וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעצר אביו של המחבל מתל אביב הוארך ביומיים בלבד

אבי אשכנזי, אלי אשכנזי ושלומי גבאי

5.1.2016 / 15:42

המשטרה ביקשה להאריך ב-12 ימים את מעצר האב מוחמד מלחם ושל שלושה חשודים - בהם בני משפחה נוספים. בית המשפט דחה חלקית את הבקשה. החשד הוא שהמשפחה סייעה למחבל להסתתר, ולכן בשלב זה מתמקדים החיפושים בוואדי ערה. ריאיון לאולפן וואלה! NEWS

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

בית משפט השלום בחיפה דחה היום (שלישי) את בקשת המשטרה להאריך ב-12 ימים את מעצרו של מוחמד מלחם, אביו של נשאת מלחם, המחבל שביצע את הפיגוע בתל אביב, ואפשר להאריכו רק ביומיים. האב נעצר הבוקר על ידי המשטרה בחשד לסיוע לרצח, גרימת מוות, התאגדות בלתי חוקית וקשירת קשר לביצוע פשע.

יחד עמו נעצרו שלושה בני אדם, בהם שני בני משפחה, דודו של המחבל בדר מלחם בן ה-60 ובן דודו אמין מלחם בן ה-23 וחבר המשפחה, איימן שרקיה בן 38. המשטרה ביקשה להאריך את מעצרם ב-12 ימים, אולם גם במקרה זה בית המשפט אפשר להאריך את המעצר ביומיים בלבד. שני מכרים נוספים של מלחם שעבדו איתו בבניין בתל אביב נעצרו היום גם כן.

כזכור, בשלושת הימים האחרונים נעצרו שני אחים נוספים של המחבל בגין חשדות דומים. מוקדם יותר הורה בית משפט השלום בחיפה למשטרה לשחרר את האח ג'ואדת למעצר בית, לאחר שמעצרו הוארך פעם אחת. בסך הכול נעצרו שמונה בני משפחה ומכרים.

עוד בנושא:
"זאב בודד" שנוטה להתפרצויות זעם: הצצה למוחו של המחבל
בצל המצוד אחר המחבל: כחלון אישר לתקצב אבטחת מוסדות חינוך עד 16:00
לוחמי צה"ל הצטרפו למצוד אחר המחבל; נתניהו: "לתת גיבוי מלא לכוחות"

אביו של נשאת מלחם  המחבל הפיגוע בדיזינגוף מוחמד מלחם. ערן גילווארג
"מעצרו של האב היא עוד ירייה באפילה". מוחמד מלחם בבית המשפט, היום/ערן גילווארג

במשטרה סבורים כי העצורים סייעו למחבל להימלט ולהסתתר אחרי הרצח. מסיבה זו, מתמקדים החיפושים בשעות האחרונות באזור ואדי ערה. על פי הערכת המשטרה, למרות שהמחבל זרק את מכשיר הסלולר שלו הוא יצר קשר עם משפחתו באמצעים אחרים. החקירה מנוהלת בשלב זה על ידי שב"כ וימ"ר מרכז.

האב נעצר יממה לאחר שקרא לבנו ליצור עמו קשר ולהסגיר את עצמו וחרף העובדה כי הוא זה שדיווח למשטרה על המחבל. פרקליטו של האב ושל שני בני משפחה נוספים, עורך הדין נחמי פיינבלט, אמר היום: "למדתי שיש שופטים בירושלים וגם בחיפה. בבוקר שב"כ ביקש שישה ימי מעצר נוספים לג'אודת מלחם ובית המשפט החליט לשחררו למעצר בית. לגבי ארבעת החשודים האחרים, שב"כ ביקש 12 יום וקיבל רק יומיים. יש בית משפט, יש דמוקרטיה".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
חיפושים ברמת אביב אחרי נשאת מלחם. ראובן קסטרו
כלבנים בצפון תל אביב/ראובן קסטרו

לדברי עו"ד פיינבלט, "בית המשפט הבין שמדובר בראיות חלשות מאוד. אני סמוך ובטוח שכולם ישתחררו בימים הקרובים. מקווה ששב"כ יעשה מה שצריך כדי למנוע מעצרים מיותרים של חפים מפשע".

מוקדם יותר הוא טען כי למשטרה אין קצה חוט וכי מעצר האב נעשה ממניעים לא עניינים. "זו עוד יריה באפילה. האב נחקר כבר מיום הפיגוע במשך שעות ארוכות. השב"כ בלחץ ואין להם כל חדש ואין התפתחות דרמטית. השב"כ חסר אונים וזה נסיון להפעיל לחץ", אמר.

אחיו של נשאת מלחם  המחבל הפיגוע בדיזינגוף מוחמד מלחם. ערן גילווארג
האח ג'אודת ששוחרר למעצר בית בבית המשפט, היום/ערן גילווארג

דודתו של נשאת סיפרה כי המשפחה חוששת על אף שהם חפים מפשע. "אנחנו מפחדים לדבר, כל מי שרק מספר משהו באים ועוצרים אותו. אנחנו לא יודעים איפה הוא ולא מסכימים עם מה שעשה נשאת. הוא לא בן אדם בריא כבר הרבה שנים".

לדבריה, נשאת סבל בעבר מאלימות משטרתית. "לפני שלושה חודשים, ממש כאן ליד הבית, המשטרה חיפשה בכפר נשק וסמים ועשתה חיפוש לכמה צעירים. נשאת בדיוק יצא לעשן סיגריה והשוטרים שהיו בסוואנה חשבו שהוא קשור לצעירים ולקחו גם אותו. הוא אמר להם שהוא רק עכשיו יצא מהבית ואפילו הציע לשוטרים שישאלו את אימא שלו שתספר זאת, בינו לבין השוטרים התפתח עימות שבמהלכו השוטרים היכו אותו חזק חזק ולקחו אותו לתחנת המשטרה. לאחר שנחקר הוא שוחרר והשוטרים אמרו לו שהם יודעים שהוא לא קשור לצעירים ואפילו התנצלו על האלימות".

היא סיפרה כי מאז אותו אירוע הוא בטראומה. "הוא חזר הביתה עם סימנים של מכות ולמחרת הלך לתחנה להתלונן נגד השוטרים. מאותו יום הוא לא אותו בן אדם, משהו השתנה לו בראש. הפך להיות עצבני. אפילו אימא שלו ואחים שלו פחדו לדבר אתו כי הוא היה מתעצבן ומתפרץ, כל יום היה עצבני ולא רגוע".

פרקליט האב: "הם מנסים בכל דרך"

עו"ד פיינבלט טען כי מדובר בלחץ מצד המשטרה ותו לא. "המשטרה חושבת שמעצר האב ישפיע על המפגע ויביא לכך שהוא יסגיר את עצמו. המשטרה ביקשה מהאב להביא את התכניות של הבית שבו מתגורר כדי לרמוז לו שיהרסו את הבית שלו - הם מנסים בכל דרך", אמר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS.

לדבריו, כוחות הביטחון מסכנים את חייו של מוחמד. "השב"כ שלחו את האב למשימות מסוכנות כדי לנסות ולאתר את המפגע והאב שיתף פעולה עם כל מה שביקשו ממנו. הוא לא ישן כל הימים האלה, זה הפך לבלתי אפשרי, הוא בן אדם מבוגר. משתמשים בו ככלי כדי שהבן יסגיר את עצמו. הוא ממש בן ערובה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"לא צריך להיכנס לפינות ולחפש האב, בסופו של דבר יש לו נשק ברישיון והמשטרה אפשרה לו להחזיק בו". הוא הסביר כי כבר היו מקרים מעולם של נשק שהוחזק בצורה רשלנית ודיירי בית, ובהם ילדים קטנים, פגעו בעצמם. "במקרה הזה, הנשק היה בכספת בצורה מסודרת ואני לא חושב שצריך לבוא בטענות לאב. הרשויות אמורות לדעת מי הבן שלו ומה העבר שלו".

אתמול קרא מוחמד מלחם לבנו ליצור עמו קשר ולהסגיר את עצמו. הוא אמר את הדברים לאחר שמעצרו של אחד מבניו הוארך על ידי בית משפט השלום בחיפה בשלושה ימים.

חיפושים ברמת אביב אחרי נשאת מלחם. ראובן קסטרו
חיפושים אחרי המחבל בתל אביב, אתמול/ראובן קסטרו

האב אמר אתמול: "אני פונה לבן שלי ישירות. אם תוכל לשתף איתי פעולה ולהתקשר אליי על מנת להסדיר לך עניינים, אני אודה לך מאוד. אם אתה לא רוצה לעשות את זה, אז שמישהו אחר יעשה זאת. אני פונה לכל כוחות הביטחון, ביחד אנחנו יכולים לאתר את הילד כי המצב קשה. אל תסתמכו רק עליי שאביא לכם את הילד".

(עדכון ראשון: 06:30)

כוחות משטרה בשכונת רמת אביב, תל אביב. 4 בינואר 2016. ראובן קסטרו
חיפושים אחר המחבל בתל אביב, אתמול/ראובן קסטרו
חיפושים ברמת אביב אחרי נשאת מלחם. ראובן קסטרו
מחפשים בתל אביב, בלי קצה חוט/ראובן קסטרו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תמונות שונות של המחבל. קוראים לציבור לשמור על ערנות/מערכת וואלה!, צילום מסך
זירת פיגוע הירי ברחוב דיזנגוף תל אביב, 4 בינואר 2016. ראובן קסטרו
נרות זיכרון סביב בר "הסימטא" שבו החל האירוע ביום שישי/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully