וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם: "רבבות נשים שבתיהן נהרסו ב'צוק איתן' חשופות לאלימות"

דוח של הסוכנות לעניינים הומניטריים מתמקד בפגיעה בחייהן של נשים פלסטיניות ברצועת עזה, שהתנאים הקשים שנוצרו בעקבות הלחימה החריפו את מצבן. שיעור מקרי המוות בלידה הוכפל בחצי השני של שנת 2014

צילום מסך

עשרות אלפי נשים ברצועת עזה שבתיהן נהרסו במהלך מבצע "צוק איתן" בשנת 2014 נותרו ללא קורת גג, מה שמותיר אותן "חשופות להטרדה ולאלימות מגדרית" – כך עולה מדוח חדש של סוכנות האו"ם לעניינים הומניטריים (OCHA) שפורסם אמש (שני) בנוגע למצבן של נערות ושל נשים ברצועת עזה. אחת מהסוגיות המרכזיות בדוח היא חוסר ההגנה עבור כ-24,300 נערות ו-22,900 נשים שעדיין נותרו ללא קורת גג מסודרת, וחיות אצל משפחות מארחות, ביחידות דיור זמניות, באוהלים, או במה שנותר מבתיהן שנהרסו בלחימה.

על פי הנתונים המוצגים בדוח, הקורא לארגוני הסיוע ולרשויות הפלסטיניות להתמקד בסיוע לנשים, בחצי השני של שנת 2014 שיעור מקרי המוות בלידה הכפיל את עצמו, בהשוואה לששת החודש הראשונים של אותה השנה. 299 נשים, מהן לפחות 16 בהיריון, ו-197 נערות וילדות נהרגו במהלך "צוק איתן", ויותר מ-2,000 נשים ומאות קטינות נפצעו.

עוד בוואלה! NEWS:
גורמי צבא מזהירים: "חמאס הגביר את חפירת המנהרות לעבר עוטף עזה"
"באישור מוחמד דף": חמאס חשף תמונה חדשה של גלעד שליט מהשבי
בכירים בטורקיה: "התנאי לפיוס - גישה בלתי מוגבלת לעזה"

מסגד שנפגע בתקיפת צה"ל בבית חנון שבצפון רצועת עזה. 25 באוגוסט 2014. רויטרס
"היבטים רבים בחייהן של נשים נפגעו באופן לא מידתי". הריסות בבית חנון, אוגוסט 2014/רויטרס

"היבטים רבים בחייהן של נשים ושל נערות ברצועת עזה נפגעו באופן לא מידתי במהלך העימות בקיץ 2014", צוין בדוח. "הפגיעה החריפה את החולשות הקיימות בעקבות המצור על עזה והאפליה נגד נשים בחברה הפלסטינית". עוד נטען כי "הירידה הכללית בגישה לשירותים בסיסיים, במיוחד מים וחשמל, כתוצאה מהנזק שנגרם לתשתיות, פגע ביכולתן של נשים להשתתף בשוק העבודה".

הדוח מציין את הפגיעה בשטחים חקלאיים כגורם מרכזי הפוגע בהזדמנויות התעסוקה של נשים. שיעור האבטלה הנוכחי בקרב נשים ברצועת עזה הוא 63%. לפני שישראל הטילה הגבלות על הרצועה, שיעור האבטלה בקרב נשים היה 30%. כיום, שיעור האבטלה בקרב גברים ברצועת עזה הוא 37%.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
מסגד שנפגע בתקיפת צה"ל בבית חנון שבצפון רצועת עזה. 25 באוגוסט 2014. רויטרס
בית חנון, אוגוסט 2014/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully