וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט מינה ד"ר ממכללה לתפקיד בכיר במועצה להשכלה גבוהה - ועורר סערה

7.1.2016 / 12:20

בשבוע הבא צפויה להתמנות ד"ר רבקה ודמני-שאומן מסמינר הקיבוצים לסגנית יו"ר המועצה להשכלה גבוהה. אלא שראשי אוניברסיטאות זועמים על שר החינוך שבחר בה במקום בפרופ' ממוסד מחקרי: "זה לא המינוי הראוי לתפקידים כאלה"

שר החינוך נפתלי בנט בחמ"ל משרד החינוך, אוגוסט 2015. נועם מושקוביץ
בנט/נועם מושקוביץ

ביום שלישי הבא יובא לאישור מליאת המועצה להשכלה גבוהה (מל"ג) מינויה של ד"ר רבקה ודמני-שאומן לתפקיד סגן יו"ר המל"ג. מדובר בתפקיד המקצועי הבכיר ביותר בהשכלה הגבוהה בישראל, כאשר יושב הראש הוא שר החינוך. ודמני-שאומן, חברת מל"ג וראש התכנית לטכנולוגיה בחינוך לתואר שני במכללת סמינר הקיבוצים, נבחרה על ידי השר עצמו, נפתלי בנט, שהדיח בנובמבר את פרופ' חגית מסר ירון מהתפקיד.

בנט כתב לחברי מליאת המועצה כי נועץ עם נציגי ראשי המכללות והאוניברסיטאות וקיבל את ברכתם למינוי הצפוי. אלא שבקרב ראשי האוניברסיטאות קיים כעס על השר, שמינה לתפקיד ד"ר ולא פרופסור, וכן אשת מכללה, כשלדעתם את התפקיד צריך למלא פרופ' מאוניברסיטאות המחקר.

ד"ר רבקה ודמני-שאומן. המועצה להשכלה גבוהה, אתר רשמי
ד"ר ודמני-שאומן/אתר רשמי, המועצה להשכלה גבוהה

אמש פרסם ועד ראשי האוניברסיטאות הודעה ולפיה הוא סבור כי בתפקיד "חיוני שתעמוד אישיות אקדמית מן המדרגה הגבוהה, אישיות שהיא בעלת ניסיון בניהול אקדמי ובעלת מעמד ציבורי". הם אף ציינו את חוק המועצה להשכלה גבוהה הקובע כי לתפקיד ימונו: "פרופסורים מן המניין ובעלי מעמד אקדמי רם ובולט במיוחד בתחומם".

"אנו סבורים כי חשיבותו של מינוי כזה היא רבה לאין שיעור וזאת בעיקר לקראת כניסתה של מערכת ההשכלה הגבוהה לתכנית חומש נוספת בשנה הקרובה", מסרו. "הבטחת המחקר וההשכלה הגבוהה היא הבטחת קיומה האסטרטגי של מדינת ישראל ועל כן ישנה חשיבות רבה שהאדם העומד בראש מל"ג יהיה בעל ניסיון כמוגדר בחוק".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

"באוניברסיטאות מרגישים שזה לא מספק"

גורם באקדמיה אמר על מינויה של ודמני-שאומן כי "היא ד"ר, ומסמינר הקיבוצים. זה לא המינוי הראוי לתפקידים כאלה. לוקחים כאלה שמכירים את עולם המחקר, פרופ' חבר או פרופ' מן המניין. באוניברסיטאות מרגישים שזה לא מספק". הוא סיפר כי ראשי האוניברסיטאות הבהירו לבנט את עמדתם, אולם הגיעו איתו להבנה שהמינוי יהיה זמני בלבד, ועד לתום כהונתה של המועצה הנוכחית בעוד כחצי שנה.

ועד ראשי האוניברסיטאות התייחס לכך בהודעתו ומסר כי הוועד "רשם בפניו כי מדובר במינוי זמני עד לסיום כהונתה של המועצה הנוכחית והוא מצפה שבעוד שישה חודשים - בסמוך לתום המינוי - יוליך השר מהלך של היוועצות אמיתית עם חברי מל"ג ובכירי ההשכלה הגבוהה, על מנת לבחור לתפקיד סגן יו"ר המל"ג אדם בעל מעמד אקדמי רם".

נשיא האוניברסיטה העברית פרופ' מנחם בן ששון אמר: "הציפייה היא שלתפקיד סיו"ר יתמנו מי שבסמכות האקדמית הגבוהה ביותר ובעלי הניסיון הרב שיש במערכת. לא לחינם בתזכיר החוק להשכלה הגבוהה חוזרת הדרישה שחברי המל"ג האקדמיים יהיו 'פרופסורים מן המניין ובעלי מעמד אקדמי רם ובולט במיוחד בתחומם' 21 פעמים. הציפייה היא שגם שר החינוך יאמץ את הקריטריונים הללו בבואו להציע סיו"ר למל"ג".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully