וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבוכה לקואליציה: לראשונה הפסידה בכנסת בהצבעת אי-אמון

4.1.2016 / 19:40

54 ח"כים הצביעו בעד הצעת האי-אמון שהגישה סיעת יש עתיד ו-53 הצביעו נגד. עם זאת, לרוב שאינו 61 אין כל משמעות מעשית. ח"כ מיקי זוהר: "מאחל לאופוזיציה עוד הרבה הישגים חסרי משמעות שכאלה"

צילום: באדיבות ערוץ הכנסת; עריכה: שניר דבוש

הצעת האי-אמון בממשלה שהגישה סיעת יש עתיד זכתה הערב (שני) לרוב בכנסת, כש-54 חברי כנסת הצביעו בעדה ו-53 הצביעו נגד. כדי לאשר הצעת אי-אמון יש צורך בתמיכה של 61 ח"כים ולכן אין כל משמעות מעשית לתוצאות ההצבעה הערב, אך מדובר במבוכה נוספת שגורמת האופוזיציה לממשלה. זו הפעם הראשונה שהקואליציה מפסידה בהצבעת אי-אמון.

ממלא מקום יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר, התייחס לתוצאות ההצבעה ואמר כי "הניצחון העלוב של האופוזיציה הושג באופן בלתי מוסרי, באמצעות הפרת הסכמי הקיזוז על ידי כמה ח"כים. מסתבר שבאופוזיציה מצליחים להשיג רוב בהצבעת 'אי-אמון' רק על ידי הפרת אמון באופן בוטה ומבזה. אני מאחל לאופוזיציה עוד הרבה הישגים חסרי משמעות שכאלה".

עוד בוואלה! NEWS:
לוחמי צה"ל הצטרפו למצוד אחר המחבל; נתניהו: "לתת גיבוי מלא לכוחות"
מטען הופעל על כוח צה"ל בגבול לבנון; חיזבאללה קיבל אחריות
בן 29 נפצע קל בפיגוע דקירה בירושלים; המחבל נורה

רוה"מ בנימין נתניהו ושר האוצר יאיר לפיד בישיבת הממשלה, אוקטובר 2014. מרק ישראל סלם, מערכת וואלה! NEWS
לתוצאות אין משמעות מעשית. בנימין נתניהו לצד יאיר לפיד/מערכת וואלה! NEWS, מרק ישראל סלם

בשבוע שעבר נדחתה הצעת החוק להורדת הגיל שבו יותר לילדים לעבוד, חרף תמיכת הממשלה. ההצעה, שעלתה להצבעה בקריאה טרומית, נדחתה בתום דיון סוער בכנסת, לאחר שוויון בין הצדדים - 43 ח"כים תמכו ו-43 התנגדו.

לפני חודשיים רשמה האופוזיציה הישג נוסף, כשהצעת חוק ביטול חזקת גיל הרך שעליה חתום חבר הכנסת יואב קיש (הליכוד) נדחתה בקריאה טרומית ברוב של 42 מתנגדים אל מול 41 תומכים. הצעת חוק הורים וילדיהם זכתה לתמיכת ועדת השרים לענייני חקיקה אולם בכל זאת הצליחה האופוזיציה להפיל אותה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully