וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביחנו את עצמכם: האם תוכלו להעניק למוח שלכם אורגזמה?

9.1.2016 / 10:24

האם הסרטונים הבאים מצליחים לעורר בכם תחושת עקצוץ נעימה בקרקפת ובגב? אם כן - סימן שיש לכם ASMR ובינינו - אתם ממש רוצים את זה

icon

בגיל המתאים לצפות בסרטון?

הצפייה בסרטון זה מיועדת למי שמלאו לו 18 שנים

צילום מסך

מכירים את זה שאתם מקשיבים לקול דיבור רך ומרגיע - ופתאום עוברת בכם תחושת עקצוץ נעימה כזאת מאחורי האוזניים שמתפשטת אל הגב? אם כך, ברכותינו, המוח שלכם הגיע לאורגזמה - ואין ספק שגם לו מגיע. התופעה המאוד מוזרה הזאת זכתה לשם ASMR (ראשי תיבות של Autonomous sensory meridian response), מונח שטבע אותו ג'ניפר אלן בשנת 2010, והיא מתייחסת למצבים בהם גירויים ויזואלים ושמיעתיים גורמים לאדם לחוש בעקצוצים נעימים בראש, בקרקפת, בגפיים ובגב.

התופעה, שעד כה אין לה שום הוכחות מדעיות, סוחפת אחריה גולשים רבים שיוצרים וצופים בסרטוני ASMR - שאת רבים מהם ניתן למצוא בחיפוש מהיר ביוטיוב. במרבית הסרטונים מופיעות נשים שיש להן קול רך ומרגיע - והן מדברות ישירות אל המצלמה, כאילו הן מביטות בעיני הצופה. תשומת הלב המלאה שמוקדשת לצופה, הקולות הנעימים, הלחישות והרעשים המעקצצים פועלים ביחד ומספקים חוויה אורגזמית יוצאת דופן למוח של הצופה המלווה בתחושת רגיעה ושלווה.

אממה, כמו לכל מטבע גם כאן יש 2 צדדים: מצד אחד, אלו שניחנים ב-ASMR גבוה יגיבו בהתרגשות לכל אחד מהגירויים שבסרטונים השונים. אולם, אלו שהתופעה זרה להם עלולים פשוט להתעצבן מההתנהגות הלא נורמטיבית ומהלחישות הלא ברורות של הדוברת בקטע ולא להבין על מה פשר כל המהומה.

אז האם גם לכם רעשים מסוימים עושים צמרמורת? האם גם אתם "סובלים" מ-ASMR? בחנו את עצמכם ותגלו:

עוד באותו נושא

חוקרים ממליצים: כך תגיעו לאורגזמה בזמן שאתן ישנות

לכתבה המלאה

עוד בנושא:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully