וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המטען של חיזבאללה: שלב נוסף בהכנות לכיבוש יישוב סמוך לגבול

5.1.2016 / 14:51

בצה"ל חוששים שהארגון רצה ללמוד את תגובת כוחות הביטחון במקרה של חדירה לשטח ישראל. במערכת הביטחון לא פוסלים אפשרות שמדובר במבחן לצה"ל באמצעות תצפיות ואיסוף מודיעיני

עריכה: ניר חן

בארבעת הימים שקדמו לפיצוץ מטען החבלה על כוח סיור של צה"ל במורדות המערביים של הר דב, ירו כוחות חיל התותחנים בגזרה לעבר גבול לבנון מדי יום לצורכי הרתעה. תושבים בקרבת הגבול דיווחו על הדי הפיצוצים שנשמעו היטב באזור, שלכאורה איננו בשליטה לבנונית. בכל אותן הפעמים טענו בדובר צה"ל כי מדובר ב"ירי מבוקר ויזום של כוחות צה"ל מעוצבת הגליל".

המתח נותר באוויר עד לרגע שבו הופעל המטען רב העוצמה לעבר כוח הסיור. סוללת התותחנים בגזרה ירתה הפעם עשרות פגזים, חלקם לעבר עמדות חיזבאללה וחלקם לעבר עמדות צבא לבנון שמשמשות גם עמדות תצפית של הארגון. בנוסף לכך, נורו פגזי עשן רבים כדי לפגוע באותן תצפיות של חיזבאללה ולמנוע ירי מדויק של פצצות מרמה או טילי נ"ט על הכוחות שעסקו בחילוץ. המבצע ארך כמעט שעתיים מאחר שנתיבי החזרה תלולים במיוחד.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
החשד: בני משפחת המחבל מתל אביב סייעו לו להסתתר אחרי הפיגוע
דיווח: רוסיה פנתה לחיזבאללה והפצירה בו להרגיע את המצב בצפון
חייל מילואים נפצע קל בפיגוע דקירה בצומת גוש עציון; המחבל חוסל

מחסום חיילים  בצפון. מאיר וקנין, מערכת וואלה! NEWS
מוטרדים מיכולת הלמידה של חיזבאללה. חיילי צה"ל במחסום בגבול לבנון/מערכת וואלה! NEWS, מאיר וקנין

גורמי צבא העריכו כי הפעלת מטען החבלה בגבול לבנון נועדה לשרת את האינטרסים של חיזבאללה, בהם ניסיון להציג את האירוע בתור נקמה על חיסולו של סמיר קונטאר. ואולם, יותר מכל, בפיקוד הצפון מוטרדים מיכולת הלמידה של הארגון.

באוגדה 91 בפיקודו של תת-אלוף אמיר ברעם נערכים ליום שבו חיזבאללה ינסה לכבוש יישוב סמוך לגדר, גם לפרקי זמן קצרים. ולכן, בצבא מבינים שלא מדובר באירוע הפעלת מטען חבלה פשוט, אלא בעוד שלב בהכנות לקראת המערכה הבאה נגד ישראל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
עמדות חיזבאללה צמוד לגבול לבנון ישראל, סמוך לזרעית. 8 בדצמבר 2015. אדריאן הרבשטיין
מפעילים מקורות בישראל או עוקבים אחרי התקשורת. עמדות חיזבאללה בסמוך לגבול/אדריאן הרבשטיין

במערכת הביטחון לא פוסלים על הסף כי חיזבאללה בחן את צה"ל תקופה האחרונה באמצעות אותן תצפיות ואיסוף מודיעני נרחב, שכלל אותות קשר ומכשירים סלולריים. (במלחמת לבנון השנייה אותרו חמ"לים שאליהם זרם מידע מודיעיני מדויק שנאסף על הכוחות בשטח ועל מפקדים בכירים – א"ב).

החשש הוא מכך שמטרתו של חיזבאללה היא ללמוד כיצד צה"ל הגיב לאירוע, בתוך כמה זמן הגיעו הכוחות מהיבשה ומהאוויר, מאין הגיעו כוחות התגבור ואילו צירים נסגרו בעורף המדינה. לפי ההערכות, הארגון מפעיל מקורות מודיעין גם בישראל או לפחות עוקב אחרי התקשורת הישראלית מסביב לשעון.

בפיקוד הצפון מנהלים תכנית סדורה הכוללת פעילות הנדסית שנועדה למנוע חדירה ליישובים לאורך כל הגבול, כולל ניתוח נקודות תורפה. כמו כן, ישנן תכניות מבצעיות כמענה למגוון תרחישים שעליהם הצהיר בפומבי מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה בנאומיו בשנים האחרונות.

צעדה לציון "יום העשורא" בדאחייה שבביירות, לבנון, שבמהלכה נאם מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, אוקטובר 2015.. רויטרס
מזכ"ל חיזבאללה נסראללה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully