וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי המחבל מדיזנגוף: איך מגיבים הלקוחות לשליח ירקות ערבי?

10.1.2016 / 18:31

"אנשים נזהרים, מבקשים שלא נכתוב את קוד הכניסה לבניין על האריזה". הלקוחות לא מבקשים שליח יהודי "ונותנים כבוד לשליח ותיק", אבל "יש אווירת פחד". יומיים אחרי חיסול המחבל שעבד כשליח, התלווינו לאנשים שמביאים לכם את הירקות הביתה. "שואלים אותי למה הוא עשה את זה"

סגי, שליח ירקות העובד בתל אביב. ינואר 2016. ראובן קסטרו
"אולי יש קצת דיסטנס אבל אין תגובות חריגות". סג'י השליח בפעולה/ראובן קסטרו

יום לאחר הפיגוע בבר "הסימטא" בדיזנגוף גילו תושבי שכונת רמת אביב ג' כי המחבל נשאת מלחם עבד כשליח בחנות הירקות שממנה קנו במרכז שוסטר. רובם נדהמו לגלות שהאדם שהכירו במשך שנים היה מסוגל למעשה אכזרי שכזה ואחרים נחרדו בשל העובדה שנתנו בו את אמונם. בימים שלאחר החיסול מספרים כמה משליחי חנויות הירקות על תגובות מעורבות מצד לקוחותיהם לאחר האירוע.

"אני פה כבר ארבע שנים, כל הקליינטים מכירים אותי", מספר סג'י, בן 25 מבקה אל גרבייה, שליח בחנות הירקות הוותיקה שוק אבן גבירול. "מאז האירוע אולי יש קצת דיסטנס אבל אין תגובות חריגות. אנשים נחמדים, מחבקים, הם מכירים אותנו לא מהיום. נכון, נשאת מלחם היה גם שליח ירקות אבל זה היה לפני עשר שנים, החנות שבה עבד כבר לא קיימת". למרות זאת, סג'י מעיד כי מאז הפיגוע משדרים הלקוחות מידה של חשש. "אני רואה אנשים נזהרים, מבקשים שלא נכתוב את קוד הכניסה לבניין על אריזת הקרטון או על טופס המשלוח. מעבר לכך, אין ירידה בהזמנות. דווקא יש עלייה במשלוחים כי אנשים פחדו לצאת מהבית. החנות הזאת קיימת 30 שנה. כל מי שמזמין מכאן יודע שזאת חנות משפחתית שלא קיימת מהיום".

שליח ירקות מבאקה אל גרביה העובד בתל אביב. ינואר 2016. ראובן קסטרו
"מחזקים אותנו אם אנחנו צריכים עזרה"/ראובן קסטרו

בחנות "פירות וירקות" ליד כיכר המדינה בעיר מתכונן עוואני, בן 41 ואבא לשלושה מבקע אל גרביה לצאת לעוד משלוח - והוא כלל לא חושש מתגובות בוטות. "אין חשש, אין פחד. אנשים ממשיכים להזמין, העבודה לא ירדה, מחזקים אותנו אם אנחנו צריכים עזרה. אנשים סך הכל רוצים שקט. רוצים לחיות את החיים בשלום. האוכלוסייה פה סובלנית. אני משנת 91' כאן, אלו דיירים קבועים. אין איזו אפליה או גזענות. נכון, המצב והאווירה מבאסים, ברחוב יש פחות אנשים ובבתי קפה יושבים פחות. יש פחות תיאבון ללקוח להיכנס לחנות, אבל אלו שעושים משלוחים הם אנשים שאנחנו מכירים כבר המון שנים, אנחנו מוציאים 60-100 משלוחים כל יום ומאז הפיגוע אף אחד לא דיבר איתי על המחבל או על ההרג".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
עודי, שליח ירקות העובד בתל אביב. ינואר 2016. ראובן קסטרו
"אין כל כך עבודה. לאנשים אין חשק לקנות". עודאי/ראובן קסטרו

שי, שעובד לצדו של עוואני, מחזק את דבריו. הוא מספר כי אף לקוח לא העדיף אותו כשליח על פני עוואני בשל יהדותו. "הוא ותיק ממני בהרבה פה, איזה כבוד אנשים נותנים לו. הוא מכיר פה קליינטים מהילדות שלהם, מהיום שנולדו. חלק מהם היום כבר נשואים. יש פה יחס מפרגן וטוב".

לא רחוק ממקום הפיגוע ברחוב דיזנגוף קיים כבר שנים "מרכז הפרי והירק". הבוקר הוא היה ריק למדי. עודאי בן ה-22 ובנו של הבעלים מסביר כי מאז הפיגוע היקף העבודה ירד. "אין כל כך עבודה. לאנשים אין חשק לקנות כי פה ברחוב הזה היה את הפיגוע. יש פה באופן כללי פחד". כשנשאל האם הוא נתקל בתגובות מיוחדות הסביר: "רק הקליינטים הקבועים עושים משלוחים, הם כבר מכירים אותנו ואפילו מחבקים כמו משפחה. אנחנו עובדים פה שנים. יש כאלה שמנסים לפתח שיחה על המצב ואומרים 'בשביל מה הוא עשה את זה'? אני עונה להם שאני לא יודע, אני בכלל לא מכיר אותו".

  • עוד באותו נושא:
  • שליחים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully