וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הושלמה השורה השביעית: ארבעה יסודות חדשים נוספו לטבלה המחזורית

האיגוד הבינלאומי לכימיה טהורה ויישומית אישר את התגליות של צוות מחקר יפני וכן של צוות אמריקני-רוסי. אלה היסודות הראשוניים שמתווספים לטבלה מאז 2011. כעת, על הצוותים להמציא להם שמות וסמלים כימיים ולקוות שהאיגוד יאשרם

קוזוקה מוריטה מהצוות היפני האחראי על הכנסת ארבעה יסודות חדשים לטבלה המחזורית, ינואר 2016. AP
מדען מהצוות היפני מציג את היסוד החדש שהתגלה/AP

ארבעה יסודות כימיים נוספו אתמול (שני) באופן רשמי לטבלה המחזורית והשלימו בכך את השורה השביעית בטבלה. יסודות אלה הם הראשונים שנכללים בטבלה מאז 2011, אז נוספו לה יסודות 114 ו-116. הגרסה הראשונה של הטבלה הושקה ב-1869 על ידי הכימאי הרוסי דמיטרי מנדלייב.

התוספות החדשות אושרו רשמית על ידי האיגוד הבינלאומי לכימיה טהורה ויישומית (IUPAC) ב-30 בדצמבר 2015. הגוף הכריז כי צוות של חוקרים רוסים ואמריקנים סיפקו ראיות מספיקות כדי לטעון כי גילו את היסודות 115, 117 ו-118. האיגוד הבינלאומי אישר גם כי יסוד 113 התגלה על ידי צוות יפני ממכון המחקר ריקן.

עוד בוואלה! NEWS:
טראמפ השיק תשדיר ראשון: "אערוף את ראש דאעש ואקח להם את הנפט"
היעלמות מוכרי ספרים המתנגדים לסין מסעירה את הונג קונג

קוזוקה מוריטה מהצוות היפני האחראי על הכנסת ארבעה יסודות חדשים לטבלה המחזורית, ינואר 2016. AP
הצוות היפני מציג את תגליתם/AP

הצוותים האחראים לתגליות הוזמנו למצוא שמות קבועים וסמלים כימיים ליסודות החדשים. "קהילת הכימיה משתוקקת לראות סוף סוף את הטבלה המחזורית היקרה ללבם מתמלאת עד לשורה השביעית עם היסודות החדשים", אמר פרופ' ג'אן רידיג'ק, נשיא מחלקת הכימיה האי-אורגנית באיגוד.

היסודות החדשים עשויים להיקרא על שם רעיון מיתולוגי, מינרל, מקום, מדינה, רכוש או מדען. אחרי שהאיגוד יאשר את השמות החדשים ואת הסמלים בני שתי האותיות, הוא יציג אותם לביקורת הציבור למשך חמישה חודשים, שבסופם תקבל מועצת האיגוד החלטה סופית.

הטבלה המחזורית מציגה על פי צפיפותם את כל החומרים הקיימים בפועל ובתיאוריה בטבע. טבלה זו מצליחה לנבא את תכונותיהם הכימיות של היסודות כמו השתייכותם לקבוצות מסוימות ומטענם במצב מיונן. לפי מכון דוידסון לחינוך מדעי של מכון ויצמן, כל שורה בטבלה מייצגת יסודות בעלי אותו מספר קליפות אלקטרוניים, וכל טור מייצג קבוצה בעלת מאפיינים כימיים דומים. רמת הדיוק של הטבלה כה גבוהה עד כי ניתן היה לנבא בהצלחה מאפיינים של יסודות שטרם נתגלו באותה התקופה.

(עדכון ראשון: 22:43)

  • עוד באותו נושא:
  • כימיה
  • מדע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully