וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עציר פלסטיני שובת רעב 49 ימים; חמאס: "לא נשתוק אם יהיה בסכנה"

העציר הפלסטיני מוחמד אל-קיק שובת רעב 49 ימים במחאה על מעצרו המנהלי. ברשות הפלסטינית טוענים כי ישראל מתכוונת להזינו בכפייה, וחמאס מאיים להגיב. משפחתו: "מצבו קשה מאוד, הוא כבול למיטה"

מוחמד אל-קיק, עציר מנהלי שובת רעב. טוויטר, אתר רשמי
שובת רעב 49 ימים. מוחמד אל-קיק/אתר רשמי, טוויטר

העציר הפלסטיני מוחמד אל-קיק נכנס היום (שלישי) ליום ה-49 בשביתת הרעב בה פתח במחאה על מעצרו המנהלי, ודורש מהרשויות במדינה לעמוד למשפט או להשתחרר ממעצר לאלתר. ברשות הפלסטינית מזהירים היום כי בכוונת ישראל להזין אותו בכפייה.

אל-קיק, בן 33 מהכפר אבו קש מצפון לרמאללה, עובד בערוץ הטלוויזיה הפלסטיני "אל-מג'ד" המזוהה עם חמאס. ב-21 בנובמבר האחרון הוא נעצר בצו מנהלי, ונכלא בבית מעצר קישון. ארבעה ימים לאחר מכן, ב-25 בנובמבר, פתח אל-קיק בשביתת רעב ללא הגבלת זמן.

עוד בוואלה! NEWS:
מעצרו של פעיל השמאל שכיכב בתחקיר הוארך בשבוע
המחבל המתאבד מאיסטנבול: פעיל דאעש סורי-סעודי בן 28
חשד: אב נהג לנעול במחסן את בנו הנכה למשך שעות ארוכות

מוחמד אל-קיק, עציר מנהלי שובת רעב. טוויטר, אתר רשמי
בחמאס מאיימים להגיב. קריקטורה של אל-קיק עם הכיתוב: "חירות"/אתר רשמי, טוויטר

בחודש שעבר הועבר אל-קיק לכלא איילון שברמלה, ומאז שהחלה הידרדרות במצבו הבריאותי הוא מאושפז בבית החולים "העמק" בעפולה. בשישי האחרון מסרה משפחתו הצהרה לתקשורת בה הביעה דאגה לחייו. "הוא כבול למיטה, ולוקחים ממנו בדיקות דם בכוח, ללא הסכמתו. הוא נכנס ויוצא מתרדמת. מצבו מסוכן מאוד", אמרה המשפחה. לטענת ארגון "מועדון האסיר הפלסטיני", מוזרקים לאל-קיק חומרים מזינים לוריד, כפי שנעשה בעבר לאסירים שובתי רעב אחרים.

גם בחמאס עוקבים אחר שביתת הרעב של אל-קיק, ומאיימים בתגובה. בהודעה שפרסם אתמול חמאס, הטיל הארגון על ישראל את האחריות לשלומו של העציר, ואיים כי "לא ישתוק" אם תשקף סכנה אמיתית לחייו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
מוחמד אל-קיק, עציר מנהלי שובת רעב. טוויטר, אתר רשמי
"מצבו מסוכן מאוד". כרזת תמיכה באל-קיק/אתר רשמי, טוויטר

יו"ר הוועדה לענייני אסירים ברשות הפלסטינית, עיסא קראקע, אמר היום בריאיון לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" כי בכוונת ישראל להזין בכפייה את אל-קיק. קראקע ציין כי מצבו של אל-קיק קשה, וכך גם מצבם של שני אסירים פלסטינים נוספים ששובתים רעב. אם אכן יוזן בכפייה, תהיה זו הפעם הראשונה שתינקט פעולה כזו מאז שאושרה על ידי הכנסת בשנה שעברה. אתמול פנה ארגון "רופאים לזכויות אדם" לשירות בתי הסוהר וביקש שרופא מטעמו יבקר את האסיר, אולם טרם התקבלה תשובה.

בשנה האחרונה פתחו שני עצירים פעילי הג'יהאד האיסלאמי, חאדר ענדאן ומוחמד עלאן, בשביתות רעב ממושכות שהסתיימו בשחרורם ממעצר מנהלי. בסוף חודש יולי, במהלך שביתתו של עלאן, אישרה הכנסת חוק המאפשר לבצע הזנה בכפייה באסירים ביטחוניים ששובתים רעב, הליך שנוי במחלוקת העלול לגרום סיכונים לאסיר המוזן, ואף למוות. למרות זאת, ההזנה לא בוצעה, ועלאן שוחרר בנובבר עם תום תוקף מעצרו המנהלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully