וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב על השבת בבירה: חרדים נערכים להמשך ההפגנות בשכונת המריבה

למרות התייצבות ברקת לצד תושביה החרדים של קריית יובל, המנהל הקהילתי בשכונה החילונית מתכנן להקרין השבוע לראשונה סרטים בשישי ובשבת. לטענת החרדים, מדובר ב"שבירת הסטטוס קוו". אחרי הפגנת הענק בחודש שעבר, הם נערכים להמשך המחאה

צילום: דניאל אליאור עריכה: מתן חדד

(הפגנת חרדים נגד הקרנת הסרטים בקריית יובל)

המנהל הקהילתי בשכונת קריית היובל החילונית שבירושלים ניסה זמן רב לקדם הקרנת סרטים ללא תשלום במתנ"ס השכונה בסופי השבוע, אך התושבים החרדים התנגדו לכך נחרצות. ראש עיריית ירושלים ניר ברקת התייצב לצדם במאבק, ואף הורה לאחרונה בישיבת הנהלת העירייה להקפיא את היוזמה לחודשיים. עם זאת, במנהל השכונה, שבה מספר התושבים החרדים הולך וגדל, החליטו שלא להמתין – וביום שישי הקרוב יוקרן הסרט "המיניונים" במתנ"ס.

לפני כשלושה שבועות הפגינו כאלף חרדים בכניסה לשכונה במחאה על רעיון הקרנת הסרטים, וכעת, הם נערכים להתמודד עם ההחלטה החדשה – וככל הנראה יקיימו הפגנות בשבת הקרובה. גורם חרדי בכיר בעיריית הבירה אמר לוואלה! NEWS כי "ברקת מצהיר שיפעל בכל כוחו, הוא ביקש בישיבת ההנהלה 'הפסקת אש' למשך חודשיים ואמר כי אם יקרינו זו תהיה הפרה של הסטטוס קוו והוא יפעל נגדם". הגורם הוסיף כי החרדים מניחים שראש העיר יעשה מאמצים כדי לפתור את הבעיה.

לקריאה נוספת:
רב העיר חולון מואשם בעבירות של מרמה והפרת אמונים
אלפי חרדים הפגינו בירושלים נגד חוק הגיוס המתוקן
תבוסה לחרדים: מנהל חילוני מונה למחוז החרדי במשרד החינוך

ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת בפתיחת שנת הלימודים החרדית בתלמוד תורה "דיברות משה" בשכונת הר נוף בירושלים, אוגוסט 2015. נועם מושקוביץ
הבטיח לפעול בכל כוחו נגד ההקרנה בשבת. ברקת/נועם מושקוביץ

יו"ר סיעת "דגל התורה" בירושלים, אליעזר ראוכברגר, הגיב גם הוא לפרשה ואמר כי הציבור החרדי בעיר עומד על כך שברקת ימלא את התחייבותו למנוע בכל מחיר את הקרנת הסרטים בקריית היובל. "אם חלילה בכל זאת יוקרנו סרטים - נצפה שברקת יפעל בכל הכוח נגד המנהל הקהילתי הסורר שמפר את הסטטוס קוו", אמר.

מלשכת ברקת נמסר כי "ראש העיר פועל להרגעת הרוחות בשכונה כדי לאפשר הידברות והגעה לפתרונות מוסכמים. ברקת הקים צוות של חברי מועצה מכל המגזרים במטרה לשפר את הדו-קיום בשכונה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מניחים שברקת יפתור את המחלוקת. הפגנת חרדים בשכונה נגד הקרנת הסרטים/מערכת וואלה!, צילום מסך

"ירושלים מעולם לא הייתה עיר שבה צד אחד כופה עצמו על אחרים", אמר ד"ר אילן אזרחי, יו"ר קואליציית ירו-שלם, הפועלת למען הקרנת הסרטים. הוא הוסיף כי "בהתאם לחוות דעת משפטית אשר כתב עבורנו פרופ' אביעד הכהן, אין כל מניעה לקיים במתקנים עירוניים או במרחב הציבורי בירושלים בימי שבת אירוע תרבותי-חינוכי, להבדיל מאירוע בעל אופי מסחרי, שנועד לתת ביטוי לאוכלוסייה מגוונת החיה בירושלים. אלו צריכים לשרת ולתת מענה לצרכיהם התרבותיים והחברתיים של תושבי העיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully