וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדויות מהתקיפה המינית ההמונית בקלן: "לא היו שוטרים שיעזרו לנו"

הקריאות להתפטרות מפקד המשטרה התגברו עם חשיפת פרטים נוספים על ההתמודדות עם התקיפה המינית בערב השנה החדשה בעיר הגרמנית. המשטרה ניסתה להסתיר את המקרה: "החגיגות עברו בשלום". אחת הנשים: "פחדתי שאיאנס באמצע הרחוב"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

"רצינו עזרה, רצנו לניידות המשטרה אבל לא היה שם אף אחד" – כך סיפרה אבלין, אחת מכ-90 הנשים שהותקפו מינית ונשדדו בחגיגות ערב השנה החדשה בקלן שבמערב גרמניה. בעדותה ששודרה אמש (רביעי) בכלי התקשורת במדינה, סיפרה: "אנחנו יודעות היטב שכוחות המשטרה באותו זמן היו בנוכחות כל כך מצומצמת שהם לא היו יכולים להתמודד עם זה, ואנחנו נאלצנו לעבור משהו כזה".

הקריאות להתפטרותו של מפקד משטרת קלן, וולפגנג אלברס, התגברו בימים האחרונים, עם חשיפת פרטים נוספים על התמודדות הרשויות עם החשדות לתקיפה מינית ולשוד שביצעו כנופיות מאורגנות של גברים שתויים, ככל הנראה ממוצא צפון אפריקני, בעיר. "המוניטין של משטרת קלן נפגע בפני האומה כולה", נטען בכותרת העיתון המקומי "אקספרס", שקרא להתפטרותו של אלברס.

עוד בוואלה! NEWS:
סערת התקיפה המינית ההמונית בגרמניה: "נשים, התרחקו מזרים"
סערה בגרמניה: עשרות נשים הותקפו מינית בידי כאלף גברים
דעה | נשים לבנות, תפסיקו להיות מוטרדות

הנרייט רקר, ראשת עיריית קלן שבגרמניה. רויטרס
"מעוות את תפקידי הקורבן והתוקף". רקר/רויטרס

מהרשויות במדינת צפון ריין-ווסטפליה, שבתחומיה נמצאת העיר קלן, נמסר כי זוהו לפחות שלושה חשודים במעורבות במקרה, אולם טרם נעצרו חשודים. שר הפנים של גרמניה תומס דה מאיזייר העביר ביקורת על המשטרה המקומית שלא מנעה את עשרות מקרי התקיפה, וקרא לכינוס דיון ממשלתי בנושא.

"בסופו של דבר, היה לנו מצב שבו קבוצה גדולה של גברים תקפו נשים", הסביר מפקד המשטרה אלברס בריאיון לרשת הרוסית RT. "התערבנו במקרה ועזרנו, אבל אני מודה שהיינו המומים מכל מה שהתרחש. מעולם לא נתקלנו במקרים כאלה בעבר ולא היינו מוכנים לזה". בהודעה שפרסמה משטרת קלן ב-1 בינואר, נטען כי "כמו בשנה שעברה, חגיגות השנה החדשה עברו בשלום. המצב היה רגוע, בין היתר כי כוחות המשטרה נפרסו בכל המקומות הקריטיים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
הפגנה בקלן בעקבות תקיפה מינית בערב השנה החדשה, 5 בינואר 2016. רויטרס
"לא לסקסיזם, לא לגזענות". הפגנה בקלן, השבוע/רויטרס

עם זאת, בהודעה רשמית נוספת שפורסמה יומיים לאחר מכן, נמסרו פרטים מדויקים יותר על שאירע בערב השנה החדשה, כולל דיווחים עם תקיפת עשרות נשים. שר הפנים המחוזי רלף ייגר מסר אמש כי הוא מצפה ל"דוח מפורט מאוד" מהמשטרה בהמשך השבוע, אולם סירב למסור פרטים נוספים על התקדמות החקירה. כמו כן, הוא יצא נגד דבריה של ראשת עיריית קלן הנרייט רקר שקראה לנשים "לשמור מרחק מגברים זרים". "זה מעוות את תפקידי הקורבן והתוקף", אמר והבהיר כי אין זה תפקידן של הנשים "להימנע מלהיות מותקפות".

אחת מהנשים שהותקפו סיפרה: "פתאום הגברים האלה שהיו סביבנו החלו לתפוס אותנו. הם נגעו בנו בישבן ובין הרגליים. הם נגעו בנו בכל מקום. חברה שלי ניסתה להתרחק מההתקהלות, וכשהסתובבתי גבר אחד תפס את התיק שלי ותלש אותו ממני". לדבריה, "פחדתי שאם מישהו יגיע עם סכין, אני עלולה להיאנס באמצע הרחוב".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"פתאום הגברים האלה שהיו סביבנו החלו לתפוס אותנו"/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"השוטרים לא היו יכולים להתמודד עם זה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully