וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סנגורי אולמרט יציעו לניצן: נמשוך הערעורים תמורת חפיפה בין עונשי המאסר

11.1.2016 / 22:15

עורכי דינו של ראש הממשלה לשעבר פנו באחרונה לפרקליט המדינה כדי להציע לו שאולמרט ירצה מאסר שנגזר עליו בפרשת טלנסקי במקביל לזה שנגזר עליו בתיק הולילנד. בתמורה, ייתכן שגם יודה בחקירה נוספת המתנהלת נגדו

עריכה: טל רזניק

(דרמה בעליון: ערעור אולמרט התקבל, ירצה מאסר של שנה וחצי)

סנגוריו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט פנו בימים האחרונים לפרקליט המדינה שי ניצן במטרה לקיים עמו פגישה, במסגרתה יציעו כי אולמרט והמדינה ימשכו את כלל הערעורים בתיקי כל הפרשות שבהן היה מעורב. זאת, בתמורה לכך שהעונשים בגין העבירות שבהן הורשע ירוצו בחופף למאסר שנגזר על אולמרט בגין תיק הולילנד. עד כה, מדובר רק בפנייה יזומה מצד אולמרט, וטרם התקיימה פגישה בין הצדדים.

כזכור, על אולמרט נגזרו שנה וחצי שנות מאסר בגין חלקו בפרשת הולילנד. יתרה מזו, נגזרו עליו שמונה חודשי מאסר נוספים במסגרת פרשת מעטפות הכסף, אז הורשע בעבירות של מרמה, הפרת אמונים וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, עקב קבלת כספים מאיש העסקים מוריס טלנסקי. הערעור בפרשה האחרונה יעלה לדיון בשבוע הבא.

לקריאה נוספת:
אולמרט נידון לשנה וחצי מאסר - אך צפוי לרצות פחות מ-10 חודשים
הרשעת אולמרט סופית, אך הפער בין ההכרעות לא נותן מנוח
מפקד כלא מעשיהו לשעבר: "על אולמרט לשכוח שהיה ראש ממשלה"

אהוד אולמרט, בית המשפט העליון. 29 בדצמבר 2015. גיל יוחנן, פול צלמים
עדיין חשוד בשיבוש הליכי משפטו בתיק טלנסקי. אולמרט/פול צלמים, גיל יוחנן

במקביל, תלויים ועומדים הערעורים שהגישה המדינה בגין זיכויו של אולמרט בתיק ראשונטורס וכן בנוגע להחמרת עונשו בתיק מרכז ההשקעות, שבו נגזרה על אולמרט שנת מאסר על תנאי וקנס כספי.

בנוסף לכך, בפרקליטות אמורים לקבל החלטה בתיק חקירה אחר, שבו עומדים נגד אולמרט חשדות בגין שיבוש משפטו בתיק טלנסקי. אז, על פי החשד, הניא את מי שהייתה ראשת לשכתו, שולה זקן, מלהעיד במשפט. לבסוף, אולמרט הוקלט במסגרת פרשה זו בחשאי. פרקליטיו מתכוונים להציע כי נוסף למשיכת הערעורים, יודה אולמרט במעשים המיוחסים לו בחקירה זו, או שייסגר התיק.

עו"ד אייל רוזובסקי, המייצג את אולמרט, מסר בתגובה כי "אכן ביקשנו פגישה, אולם זו עוד לא התקיימה".

שי ניצן בטקס חילופי פרקליט המדינה. דצמבר 2013. טלי מאייר
הפגישה עמו עדיין לא התקיימה. ניצן/טלי מאייר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully