וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דודו של המחבל מתל אביב: "במשפחה חוששים שהוא לא בין החיים"

דב גיל-הר ואלי אשכנזי

5.1.2016 / 17:24

בריאיון לאולפן וואלה! NEWS אמר אחמד מלחם כי המשטרה מנסה להפוך כל אבן ומפעילה מכבש לחצים על המשפחה הקרובה. לדבריו, אין מי שייתן לו מחסה אחרי אירוע כזה. החיפושים אחריו עדיין נמשכים בתל אביב ובוואדי ערה

צילום: ערן גילווארג, אדריאן הרבשטיין, שלומי גבאי. עריכה: מתן חדד

"אף אחד לא ייתן לו מחסה לאחר אירוע כזה קשה. אנחנו חוששים שהוא כבר לא בין החיים" – כך טען היום (שלישי) אחמד מלחם, חבר מועצה בערערה ודודו של המחבל נשאת מלחם שביצע את הפיגוע בתל אביב, בריאיון לאולפן וואלה! NEWS. מלחם ציין כי "האב לא הסתיר אותו משום שאין לו את האמצעים הטכנולוגיים לעשות את זה".

לדבריו, המשטרה מנסה להפוך כל אבן ומפעילה את מכבש לחצים על המשפחה הקרובה. הוא הזהיר כי מעגל המשפחה יתרחב עוד ועוד כל עוד המשטרה לא תתפוס אותו. "המשטרה מנסה להוציא את נשאת מהמחבוא. אם הוא יראה שכל המשפחה במצב הזה הוא ישתכנע וייצא החוצה. אני בספק אם הוא רואה אותנו עכשיו כי גם אני קורא לו להסגיר את עצמו".

לקריאה נוספת:
מעצר אביו של המחבל מתל אביב הוארך ביומיים בלבד
המצוד אחרי המחבל נמשך: סריקות בצפון תל אביב, מסוק הוזנק לאוויר

אחמד מלחם, דוד של המחבל מדיזנגוף. מערכת וואלה!
"אני בספק אם הוא רואה אותנו עכשיו כי גם אני קורא לו להסגיר את עצמו". מלחם/מערכת וואלה!

אחמד מלחם לא שולל כאמור אפשרות שהמחבל אינו בין החיים. "אחרי חמישה ימים כשכל העולם מחפש אותו מהמשטרה דרך האזרחים, וכל מי שיש לו עין מסתכל שמאלה וימינה וחושבים איך הוא יכול להסתתר". דודו הסביר כי נשאת אינו אדם יציב, "הוא חי במשפחה קשת יום, במצב חברתי קשה. הוא היה ילד בעייתי ואלים שנוקט צעדי אלימות מדי פעם".

מוקדם יותר דחה בית משפט השלום בחיפה את בקשת המשטרה להאריך ב-12 ימים את מעצרו של מוחמד מלחם, אביו של נשאת, ואפשר להאריכו רק ביומיים. האב נעצר הבוקר על ידי המשטרה בחשד לסיוע לרצח, גרימת מוות, התאגדות בלתי חוקית וקשירת קשר לביצוע פשע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אביו של נשאת מלחם  המחבל הפיגוע בדיזינגוף מוחמד מלחם. ערן גילווארג
הארכת מעצר לאב המחבל. היום/ערן גילווארג

יחד עמו נעצרו שלושה בני אדם, שני בני משפחה, דודו של המחבל בדר מלחם בן ה-60 ובן דודו אמין מלחם בן ה-23 וחבר המשפחה, איימן שרקיה בן 38. המשטרה ביקשה להאריך גם את מעצרם ב-12 ימים, אולם גם במקרה זה בית המשפט אפשר להאריך את המעצר ביומיים בלבד. שני מכרים נוספים שעבדו עם נשאת באתר בנייה בתל אביב נעצרו גם הם.

במשטרה סבורים כי העצורים סייעו למחבל להימלט ולהסתתר אחרי הרצח. מסיבה זו, מתמקדים החיפושים בשעות האחרונות באזור ואדי ערה. החוקרים טוענים כי אף שהמחבל זרק את מכשיר הסלולר שלו הוא יצר קשר עם משפחתו באמצעים אחרים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

פרקליטו של האב ושל שני בני משפחה נוספים, עורך הדין נחמי פיינבלט, אמר היום: "למדתי שיש שופטים בירושלים וגם בחיפה. בבוקר שב"כ ביקש שישה ימי מעצר נוספים לג'אודת מלחם ובית המשפט החליט לשחררו למעצר בית. לגבי ארבעת החשודים האחרים, שב"כ ביקש 12 יום וקיבל רק יומיים. יש בית משפט, יש דמוקרטיה". לדברי עו"ד פיינבלט, "בית המשפט הבין שמדובר בראיות חלשות מאוד. אני סמוך ובטוח שכולם ישתחררו בימים הקרובים. מקווה ששב"כ יעשה מה שצריך כדי למנוע מעצרים מיותרים של חפים מפשע".

אחיו של נשאת מלחם  המחבל הפיגוע בדיזינגוף מוחמד מלחם. ערן גילווארג
האח ג'וואדת שוחרר למעצר בית/ערן גילווארג
חיפושים ברמת אביב אחרי נשאת מלחם. ראובן קסטרו
חיפושים נמשכים בתל אביב ובוואדי ערה. רמת אביב, היום/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully