וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: פלסטיני נורה למוות בשוגג במחסום מצפון ליריחו בידי חיילים

14.1.2016 / 17:29

בניסיון פיגוע ביום שבת במחסום בקעות שמצפון ליריחו, ניסה מחבל לדקור את הנוכחים וחוסל בידי חיילי צה"ל – יחד עם פלסטיני נוסף. צה"ל מברר מדוע נורה האחרון ואם היה מעורב באירוע. צה"ל: "החקירה נמשכת ולכן לא ניתן להתייחס לכלל הפרטים"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

הצבא פתח בחקירה פיקודית בנוגע לפלסטיני שנורה למוות ביום שבת בידי כוח צה"ל במחסום בקעות שמצפון ליריחו – אך לא ברור אם אכן היה מעורב בפעילות טרור. האירוע החל ביום שבת, כשהחיילים במחסום זיהו פלסטיני עם סכין שיוצא מכלי הרכב שלו במהלך בידוק שגרתי ומנסה לפגוע בחיילים. הכוח במקום חיסל אותו, ולאחר מכן ירה בפלסטיני נוסף שנפצע באורח אנוש ומת מפצעיו מאוחר יותר. מתחקור שבוצע בשטח, לא הייתה ברורה מידת מעורבותו של הפלסטיני השני, שלפי החשד נהג בכלי הרכב שבו הגיע המחבל אל המעבר.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
בצה"ל חוששים: הרשות הפלסטינית מגייסת מיליונים לשיקום בתי מחבלים
"אלמנות ללא טבעת": בנות הזוג של חללי צה"ל יוצאות למאבק למען הכרה
"פגענו בול": תיעוד פעילות מג"ב נגד מיידי האבנים והמטענים בגדה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זירת האירוע, ביום שבת/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתוך כך, מאז תחילת גל הטרור והתקוממות בגדה המערבית חודדו נהלי הפתיחה באש באמצעות הוראות שעה בהנחיה של אלוף פיקוד מרכז רוני נומה, כדי למנוע ירי לא מבוקר לעבר חשודים בטרור. מפקדים בפיקוד מרכז הבהירו ללוחמים כי לא כל מקרה שבו מנסה מחבל להסתער על הכוח עם סכין צריך להסתיים במוות שלו, אלא יש לוודא נטרול כדי שלא ינסה לפגוע בשנית בחיילים והאזרחים. לוחמים שפועלים ביהודה ושומרון סיפרו כי קיים קושי רב להתנהל בצורה מדויקת בפיגועים בגלל ריבוי האזרחים הלא מעורבים בזירות.

מדובר צה"ל נמסר: "במהלך בידוק רכב שגרתי במחסום בקעות התבצע ניסיון פיגוע דקירה. האירוע עודו מתוחקר ולכן לא ניתן להתייחס לכלל פרטיו. כשיסתיים התחקיר, יועברו ממצאיו לבחינת הפרקליטות הצבאית".

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המחסום שבו נורו השניים למוות/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully