וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצין ישראלי בכיר לאתר סעודי: "תגובתנו לחיזבאללה תהיה קשה"

בריאיון ל"אילאף", הבהיר קצין החטיבה האסטרטגית כי צה"ל מתייחס ברצינות לאיומים מצד הארגון הלבנוני. "אנו לא מעוניינים במלחמה, אך הצבא יישאר בכוננות עליונה בגבול", אמר. כמו כן, הודה כי ישראל מקיימת קשרים חשאיים עם כמה מדינות ערביות

צילום: מאיר וקנין, רויטרס; עריכה: שניר דבוש

(מטען הופעל נגד כוח צה"ל בגבול לבנון לפני יומיים; חיזבאללה קיבל אחריות)

ישראל מתייחסת ברצינות לאיומי חיזבאללה לנקום את חיסולו של סמיר קונטאר, ותגיב לכך באופן קשה מבעבר – כך אמר אמש (שלישי) קצין בכיר בחטיבה האסטרטגית של צה"ל, בריאיון לאתר החדשות הסעודי "אילאף". בדברים שאמר לכתב האתר בישראל, מג'די חלבי, טען הקצין: "אנו לוקחים את האיומים ברצינות רבה. הם איימו בעבר וגם ביצעו, אך אני אומר לך שהפעם הזאת לא תהיה כמו הפעמים הקודמות. תגובתנו תהיה קשה".

"ישראל הגיבה לפיצוץ מטען החבלה בחוות שבעא בתגובה הולמת של ירי ארטילרי", הוסיף. "אנו לא מעוניינים במלחמה ולא מחפשים אותה, אך הצבא יישאר בכוננות עליונה בגבול. החיים בצפון ישראל ממשיכים כהרגלם". לדבריו, מלבד יצירת הרתעה במטרה להפחית את הסיכוי לעימותים בגזרה הצפונית, ישראל גם פועלת לסיכול מתקפות עתידיות באמצעות מניעת העברת נשק מתקדם מסוריה לחיזבאללה.

עוד בוואלה! NEWS:
המטען של חיזבאללה: שלב נוסף בהכנות לכיבוש יישוב סמוך לגבול
חרף איומי ישראל על חיזבאללה: צה"ל לא ימהר להגיב לתקרית בגבול
מטען הופעל על כוח צה"ל בגבול לבנון; חיזבאללה קיבל אחריות

מחסום חיילים  בצפון. מאיר וקנין, מערכת וואלה! NEWS
"יש לחיזבאללה כיום כמאה אלף טילים, כך שהדבר לא יהיה קל". חיילים בגבול לבנון, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, מאיר וקנין

בהתייחסו למלחמה עתידית עם חיזבאללה, טען הקצין כי הראשונים להיפגע ממנה יהיו אזרחי לבנון. "חיזבאללה מסתתר מאחורי אזרחים חפים מפשע, שאותם הוא הפך למגן אנושי", הסביר, והוסיף כי "ישראל תעשה כל שביכולתה על מנת להימנע מפגיעה באוכלוסייה אזרחית". לדבריו, ישראל מוכנה היטב לעימות עם חיזבאללה. "יש לחיזבאללה כיום כמאה אלף טילים, כך שהדבר לא יהיה קל", אמר, "אולם הארגון יספוג אבדות אדירות, בהיקפים גדולים מאי פעם".

כמו כן, הודה הקצין כי ישראל מנהלת קשרים חשאיים עם כמה מדינות ערביות, מלבד ירדן ומצרים, שעמן יש לה אינטרסים משותפים. "ישראל היא אי של שקט בים הסוער", אמר. "המצב הזה יכול להימשך שנים ארוכות, אך האתגרים באזור עלולים להגיע גם אלינו ולאלץ אותו להיכנס לעימות. על כן, אנו צריכים לנצל את ההזדמנויות ולעבוד יחד עם הגורמים המתונים באזור, ולפעול ככל האפשר להרגעת הרוחות באזור".

הפגנה נגד הוצאתו להורג של נימר באקר א-נימר, סנאביס, בחריין, 3 בינואר 2016. רויטרס
"ישראל היא אי של שקט בים הסוער". הפגנה בסנאביס, בחריין, לאחר הוצאתו להורג של א-נימר/רויטרס

הריאיון החריג לאתר הסעודי מגיע על רקע המתיחות הקשה בין הסונים לשיעים, בעקבות המשבר החמור ביחסים בין איראן לערב הסעודית לאחר הוצאתו להורג של איש הדת השיעי הבכיר נימר באקר א-נימר בערב הסעודית ביום שבת האחרון. חיזבאללה השיעי נתמך על ידי איראן ופועל בשיתוף פעולה עם כוחות איראניים בכמה זירות במזרח התיכון. יתרה מכך, הארגון הלבנוני טען אתמול כי הרשויות בריאד חסמו את הגישה מהמדינה לאתר האינטרנט של רשת "אל-מנאר" של חיזבאללה.

(עדכון ראשון: 22:34)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully