וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: קנאביס רפואי משפר את מצבם הבריאותי של חולי מחלות מעיים

129 חולי קרוהן וקוליטיס השתתפו במחקר חדש שבחן את השפעת הקנאביס רפואי על איכות חייהם. 96.2% מהם העידו כי חלה ירידה משמעותית בכאבים ו-90% דיווחו על שיפור בתאבון. "שבעי רצון מהתוצאות המעידות על שיפור במצב החולים"

קנאביס רפואי. ShutterStock
שיפר את חייהם באופן משמעותי. אילוסטרציה/ShutterStock

קנאביס רפואי שיפר את מצבם הבריאותי של חולים במחלות מעי דלקתיות כרוניות (מחלת קרוהן וקוליטיס כיבית) - כך עולה ממחקר שהתבצע במחלקה הגסטרואנטרולוגית בבית החולים מאיר שבכפר סבא. המטופלים שהשתתפו במחקר דיווחו על עלייה במשקל ועל שיפור במדד איכות החיים כתוצאה ישירה משימוש בקנאביס רפואי.

"אנחנו שבעי רצון מהתוצאות המעידות על שיפור משמעותי במצב המשתתפים במחקר ובאיכות חייהם למד תופעות לוואי מתונות בלבד", אמר המדען הראשי של חברת תיקון עולם, פרופ' צבי בנטואיץ. "אנחנו נערכים לשלב הבא במחקר זה; כמו גן למחקרים וניסויים קליניים במגוון מחלות על מנת לבחון השפעות הטיפול בקנאביס רפואי על חיי המטופלים".

עוד בוואלה! NEWS:
כך היזמים מצאו עצמם בבור של איתמר שמעוני
מת נכדו התינוק של ראש עיריית בית שמש, המטפלת חשודה בטלטולו
ארה"ב לישראל: חוק העמותות עלול להוות סכנה לקיום חברה חופשית

אילוסטרציה. ShutterStock
83.2% מהמטופלים דיווחו על שיפור בשינה. אילוסטרציה/ShutterStock

המחקר, שנעשה על ידי ד"ר תמנע נפתלי ובשיתוף עם חברת "תיקון עולם" - חברה לגידול ואספקת קנאביס רפואי ברישיון ובפיקוח משרד הבריאות – החל בשנת 2014. הוא כלל 127 מטופלים שמילאו שאלוני שביעות רצון מהשימוש בקנאביס, מאפייני צריכה, תפקוד ותופעות לוואי. נוסף על השאלונים נבדקו התיקים הרפואיים של המטופלים – לרבות בדיקות דם, היסטוריית תרופות, אשפוזים ובדיקות מערכת העיכול - קולונוסקופיה ואנדוסקופיה.

במסגרת המחקר נבחנו מדדים שונים בקרב המטופלים, בהם השפעת הקנאביס על איכות חייהם. כלל המטופלים עלו כשני קילוגרמים בזמן המחקר. כמו כן, מהסתכלות בתיקיהם הרפואיים עולה כי נרשמה ירידה משמעותית בכמות התרופות שצרכו המטופלים. נוסף על כך, 96.2% מהמטופלים העידו כי חלה ירידה משמעותית בכאבים, 79.8% דיווחו על שיפור במצב הרוח, 90% דיווחו על שיפור בתאבון, 83.2% דיווחו על שיפור בשינה, ו-75% דיווחו על הקלה בבחילות.

חמישה מטופלים שהיו מובטלים בימים שקדמו למחקר חזרו לשוק העבודה, מספר המטופלים העובדים במשרה מלאה עלה ב-13, וארבעה ממשתתפי הסקר הגדילו את אחוז המשרה שלהם – מחלקית למלאה. בימים אלה ממשיך המחקר לשלב ב', חולים המעוניינים לקחת חלק במחקר מוזמנים לפנות למחלקת גסטרואנטרולוגיה בבית החולים מאיר.

לפניות לכתבת: danawp@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully