וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב תפסיק להפעיל בסיס מל"טים אסטרטגי במזרח אפריקה

5.1.2016 / 21:32

לבקשת ממשלת אתיופיה, וושינגטון לא תעשה יותר שימוש במתקן צבאי שממנו יצאו תקיפות נגד ארגוני טרור בסומליה השכנה ובתימן. השגרירות האמריקנית: "אין צורך יותר בבסיס"

צילום מסך

ארצות הברית הפסיקה להפעיל כלי טיס בלתי-מאוישים מדרום אתיופיה שבהם השתמשה במאבקה בארגוני טרור בסומליה השכנה ובתימן. זאת לבקשת הממשלה במדינה המזרח-אפריקנית. וושינגטון השקיעה מיליוני דולרים ב-2011 בבסיס בעיר ארבה מינץ', שממנה שיגרה את המל"טים מדגם "ריפר" שיכול לשאת טילי הלפייר ופצצות מונחות לוויין ויכולים לטוס מרחק של 1,800 קילומטר. שדה התעופה הוא בסיס המל"טים היחיד שבקיומו הודתה אדיס אבבה.

"המהלך בוצע לבקשת ממשלת אתיופיה", מסר דובר מטעם הממשלה. "מההתחלה, שיתוף הפעולה הזה היה מוגבל בזמן ושתי הממשלות הכינו את עצמן לכך", הוא הוסיף מבלי לפרט. אתיופיה היא אחת מבעלות ברית המרכזיות של ארצות הברית באזור והיא נוקטת יד קשה נגד ארגוני הטרור הפועלים במזרח אפריקה. כוחות צבא נלחמים מאז 2011 בלוחמי א-שבאב בסומליה כחלק מכוח מיוחד של האיחוד האפריקני.

"כוחות צבא אמריקניים כבר לא נוכחים בארבה מינץ'", מסר דייוויד קנדי משגרירות ארצות הברית באדיס אבבה. "בזמן שאנחנו פועלים עם שותפינו באפריקה, הצרכים ההדדיים שלנו משתנים לאורך הזמן והחלטנו שאין צורך יותר להשתמש במתקנים שם", הוסיף.

עוד ידיעות מהעולם
ברקע המתיחות עם ארה"ב: איראן חשפה מאגר טילים תת-קרקעי חדש
סערה בגרמניה: עשרות נשים הותקפו מינית בידי כאלף גברים
סין: פסל ענק של מאו נבנה במחוז שבו מתו מיליונים בשל מדיניותו

מטוס ללא טייס, מל"ט, מדגם ריפר, הפועל בשירותCIA  וצבא בריטניה. AP
יכול להגיע למרחק של 1,800 קילומטר. מל"ט מדגם "ריפר"/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully