וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גייס יותר ממיליון שקל עבור שחרור שליט ושיקום הכרמל - וגנב לכיסו

11.1.2016 / 13:26

רונן בר-שירה הורשע בקבלת 1.24 מיליון שקלים במרמה, שאותם גייס מגופים ותורמים פרטיים עבור "מטרות נעלות" ובהן שחרור החייל מהשבי בעזה ושיקום היער לאחר שריפת הענק. בעבר ריצה עונש מאסר בגין עבירות דומות

צילום: טליה קדוש, עריכה: יאיר דניאל
הקראת כתב אישום לרונן בר שירה , אפריל 2011. אורי לנץ
הורשע בעבר בשלושה תיקים אחרים. רונן בר-שירה/אורי לנץ

בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע היום (שני) את רונן בר-שירה בקבלת 1.24 מיליון שקלים במרמה, שאותם גייס לטענתו למטרות צדקה, בין היתר למטה המאבק לשחרור החייל גלעד שליט, שיקום נזקי שריפת הענק בכרמל, ילדי שדרות ועוד. הוא הורשע בקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף מסמך בנסיבות מחמירות, איסור הלבנת הון, וזוכה משני אישומים זניחים יחסית. בנוסף לכך הורשע בר-שירה בניסיון לגייס במרמה 380 אלף שקלים, מהלך שלא התממש.

כתב האישום נגד בר-שירה, בן 58 מבאר שבע, הוגש ב-2011. בר-שירה פנה לתורמים שונים ואמר להם כי הוא מגייס כספים עבור מטרות נעלות. הוא הורשע בעבר בשלושה תיקים שונים, שכוללים 36 מקרים של קבלת מרמה בנסיבות מחמירות ושני מקרים של גניבות בידי מורשה, בגינם נשלח למאסר בפועל.

לקריאה נוספת:
ארדן: "נחזיר גופת המחבל כשנוודא שהלווייתו לא תהפוך למפגן טרור"
שגריר ארה"ב לשקד: חוק העמותות יפגע בחופש הביטוי
מסתמן: השריפה במשרדי "בצלם" - בעקבות קצר חשמלי

שנתיים לשחרור שליט. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
בר שירה טען כי הוא מגייס כספים להשבתו. גלעד שליט/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

הסעיף הראשון בכתב האישום נוגע לגיוס כספי התרומות עבור מטה המאבק למען שליט. ביוני 2010 הציג בר-שירה את עצמו בפני המטה כמי שיכול לגייס תרומות בהיקף נכבד. לאחר שהחל שיתוף הפעולה בין הצדדים, פנה לתורמים פוטנציאליים בבקשה לתרום כסף עבורו.

כך גייס מעו"ד יעקב וינרוט, פרקליטה של משפחת נתניהו, עשרת אלפים שקלים; מאיש העסקים רוני דואק עשרת אלפים שקלים; מבית ההשקעות אלטשולר-שחם 36 אלף שקלים; מקרן רש"י 18,720 שקלים; מקרן משפחת ארקין עשרת אלפים שקלים; וכן מגופים וארגונים שונים. את כל הכספים הללו הוא שלשל לכיסו הפרטי.

בית אורן הר הכרמל 5 שנים אחרי השריפה. דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע, מערכת וואלה! NEWS
שלשל לכיסו כספים שיועדו לשיקום הכרמל. קיבוץ בית אורן, חמש שנים אחרי שריפת הענק/מערכת וואלה! NEWS, דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע

סעיף האישום השני נוגע למרמה של תושבי קיבוץ בית אורן, שהיו הנפגעים העיקריים מהשריפה בכרמל. לאחר הדליקה פנה בר-שירה אל יו"ר ועד הנהלת הקיבוץ, טלי שינה, ואל יו"ר ההנהלה הכלכלית, ברק ניר, וטען בפניהם שביכולתו לדאוג לתרומות בהיקף של מיליוני דולרים עבור שיקום הנזקים שנגרמו לקיבוץ.

בר-שירה אמר כי לצורך קבלת התרומות יהיה עליו לשלם מאה אלף שקלים למתווכים מטעמו, המגייסים את התרומות בחו"ל, והבטיח כי אם סכום זה ישולם לו על ידי הקיבוץ - יועברו אליו כספי התרומה תוך 35 ימים. נציגי הקיבוץ מסרו לו את מלוא הסכום, בהעברה בנקאית לחשבונו. בינואר הודיע בר-שירה לנציגי הקיבוץ כי השיג תרומה בסך שישה מיליון דולרים מהמיליארדר האוסטרלי פרנק לואי, ולשם כך יזדקק למאה אלף שקלים נוספים. שוב הועבר אליו מלוא הסכום והוא שלשל אותו לכיסו. הוא ניסה להונות באופן דומה מושב נוסף שנפגע בשריפה, אך נכשל.

סעיף נוסף עוסק בקבלה במרמה של 15 אלף דולר מאדמו"ר ששמו אינו מצוין בכתב האישום, וסעיף אחר נוגע לקבלת 150 אלף דולר במרמה מרב היישוב רכסים, משה תנעמי. בר-שירה הואשם גם בניסיון מרמה של מחלקת טיפול נמרץ בבית החולים רמב"ם בחיפה בעקבות השריפה בכרמל, ובמרמה של קרן קסירר במסווה של גיוס תרומה למען ילדי שדרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully