וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שהודח בגלל עבירת ביטחון: מונה ממלא מקום לאחראי על פרויקט ה"חץ"

7.1.2016 / 14:11

אל"מ אבירם חסון, שאחראי על "שרביט קסמים" ו"כיפת ברזל", מונה באופן זמני לממלא מקום ראש מנהלת חומה במקומו של יאיר רמתי, שהודח באחרונה בשל עבירת ביטחון מידע. גורמים במשרד הביטחון: ראוי היה לקיים חפיפה טרם הפסקת עבודתו

צילום: דוד קורן, עריכה: ניר חן

מנכ"ל משרד הביטחון דן הראל מינה השבוע את אלוף משנה אבירם חסון, שאחראי על מערכות "שרביט קסמים" ו"כיפת ברזל", לממלא מקום ראש מנהלת חומה, במקומו של יאיר רמתי שהודח בחודש שעבר בשל עבירות ביטחון מידע. במשרד הביטחון סירבו להתייחס לשאלה אם יתמודד על התפקיד באופן רשמי.

גורמים המעורים בפרטי תהליך איתור המועמדים סיפרו כי החלטה התקבלה במטרה לתת שקט תעשייתי למנהלת. "החלטה למנות את אל"מ חסון, קצין מוכשר ובעל ידע רב בתחום ההגנה האקטיבית, כולל בתחום ה'חץ', שגדל בחיל האוויר ועבר למשרד הביטחון, נועדה כדי לאפשר לתעשיות ולגורמים בצבא לפנות לכתובת רלוונטית במנהלת חומה ולמנוע עיכובים", אמרו.

לקריאה נוספת:
יאיר רמתי למקורבו על העבירה שביצע: "הרבה פחות ממה שזה נשמע"
יו"ר סוכנות החלל על הדחת "האבא של החץ": "ייתכן שנעשתה בלחץ אמריקני"
יעלון לראש פרויקט "החץ" שהודח: "לא יכולנו להתפשר על המעידות"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הותיר נעלים גדולות". רמתי וחסון/מערכת וואלה!, צילום מסך

החלטתו של הראל להדיח את רמתי בחודש שעבר עוררה עליו ביקורת מצד גורמים בתעשיות הביטחוניות. לטענתם, ראוי היה שייבחר מחליף בעל שיעור קומה וייכנס לחפיפה מסודרת, שכן מדובר בתפקיד רגיש ביותר, ורק לאחר מכן להודיע על סיום עבודתו של רמתי. לדברי אחד הגורמים, "רמתי הוא מוקד ידע בינלאומי בתחום ובעל קשרים ענפים - לא רק בתעשיות המקומיות, אלא גם עם המקבילים בתעשיות האמריקניות ובמשרד ההגנה האמריקני. הנעליים שהוא השאיר אחריו גדולות מאוד".

הגורם הדגיש כי לתפקידו של רמתי חשיבות מכרעת לא רק במשרד הביטחון גופא, אלא כלפי גורמים בחו"ל. לדבריו, ראש מנהלת חומה מנהל פרויקטים לא רק בישראל, כי אם גם בתיאום עם האמריקנים שמממנים במיליארדי דולרים את הפרויקטים השונים.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

יעלון: "לא יכולנו להתפשר על המעידות של רמתי"

רמתי הודח לאחר שנמצאו במחשבו האישי מסמכים מסווגים, בניגוד לכללי אבטחת המידע במשרד הביטחון. בכך היה סיכון כי מידע רגיש ידלוף לגורמים בלתי מורשים, בין היתר כזה שקשור למערכת השכבות להגנה מפני טילים של ישראל.

שר הביטחון משה יעלון שוחח עם רמתי כמה ימים לאחר ההדחה, הודה לו על ארבע השנים שבהן מילא את תפקידו ואמר כי הוא נאלץ לקבל את ההחלטה בלב כבד. "חובתנו להקפיד קלה כחמורה בכל הקשור לסוגיות ביטחון מידע, בוודאי כשאדם במעמדך ובתפקידך אינו מקפיד על הכללים, גם אם לא היה בכך זדון. לכן לא יכולנו, לדאבון הלב, להתפשר כשגילינו את המעידות הללו, אלא לסיים את עבודתך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully