוטובוסים בכל רחבי הארץ
משרד הבריאות: רישיון נהיגה של מטופל קנאביס לא יישלל בשל טיפול

הפגנת סטודנטים מטעם תנועת אם תרצו בעקבות גל הפיגועים, אוניברסיטת תל אביב. ראובן קסטרו
מפגיני "אם תרצו" באוניברסיטה/ראובן קסטרו

לרוב, אוניברסיטאות שמתירות פעילות פוליטית בקמפוסים מאפשרות לתאי סטודנטים לקיים אירועים והפגנות מקבילות. כך, באוניברסיטת תל אביב עצמה התקיימה ב-22 באוקטובר הפגנה של סטודנטים ערבים נגד משטרת ישראל על רקע גל הטרור וחיסול מחבלים בזירת הפיגוע. מולם, הפגינו סטודנטים של תא "אם תרצו" וסטודנטים נוספים.

לאוניברסיטה העברית הגיעו לפני פחות מחודש, ב-22 בדצמבר, פעילי "שוברים שתיקה", שהעבירו הרצאה. האוניברסיטה אפשרה לפעילי "אם תרצו" למחות נגדם מחוץ לאולם והציבה אבטחה כדי למנוע עימותים. גם באוניברסיטת חיפה ובטכניון התקיימו לא פעם אירועים והפגנות של פעילי ימין ושמאל, אלו מול אלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully