וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כספת מאובטחת במשרד המנהל: כך מנסים למנוע הדלפת בגרויות

11.1.2016 / 0:25

50 כספות הותקנו בבתי ספר במסגרת תכנית חדשה לאבטחת הבחינות. בנוסף לכך, מעתה הן יגיעו ישירות לבתי הספר באמצעות שליחים ששכר המשרד וילוו בנציגיו. מנכ"לית משרד החינוך: "יושר וטוהר באים לפני כל הישג אחר"

כספת לאבטחת מבחני בגרות בבית ספר, ינואר 2016. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
50 כספות כבר הותקנו ברחבי הארץ. כספת לאבטחת בחינות בגרות/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

משרד החינוך התקין לאחרונה ב-50 בתי ספר כספות ייעודיות לאחסון מבחני הבגרות, מרגע הגעתם לבית הספר ועד תחילת המבחן. מטרת הצעד היא למנוע דליפה של הטפסים לתלמידים. הכספות הותקנו במסגרת תכנית ניסיונית של משרד החינוך לאבטחת הבגרויות, שבכוונתו להרחיבה לכל הארץ.

המבחנים יאוחסנו בכספות עד חצי שעה לפני תחילת הבחינה, והכספות יהיו מחוברות למוקד ארצי של אבטחת הבחינות, כך שבמקרה שאחת מהן תיפתח טרם המועד תתקבל התראה במוקד. מחר תתקיים בחינת הבגרות באנגלית, ועקב הדלפות המבחנים במועדים האחרונים, כשבינואר אשתקד אף בוטלה בחינת בגרות במתמטיקה לאחר שדלפה לרשת, יצא משרד החינוך בנוהל החדש.

הנחיות חדשות ניתנו גם בנוגע לשינוע הטפסים, שעד כה הועברו דרך סניפי דואר ישראל. מעתה טפסי המבחן יצאו רק בבוקר יום הבחינה מהמדפיס הממשלתי, ויגיעו ישירות לבתי הספר באמצעות חברת שליחים ששכר המשרד.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
תבוסה לחרדים: מנהל חילוני מונה למחוז החרדי במשרד החינוך
הדיל של משרד החינוך לתלמידים שנכשלו בבגרות ב-5 יחידות במתמטיקה
בתום חקירה ארוכה: נעצרו שני חשודים בהדלפת בחינת הבגרות בספרות

מיכל כהן מנכ"לית משרד החינוך במסיבת עיתונאים על ביטול הפסיכומטרי. ינואר 2014. דרור עינב
מנכ"לית משרד החינוך, מיכל כהן/דרור עינב

השליחים יגיעו לבתי הספר שעתיים וחצי עד 45 דקות לפני תחילת הבחינה, שם ימסרו את המעטפות למנהל בית הספר יחד עם מלווה חיצוני שישכור המשרד. השניים יחתמו כי מעטפת השאלונים סגורה ומאובטחת. לאחר מכן יאוחסנו השאלונים בכספת שבחדר מנהל בית הספר, והמלווה החיצוני יוודא כי השאלונים מאובטחים עד לתחילת הבחינה ובמהלכה.

"יש לנו אמון מלא במנהלים, ומבחינתנו ערכים, יושר וטוהר באים לפני כל הישג אחר", הסבירה מנכ"לית משרד החינוך מיכל כהן. יחד עם זאת, הוסיפה, "לאור האירועים שהיו בעבר - הדלפת השאלונים ואיום על שנתון שלם בביטול בחינות הבגרות - נערך משרד החינוך לאבטחת הבגרויות. זאת כדי שתלמידי ישראל יוכלו להתמיד בבחינות ולא לחשוש מהדלפה".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

היסטוריה של הדלפות

בקיץ נרשם חשד לדליפת הבחינה באנגלית בכפר ערה. למרות ההדלפה, הוחלט לקיים את הבחינה במועדה עם שאלונים חלופיים ולהאריכה בחצי שעה. קודם לכן, בינואר שעבר, הודלפה לרשתות החברתיות בחינת הבגרות בספרות בשפה הערבית. כשבוע לאחר מכן דלף לרשתות החברתיות גם שאלון בחינת הבגרות במתמטיקה. בגלל הדליפה מתוך 116 אלף תלמידי כיתות י"א ו-י"ב שהיו אמורים להיבחן, 26 אלף לא נבחנו.

בעקבות שורת המקרים ביקש משרד החינוך לשנות את נהלי ההיערכות לבחינות. תחילה הוחלט כי שאלוני הבחינה יישלחו לבתי הספר באמצעות האינטרנט 45 דקות לפני הבחינה, והתלמידים ישהו בכיתות הסגורות בזמן הזה. ואולם, בשל מחאת תלמידים, הורים ומורים נרחבת, שונו הנהלים: משרד החינוך הנחה להפקיד את הטלפונים הניידים של התלמידים חצי שעה לפני תחילת הבחינה, ולהעביר את השאלונים באמצעות שליחים של משרד החינוך או נאמנים מטעם בית הספר. כעת, מנסה המשרד פתרונות נוספים.

(עדכון ראשון: 20:23)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully