וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיראק: חיל האוויר חיסל את אחד מסגניו של מנהיג דאעש

שמעון סימן טוב

10.1.2016 / 18:03

הצבא הודיע כי עאסי אל-עוביידי חוסל בתקיפה במחוז אנבאר במערב המדינה, שם שימש מפקד אזורי מאז מסע הכיבושים של "המדינה האסלאמית" בקיץ 2014. בשבוע שעבר דווח כי דובר הארגון נפצע בתקיפה דומה

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

(ראש ממשלת עיראק הכריז: "השנה נביא לסיום הצבאי של דאעש בעיראק")

צבא עיראק הודיע אתמול (שבת) על הריגתו של עאסי אל-עוביידי, אחד מסגניו של מנהיג ארגון "המדינה אסלאמית" (דאעש) בתקיפה של חיל האוויר במחוז אנבאר שבמערב המדינה. הודעת הצבא מגיעה כמה ימים לאחר הצהרה אחרת שלו, ולפיה מוחמד אל-עדנני, דובר הארגון שכבש שטחים נרחבים במדינה, נפצע בתקיפה דומה באזור.

בתקופת משטרו של סדאם חוסיין התקדם אל-עוביידי בשרשרת הפיקוד של הצבא והגיע עד לדרגת אלוף-משנה. הוא שירת בכוחות המיוחדים ובמשמר הנשיאותי. במהלך הכיבוש האמריקני נכלא אל-עוביידי בכלא "בוכא" שבדרום המדינה. עם נסיגתם מהמדינה מסרו אותו האמריקנים לכוחות העיראקיים. הוא שוחרר בערבות על ידי קצין בכיר אחר בצבא עיראק - שחוסל בידי דאעש - נכלא בשנית, וברח מכלא אבו גרייב ב2013 .

ב-2014 הוא הוביל סדרת התנקשויות במפקדי צבא בכירים ובחברי פרלמנט עיראקיים. סדרת ההתנקשויות כונתה "צלילים צורמים" ובוצעה באמצעות כלי נשק עם משתיקי קול. חלק מהקורבנות נורו בתוך בתיהם. לאחר קריסתו של צבא עיראק בקיץ אותה שנה, הוא מונה למפקד הצבאי של אזור "אלג'זירה" בעיראק, שנמצא בין נהרות הפרת והחידקל. הוא שימש בתפקיד זה עד שחוסל אתמול בתקיפה אווירית נקודתית.

צבא עיראק חוגג את שחרור העיר רמאדי מידי דאעש, 28 בדצמבר 2015. רויטרס
ממשיכים לפגוע בדאעש. צבא עיראק חוגג את שחרור רמאדי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully