וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל פשט על אוניברסיטה ליד רמאללה והחרים מחשבים ודגלי חמאס

11.1.2016 / 13:54

כוח מאוגדת איו"ש חיפש "חומרים מתסיסים" בקמפוס של אוניברסיטת ביר זית, אחת מהמובילות ברשות הפלסטינית, והחרים בין היתר רובי צעצוע. "פעולה אחת מתוך מני רבות שנועדו להילחם בהסתה"

צילום: סוכנות הידיעות שיהאב, עריכה: גדי וינסטוק

(כוחות הביטחון פשטו על תחנת רדיו בחברון, נובמבר 2015)

כוח צה"ל פשט לפנות בוקר (שני) על אוניברסיטת ביר זית, שביישוב הנושא את אותו שם ונמצא מצפון לרמאללה. החיילים סרקו את המבנה והחרימו ארוניות של סטודנטים, מחשבים, דגלי חמאס, רובי צעצוע המשמשים להפגנות, חוברות ומסמכים רבים.

לדברי גורמים באוגדת יו"ש, מטרת הפשיטה הייתה חיפוש אחר גורמים מסיתים באוניברסיטה, שאחראים להפצת חומרים מתסיסים, להגדרתם, בתוך הקמפוס ומחוצה לו, ואחר חומרי הסתה. "יש לא מעט מסיתים באוניברסיטה, שמארגנים הפגנות אלימות, משבחים מחבלים ומעודדים פיגועים", טען אחד הגורמים. לדבריו, "זאת הייתה פעולה אחת מתוך מני רבות שנועדו להילחם בהסתה".

הגורמים הוסיפו כי הפשיטה נעשתה על רקע ההסתה ברחוב הפלסטיני, שבה לטענתם לוקחים חלק גם כלי התקשורת של הרשות הפלסטינית, כולל אלה המזוהים עם השלטון. עוד טענו כי "יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, לא גינה עד כה שום פיגוע שבו נרצחו אזרחים ישראלים".

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
לאחר שהוצבו מחסומים ומסוק הוזנק לאוויר: הוסר החשש מפיגוע בדרום
סוכל פיגוע: מחבל ניסה לדקור חייל במחסום חרמש בשומרון - ונורה
ארדן: "נחזיר גופת המחבל כשנוודא שהלווייתו לא תהפוך למפגן טרור"

אוניברסיטת ביר זית. אוניברסיטת ביר זית, באדיבות המצולמים
תא הסטודנטים של חמאס שולט בה. אוניברסיטת ביר זית/באדיבות המצולמים, אוניברסיטת ביר זית

בצה"ל בוחנים מהלכים מגוונים כדי לעצור את ההסתה שנמשכת לצד גל הטרור. בחודשים האחרונים נערכו פשיטות על תחנות רדיו שקראו לבצע פיגועים ושיבחו מחבלים, וגם נעצרו מסיתים בולטים. כמו כן, בצה"ל החלו במעקב אחר רשתות חברתיות, כדי לעצור פלסטינים שמצהירים בהן על כוונתם להוציא לפועל פיגועים.

ביר זית היא אחרת מהאוניברסיטאות המובילות ברשות הפלסטינית, שבה למד בין היתר בכיר חמאס יחיא עיאש. עיאש כונה "המהנדס", וחוסל על ידי ישראל בשנת 1996. בשנה שעברה חל מהפך באוניברסיטה, לאחר שתא הסטודנטים המזוהה עם חמאס זכה בבחירות לאגודה, ובכך קטע רצף של שליטה מוחלטת של תא הפתח שנמשך יותר מעשור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully