וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן: "שישראל לא תחלום על התמוטטות הרשות הפלסטינית"

שמעון סימן טוב

6.1.2016 / 18:25

יו"ר הרשות הפלסטינית אמר כי "אנחנו רוצים מדינה ריבונית, ולא נתפשר על פחות מזה". הוא שב והבהיר את מחויבותו לפתרון שתי המדינות וטען כי "ישראל לא רוצה שלום"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

"אנו לא הולכים לשום מקום. אנחנו רוצים מדינה ריבונית, ולא נתפשר על פחות מזה" – כך קרא היום (רביעי) יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בנאום מיוחד שנשא בלשכת הנשיאות בבית לחם, לרגל חג המולד האורתודוקסי שיצוין מחר. אבו מאזן קרא "להפסיק את סרטן ההתנחלויות" והבהיר כי הפלסטינים דורשים פינוי מוחלט של כל ההתנחלויות בשטחי הגדה המערבית, כולל גושי ההתנחלויות.

"שיצאו משם, כמו שיצאו בלילה אחד מרצועת עזה", קרא. "לא ויתרנו על גושי ההתנחלויות, אנו דורשים את יציאת כל המתנחלים". לדבריו, "איננו מוכנים להשאיר את הסטטוס קוו כפי שהוא. לא נקבל מצב שבו אנחנו מחויבים לכול והישראלים לא מחויבים לדבר". אבו מאזן הוסיף: "אנו רוצים לחיות בשתי מדינות, בגבולות 67'. דגלנו ביוזמה הערבית והפצנו אותה בכל העולם. אם היא הייתה מיושמת, כל מדינות ערב היו מכוננות יחסים עם ישראל. מדוע היא סירבה? משום שהיא אינה רוצה בשלום".

עוד בוואלה! NEWS:
ישראל פנתה לרשות הפלסטינית: סייעו באיתור המחבל מתל אביב
בכיר הרשות לשעבר דחלאן: "שלטונו של אבו מאזן - כישלון"
בישראל סירבו לבקשת הפלסטינים לחידוש המו"מ: "רק כשייפסק הטרור"

אבו מאזן בנאום בלשכתו בבית לחם, 6 בינואר 2016. טוויטר, צילום מסך
"ישראל החרימה אפילו את ארצות הברית כאשר היא התעקשה על פתרון". אבו מאזן, היום/צילום מסך, טוויטר

"אין פתרון אחר", טען. "זה הפתרון של העולם. ישראל החרימה אפילו את ארצות הברית כאשר היא התעקשה עליו. אנו שואלים, מה הפתרון? מתי הוא ייושם? אם אין פתרון, הקיצוניות, האלימות והטרור רק יגברו. אם יהיה פתרון כאן, לא יהיו התופעות הללו יותר במזרח התיכון". כמו כן, הכריז יו"ר הרשות כי "יקבל בשמחה" ועידה בינלאומית לפתרון הסכסוך. "העולם מתעסק בסכסוך בסוריה ובלוב, ולגבי הסוגיה שלנו – 'לומדים את הנושא'. כמה זמן? חודש? חודשיים? אנחנו בינתיים ממשיכים לחכות".

"לא נוותר על הרשות ,למרות הדיבורים על כך", הבהיר. "שלא תחלמו על התמוטטותה". כשנשאל על ידי אחד הכתבים מה יקרה "אחרי הרשות", ענה אבו מאזן: "'אחרי הרשות' יש מדינה. אין שום תרחיש אחר". לדבריו, "אנו מנסים להגיע להישגים פוליטיים בעולם, משום שאין לנו דרך אחרת. אנו אומרים את אותו הדבר בכל שפה". הוא הוסיף: "אנו מוכנים להמשיך בכך ולפנות למועצת הביטחון".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אבו מאזן בנאום בלשכתו בבית לחם, 6 בינואר 2016. טוויטר, צילום מסך
"כמה זמן נחכה לעולם? חודש? חודשיים?". נאומו של אבו מאזן, היום/צילום מסך, טוויטר

בנאום שנשא יו"ר הרשות הפלסטינית ביום חמישי האחרון, הוא פנה לתושבי ישראל וטען כי הממשלה הישראלית לא פועלת כדי להביא לסיום הסכסוך בין הצדדים. "הממשלה שלכם מוליכה את שולל - היא לא רוצה שלום ופועלת בכל האמצעים כדי להמשיך בכיבוש ובבנייה בהתנחלויות על אדמתנו", אמר בנאומו לרגל יום השנה ה-51 להקמת תנועת פתח. לדבריו, ההתעצמות הצבאית הישראלית והפעולות ביהודה ושומרון לא יובילו לפתרון העימות ארוך השנים. "הטנקים, התותחים, המטוסים, הגדרות וההתנחלויות שלכם – כל אלו לא יביאו ביטחון או שלום", ציין. "זה יקרה רק אם תכירו בזכויות של עמנו ובעוול ההיסטורי שנעשה לו".

דחלאן: "הרשות צריכה לסיים את משחק המו"מ השקרי"

בריאיון לעיתון האמריקני "וושינגטון פוסט", שפורסם בתחילת השבוע, תקף בכיר הרשות הפלסטינית לשעבר מוחמד דחלאן את אבו מאזן, העביר ביקורת חריפה על התנהלותו מול ישראל וכינה את שלטונו "כישלון". לדבריו, אבו מאזן הקדיש עשר שנים למו"מ שלא הניב פרי. "אף פלסטיני בעבר, בהווה ובעתיד לא היה כל כך נוח לישראלים כמו אבו מאזן", אמר דחלאן בריאיון מאבו דאבי, שם הוא שוהה מאז סילוקו בשנת 2011.

דחלאן טען כי ההנהגה הפלסטינית צריכה לסיים את "משחק המשא ומתן השקרי" ולהשהות את התיאום הביטחוני עם ישראל, עד שזו תעניק לפלסטינים דבר כלשהו בתמורה. לדבריו, במצב הנוכחי ראש הממשלה בנימין נתניהו יכול לעשות כרצונו בכל הנוגע לפלסטינים. מלבד יו"ר הרשות, הוא האשים גם את נשיא ארצות הברית ברק אובמה במבוי הסתום שאליו נקלע המו"מ. "אובמה לא עשה מאמצים כנים כדי להשיג שלום בין הצדדים", אמר והוסיף כי ארצות הברית לא לחצה על ישראל לערוך ויתורים כמו הפסקת הבנייה בהתנחלויות.

מוחמד דחלאן. AP
"אין שום גוף שאוכל להיות יושב הראש שלו". דחלאן/AP

דחלאן היה בעבר בכיר בהנהגת פתח ואחד האנשים החזקים ברשות הפלסטינית, ונחשב מועמד לרשת את אבו מאזן. הוא היה מפקד מנגנון הביטחון המסכל ברצועת עזה עד להשתלטות חמאס עליה בהפיכה ב-2007, אחריה איבד מכוחו הפוליטי. בעקבות סכסוך מר עם אבו מאזן, סולק דחלאן מהרשות תחת האשמות לשחיתות, וכאמור הוא שוהה בימים אלו באיחוד האמירויות הערביות.

כשנשאל אם היה מעונין להתמודד לתפקיד יו"ר הרשות הבא, הוא טוען כי הוא אינו מעוניין בתפקיד. "נשיא של מה?", תהה. "כשאני אומר שאני לא רוצה כלום זה בגלל שאין שום גוף שאוכל להיות יושב הראש שלו". הוא טען כי שום דבר לא יכול להיות מושג עד שיהיה פיוס בין הפלגים הפלסטינים השונים. דחלאן העביר גם ביקורת על תשע השנים שבהן מחזיק חמאס ברצועה ואמר כי הם לא יותר מאשר "אפס אחד גדול". "הם לא יכולים להראות מצג שלפיו הרקטות שלהם הן הפתרון", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully