וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב שקרא ליהודי צרפת להסיר כיפות מגיב לביקורת: "די לפוליטיקלי קורקט"

דב גיל-הר

13.1.2016 / 12:25

צבי עמר, נשיא הקהילה היהודית במרסיי, עורר סערה כשקרא אתמול ליהודים בעיר להימנע מהסממן הדתי, אך הוא לא חוזר בו: "חיי אדם חשובים מהכול". פלאטו שרון: "אל תיקחו סיכון". ריאיון לאולפן וואלה! NEWS

עריכה: ניר חן

נשיא הקהילה היהודית במרסיי, הרב צבי עמר, שעורר אתמול סערה כשקרא ליהודי עירו שלא לחבוש כיפה בשל אירועי האנטישמיות האחרונים במדינה, התייחס היום (רביעי) בריאיון לאולפן וואלה! NEWS לביקורת שנשמעה על הנחייתו החריגה. "אני ער למהומה שהנחייתי עוררה ואני מכבד את כל מי שחושב אחרת, אך אני חושב שכדאי להפסיק עם גישה של פוליטיקלי קורקט ולהבין שיש בעיה ביטחונית קשה", אמר.

"לאור המצב המתוח במרסיי אני חושב שעדיף שמי שנוהג לחבוש כיפה שיחבוש קסקט", המשיך. "אני איש שטח ואני יודע שהיום המצב רגיש. חיי אדם זה הדבר הכי חשוב. אני לא רוצה שאף יהודי יינזק. אתמול רצו לרצוח יהודים, והתוקף הרי אמר אתמול לחוקריו: 'אני רוצה למות כשהיד עם ראש של יהודי ביד'. נגד משוגעים כאלה צריך להיות חכם ולא צודק. אנחנו קהילה חזקה, דינמית, מאורגנת עם 58 בתי כנסת, 23 בתי ספר ו-60 מסעדות כשרות. נמשיך לחיות כיהודים, אין ספק בזה, אבל צריך להיות חכמים יותר".

לקריאה נוספת:
פוליטיקאי יהודי נרצח בפריז; קריאה להימנע מחבישת כיפה בצרפת
הרב שנדקר במרסיי: "שאלו - אתה יהודי? והתחילו לחתוך אותי"
הנער שתקף את המורה היהודי בצרפת: "פעלתי בשם דאעש"

יהודי נדקר על ידי נער במרסיי, צרפת, 11 בינואר 2016. טוויטר, צילום מסך
זירת תקיפת היהודי בידי נער מוסלמי במרסיי, שלשום/צילום מסך, טוויטר

קריאתו של עמר ליהודים להימנע מחבישת כיפה "עד לימים טובים יותר", הגיעה על רקע שורת אירועים אנטישמיים השבוע. אתמול נמצאה גופתו של הפוליטיקאי היהודי אלן גוזלן, חבר מועצת קרטיי, פרבר של פריז, בביתו, כשעליה סימני אלימות קשים. גוזלן, בן 73, ככל הנראה נדקר למוות. לא נמסר מידע בנוגע לחשודים, אולם דווח בתקשורת הצרפתית כי ביתו של גוזלן לא נפרץ.

ביום שני האחרון תקף נער מוסלמי בן 15 את בנימין אמסלם בעיר מרסיי שבדרום צרפת, ופצע אותו באורח קל. הנער, שהודה בחקירתו כי עשה זאת "בשם אללה ובשם ארגון 'המדינה האיסלאמית'" (דאעש), דקר את הגבר שעטה כיפה לראשו באמצעות מצ'טה וגרם לפציעתו בגב וביד. אמסלם, תושב העיר בן 34, שהיה בדרכו לבית הספר "סורס" ברובע התשיעי של העיר, שם הוא עובד כמורה.

עוד באותו נושא

היהודים בצרפת מתנגדים להסיר כיפות: "הבעיה היא המשוגעים שרוצים להרוג"

לכתבה המלאה

חבר הכנסת לשעבר ואיש העסקים, שמואל פלאטו שרון, שעלה לישראל ממרסיי, התייחס גם הוא היום לסערה וצין כי "כולם יודעים מה כוחם של היהודים וכוחה של ישראל. אין לנו צורך להוכיח זאת. כרגע לא כדאי ללכת עם כיפה או עם שרשראות עם מגן דוד".

לדבריו, "העם היהודי הוא העם הוותיק ביותר בהיסטוריה האנושית כי הוא לא שש תמיד לעורר פרובוקציה. אנחנו חושבים על עתיד ילדינו. אם יש סכנה - אל תיקחו סיכון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully