וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנו של הרב ברלנד הדרוש לחקירה: "דרום אפריקה העניקה לו אזרחות"

10.1.2016 / 1:29

לאחר שבסביבתו של הרב אישרו שנכנס למדינה עם דרכון זר, אישר בנו בריאיון לאתר יהודי ביוהנסבורג שהיא גם זו שהעניקה לו אותו. לפי מקורביו, מדובר בדרכון דיפלומטי המעניק לו חסינות

צילום: שובו בנים אינטרנשיונל, עריכה: קשת סידי

הרב אליעזר ברלנד, מנהיג קהילת "שובו בנים" של חסידות ברסלב, הפך בימים האחרונים לאזרח דרום אפריקה וקיבל ממנה דרכון - כך דווח בסוף השבוע האחרון באתר "ג'ואיש ריפורט" השייך לקהילה היהודית בדרום אפריקה, שבו התראיין בנו של הרב, נחמן. הרב שוהה בתקופה האחרונה ביוהנסבורג, ודרוש בישראל לחקירה בחשד לעבירות מין בנשים.

האתר מצטט את נחמן, שלראשונה מסר את שם המדינה שהעניקה לרב אזרחות, וכינה את המהלך "ניצחון על רשויות החוק בישראל". על פי מקורבי הרב, הדרכון שהוענק לו דיפלומטי, ועל כן מעניק לו חסינות. אנשיו של הרב מסרבים במשך תקופה ארוכה למסור פרטים נוספים על הדרך שבה קיבל הרב את האזרחות, כשלדבריהם, ההסתרה נובעת "מטעמי ביטחון".

לקריאה נוספת:
הרב ברלנד הדרוש לחקירה השיג דרכון דיפלומטי - המעניק חסינות
ברלנד חגג יום הולדת עם חסידיו ביוהנסבורג: "בקרוב ינהיג את עם ישראל"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חגיגות יום הולדתו של הרב ברלנד ביוהנסבורג, השבוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפני כחודש וחצי פורסם כי הרב קיבל דרכון דיפלומטי ממדינה זרה, אך לא פורסם שמה של המדינה. בעל דרכון דיפלומטי יכול ליהנות מקיצור תהליכים בשדות תעופה ברחבי העולם וכן לקבל יחס אישי ולא לעמוד בתור יחד עם שאר הנוסעים. במדינות שונות, בהן ישראל, דרכון דיפלומטי מעניק למעשה חסינות - שלפיה אסור לעצור או לכלוא את בעליו, גם אם ביצעו עבירה. בנוסף, במדינות אלה אסור גם לערוך חיפוש או לעקל רכוש של בעל דרכון דיפלומטי.

הרב חגג בשבוע שעבר ביוהנסבורג את יום הולדתו ה-79. חסידיו השוהים עמו ארגנו את החגיגה והם רואים בה "מסיבת ניצחון", זאת בעקבות קבלת הדרכון. לטענתם, הוא "לא צריך להימלט יותר". לחגיגה הצטרף גם בנו נחמן, שניהל את מוסדות הקהילה בישראל, וכמה מנכדיו.

"אחרי יותר משלוש שנים של רדיפות נגד הרב ניתן הערב לומר שהמלך חי וקיים", הסביר אחד ממקורביו. "כמו שרדפו את דוד המלך והוא המשיך לשמוח, לשיר ולנגן כדי לקרב את עם ישראל, כך ממשיך צדיק הדור, עם הפשטות והתמימות, להנהיג יותר מ-30 אלף תלמידים שפזורים ברחבי העולם. מיום ליום הקהילה מתרחבת למרות הגלות שהיא עוברת. אנחנו מאמינים שבקרוב מאוד הרב יחזור להנהיג את עם ישראל ואת כל העולם כולו עם ביאת משיח צדקנו ועם שלום אמיתי", אמר.

(עשכון ראשון: 19:54)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully