וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברי השוטר שהכה חייל למפכ"ל: אחרי שניקית ניצבים - השב גם אותו לשירות

השוטר שהכה את החייל דמאס פיקדה הודח על ידי המפכ"ל הקודם, יוחנן דנינו. כעת, מבקשים חבריו, הצופים באלשיך משיב ניצבים שהיו מעורבים בפרשות שונות, לנקות את שמו. "המבחן של המפכ"ל הוא בגיבוי לשוטרים ברחובות", אמרו. פרקליט החייל: "השוטר עצמו העיד על אי התאמתו"

צילום: צילומי אבטחה, עריכה: יאיר דניאל

אחרי שניקה את שמו של ניצב רוני ריטמן שנחשד בהטרדה מינית כשהודיע לו שימשיך בתפקיד להב 433, וזיכה את ניצב ירון בארי, שנחשד במעורבות בפרשת רונאל פישר – גוברת הדרישה בקרב גורמים במשטרה מהמפכ"ל רוני אלשיך להחזיר לשירות את שוטר הסיור של מרחב איילון שתועד מכה את דמאס פיקדה, חייל ממוצא אתיופי. התיעוד האלים גרם לתרעומת רבה בקרב ציבור העדה האתיופית שהובילה להפגנות סוערות, וכן לגינויים מצד ראש הממשלה והנשיא. חבריו של השוטר במשטרת תל אביב אומרים היום (שני) כי "המבחן של המפכ"ל הוא לא בגיבוי לניצבים אלא דווקא לשוטרים ברחובות".

חקירה של המחלקה לחקירות שוטרים קבעה כי אין מקום להעמיד את השוטר לדין מחוסר עניין לציבור. מח"ש טענה כי כל המידע שמסר השוטר למפקדיו, בהם מפקד המרחב ניצב-משנה, נתן בוזנה, ולמח"ש היה מדויק. עם זאת, היועץ המשפטי שהורה לסגור את התיק נגד השוטר, הודיע כי ישקול זאת שוב. האירוע שתועד התקיים ב-27 באפריל בחולון, אז הוזעקו שוטר ומתנדב לטפל בזירת חפץ חשוד. משימת השניים הייתה לבודד את הזירה מהולכי רגל כדי לאפשר לחבלן המשטרה לפעול, אלא שלמקום הגיע החייל פיקדה שביקש לעבור בשטח. השוטר ניסה למנוע את כניסתו של החייל ואז תקף החייל, על פי החשד, את השוטר באגרוף. בניסיון לעצור את החייל שהתנגד לכך, הפעיל השוטר בסיוע המתנדב אלימות כלפי פיקדה. מפכ"ל המשטרה דאז, יוחנן דנינו, הורה לפטר מיידית את השוטר בתום מיצוי ההליך המשמעתי, אך בטרם הושלמה חקירת מח"ש.

"דנינו אמר שזה עניין ציבורי ולכן זרק אותו מהשירות. אבל עכשיו כשיש מפכ"ל חדש שהציבור לא משפיע עליו, אז בהחלט ראוי להחזיר את השוטר לשירות", אמרה אושרה אסף, יו"ר עמותת זכויות השוטרים. "אין כאן כל שאלה. אם הקצינים הבכירים הוחזרו ונוקו על ידי המפכ"ל החדש שבחן את הדברים מקצועית ולא הקשיב לרחשי לב הציבור, עליו להחזיר את השוטר מיד", הוסיפה אסף.

לקריאה נוספת:
בניגוד לעמדת היועמ"ש: פטור מאגרת תביעה לחייל שהוכה בידי שוטרים
"מביך ומביש": המדינה מתנגדת לפטור את החייל שהוכה מאגרת תביעה
וינשטיין ישקול מחדש סגירת התיק; "פיקדה מקווה שהצדק ייצא לאור"

מול המצלמה: שוטרים מכים חייל ממוצא אתיופי. ספק 500
תקיפת החייל על ידי השוטר/ספק 500

התיעוד, כאמור, גרם לסערה ציבורית רבה ולהוצאת אלפי בני העדה האתיופית לרחובות ולהפגנות, שבחלק מהן הותקפו שוטרים ונגרמו נזקים לניידות משטרה ולעסקים בתל אביב. גם נתיבי איילון נחסמו לתנועה בכמה מההפגנות.

מהמשטרה נמסר בתגובה כי ההחלטה בעניינו של נשוא הפנייה התקבלה בתום הליך משמעתי סדור, לרבות בדיקה מעמיקה של מכלול החומרים והנסיבות. "הליכים משמעתיים מבוצעים בהתאם לתוכן המקרה, נסיבותיו, חומרתו ובכפוף לשיקולים מקצועיים והניסיון לקשור בין המקרים הוא חסר בסיס".

פרקליטו של פיקדה, עו"ד אייל אבולעפיה, מסר כי "לא ברור כיצד שוטרים בארגון שכזה מעזים לחלוק על החלטת מפכ"ל, וזאת בעוד שקיימת אפשרות סבירה ביותר כי בקרוב יחליט היועץ המשפטי לממשלה וינשטיין על העמדתו לדין פלילי של השוטר בגין מעשיו העבריינים". לדבריו, "נראה כי מדובר בניסיון לרכוב על הגל של החזרת שוטרים שהתנהלותם התבררה כתקינה בניסיון להחזיר לשירות שוטר אלים. יודגש כי השוטר עצמו טען בכתב הגנתו, כי לא המקרה התקיפה הוא שעומד במרכז הדחתו אלא אי התאמתו המצטברת".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
החייל האתיופי דמאס פיקדה לאחר שיצא מפגישתו עם ראש הממשלה,ירושלים, 04.05.2015. טלי מאייר
תובע את המשטרה בגין נזיקין. החייל פיקדה/טלי מאייר

החייל פיקדה הגיש בשנה שעברה תביעה נגד המדינה בגין אלימות השוטרים שהופעלה נגדו. הוא דרש מהמשטרה בסכום של כ-400 אלף שקלים בתביעת נזיקין. פיקדה, שהגיש את התביעה לבית משפט השלום בתל אביב באמצעות עורך דינו אייל אבולפיה, תובע את המשטרה ואת אחד השוטרים שתועדו מכים אותו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"השוטר טען כי לא המקרה התקיפה הוא שעומד במרכז הדחתו". מכתב ההבהרה לגבי פיטורי השוטר/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully