וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדגרה- בקיבוץ רביבים מגדלים סטראט-אפיסטים

יניב גלעדי

5.1.2016 / 8:33

בקיבוץ רביבים נפתחה לאחרונה תכנית האצה לסטארט אפים במסגרתה עוברים היזמים להתגורר בקיבוץ ללא עלות למשך שלושה חודשים וזוכים בתמורה לליווי צמוד של מנטורים, בניית תכנית עסקית וסדנאות לפיתוח המיזמים, זאת בתמורה לשותפות עתידית בהצלחתם

צילום: בני בן סימון. עורך ווידאו: מיכאל ברגמן

אל קיבוץ רביבים הגיעה לאחרונה 'חבורת אפרוחים'. כך הם מכנים את עצמם. יזמים צעירים עם חלומות גדולים שברחו מהעיר היישר לזרועות הקיבוץ. שלושה חודשים הם עומדים להתארח כאן וללמוד את כל מה שצריך כדי להפוך לסטארטאפ הבא שכולם ידברו עליו. כאן, ה'אפרוחים' מקבלים הכול – החל מארוחות וכיסוי הוצאות מחייה, ליווי מקצועי של מנטורים שכבר עשו את זה, קשרים בתעשייה ובעיקר – שקט נפשי ותמיכה שמאפשרים להם להתרכז אך ורק בעבודה. מתוך 200 מיזמים שפנו ל'מדגרה', התקבלו לתהליך הסינון רק 60, ובסופו של דבר - נותרו עשרה רעיונות מוצלחים במיוחד, שקיבלו את האור הירוק להתחיל ולדגור.

נראה כי בשנת 2015 העכבר והמקלדת החליפו את הטורייה והטרקטור, וגם בקיבוץ מבינים שההשקעה בהייטק משתלמת. בשיתוף עם פורום בתי התוכנה בנגב, קיבוץ רביבים מממן את השהות של האפרוחים בתמורה לאחוזים בהצלחות – בתקווה שיום אחד התרנגולת שתגדל כאן, תטיל ביצי זהב.
דורון מאיר, יזם במדגרה, השאיר את חיי המשפחה שלו קצת מאחור לטובת המיזם. ההקרבה, כך הוא טוען, היא מנת חלקו של כל סטרטאפיסט, אך עדיף שאותה הקרבה תתקיים בסביבה אופטימלית לשכלול רעיונות. " אתה משאיר אישה ושלושה ילדים לבד בבית, אבל זה חלק מההקרבה. אני הבנתי וגם אשתי שצריך לעשות הרבה כדי להצליח במיזם. בסופו של דבר הגענו לכאן עם משהו שהוא די רעיון והבנו שלפעמים אתה חייב להקריב בדרך, כדי להצליח בגדול, אין מה לעשות. אתה נמצא פה ביחד ביומיום עם היזמים גם אחרי שעות העבודה. זה מאוד אינטנסיבי אבל גם מאוד טוב, כי אתה כל הזמן חושב על מיזמים של אחרים, מדבר איתם. רואה אותם בבוקר ואומר 'וואי חשבתי על רעיון בשבילך' ...", כך לדבריו.


חבורות יזמים נוטות להתפזרות רעיונית ועסקית בתחילת דרכים. אייל מרגלית, מנטור ב'מדגרה', דואג כל הזמן לעשות 'יישור קו' לכולם, במסגרת הפרויקט. "הבעיה הראשונית הייתה באמת לייצר פה איזה סטטוס קבוע ולהכניס את היזמים לתלם ועבודה מסודרת", הוא מספר.
"אחרי שעשינו יישור קו כל אחד מהם פורץ קדימה עם הצרכים שלו. המטרה היא שוב בסוף המדגרה שכולם יעמדו מול משקיעים, חלקם כבר יבואו עם מכירות, ואז ללוות אותם הלאה לשלבים הבאים שלהם . יש פה סטארטאפים שהם ממש ברמת ההתחלה הראשונית שלהם . ברמת הרעיון הם הגיעו לפה, מצד שני הגיעו לכאן חברות שכבר מוכרות ויש להם מודלים עסקיים והם באו לעבוד על המודלים העסקיים שלהם", כך לדבריו.

בין המיזמים שעתידים לבקוע ברביבים ניתן למצוא מערכת ניהול שאמורה לייעל תהליכי בניית בתים ודירות, אפליקציות ואתרים בתחום הסחר האלקטרוני שיימכרו בשיטות חדשניות, אפליקציה מיוחדת לבילויים, וגם את אפליקציית Wedit שכבר הספיקה להפוך פופולרית מאוד בתחום החתונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully