וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה זה שנים: הרב עמאר לא ישתתף בהילולת הבאבא סאלי "בגלל ש"ס"

13.1.2016 / 16:56

לדברי מקורבי רבה של ירושלים, הוא לא יגיע להילולה בנתיבות מאחר שגורמים בש"ס ובסביבת הרב הראשי יוסף פעלו כדי להדירו מהאירוע. בחגיגות ישתתפו בכירים ורבנים רבים, בהם גם שר הפנים דרעי

תפילה בכותל לשלום החיילים בצוק איתן. נועם מושקוביץ
הסכסוך בין הרב וש"ס החל עוד בימי חייו של הרב עובדיה יוסף. עמאר/נועם מושקוביץ

אלפי בני אדם משתתפים בשעה זו (רביעי) בהילולת רבי ישראל אבוחצירא, הידוע בכינויו "הבאבא סאלי", שנערכת זו השנה ה-32 בנתיבות. באירוע המרכזי צפויים להשתתף אישי ציבור ורבנים בכירים, בהם שר הפנים אריה דרעי והרב הראשי הספרדי יצחק יוסף. לעומתם, הרב שלמה עמאר, רבה של ירושלים שכיהן גם כרב הראשי, לא ישתתף באירוע לראשונה זה שנים. לפי טענות המקורבים לו, גורמים בש"ס ובסביבתו של הרב הראשי יוסף פעלו כדי להדיר אותו מהאירוע.

הסכסוך בין הרב עמאר לש"ס והרב יוסף החל עוד בימי הרב עובדיה יוסף, מנהיגה הרוחני המנוח של התנועה, סביב הבחירות לרבנות הראשית. הסכסוך הגיע לשיאו כאשר הרב עמאר הריץ מועמד משלו לתפקיד הרב הראשי הספרדי בישראל מול הרב יצחק יוסף, שגובה על ידי אביו. בימיו האחרונים של הרב עובדיה, הגיע אליו הרב עמאר, ובסביבתו טענו כי המנהיג הרוחני מחל לו על כך טרם הלך לעולמו. ואולם, לפני כשנה נפגשו הרבנים עמאר ויוסף, אך נראה שהסכסוך בין השניים לא שכך לאורך השנה האחרונה, ובתוך כך, גם המתיחות עם דרעי נותרה בעינה.

עוד בוואלה! NEWS:
ליברמן: "לשבדים אותה מסורת עוד מאז שסחרו עם הנאצים"
אביו של אבו חדיר בדיון בעונש רוצחיו: "הנאצים החדשים שרפו את בני"
ברקע הטרור: צרפת הפכה ליצואנית מספר אחת של מתנדבים לצה"ל

הרב הראשי הספרדי יצחק יוסף, אוגוסט 2013. יואב דודקביץ'
לטענת מקורבי עמאר, אנשי ש"ס הטילו עליו וטו. הרב יוסף/יואב דודקביץ'

לטענת גורם המקורב לרב, הסיבה לאי-השתתפותו היא "וטו שהטילו אנשי ש"ס וגורמים בסביבתו של הרב הראשי יצחק יוסף". במשך שנים רבות הוא הוזמן להשתתף בהילולה כ"אורח כבוד". גם בשנה שעברה, בצל המתיחות עם ש"ס, הרב השתתף באירוע. השנה, במודעות הראשונות לקראת האירוע הופיע שמו של הרב עמאר, אך מאוחר יותר, במודעות נוספות, שמו הוסר.

לטענת גורם המקורב לרב עמאר, "מנעו מהרב להשתתף באירוע המרכזי שבו משתתפים גם דרעי והרב יוסף. הם ביקשו שהרב יגיע רק לאירוע בערב". לדבריו, "הרב לא יגיע להשתתף באף אירוע. אם ש"ס הייתה משקיעה חמישה אחוזים מהמאמצים שהיא משקיעה בלרדוף את הרב עמאר בציבור הבוחרים שלה - כבר היא הייתה מחוללת פלאות. זה שלטון הפחדה והמציאות לימדה ששלטונות שהתבססו על הפחדה, לא החזיקו זמן רב. יום אחד זה ייגמר ונקווה שזה יביא את השלום לציבור הספרדי".

מלשכתו של השר דרעי נמסר כי הטענות בעניין השר דרעי אינן נכונות. השר אינו מעורב בהזמנות ולא התערב כלל וכלל". גורם ב"מוסדות הבאבא סאלי", האחראים על הפקת האירוע, אמרו כי "לא נתייחס לשקרים", ומלשכת הרב יוסף טרם התקבלה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully