וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוי לשעבר: שליט היה בתנאים נוחים, אך אף אחד לא היה מתחלף איתו

דב גיל-הר

4.1.2016 / 19:27

סגן אלוף (במיל') שלמה ארדינסט ששהה בשבי המצרי התייחס בריאיון לאולפן וואלה! NEWS לתגובות בציבור על תמונותיו של גלעד שליט עושה "על האש" עם שוביו מחמאס. "מעורר אי נוחות, אך לא כל הנסיבות ידועות לנו"

עריכה: ניר חן

ערוץ הטלוויזיה של חמאס שידר אתמול תמונות של גלעד שליט בשבי, ובהן נראה שליט עושה "על האש" עם שוביו וצופה בטלוויזיה. מפקד מוצב המזח לשעבר, סגן אלוף (במיל') ועו"ד שלמה ארדינסט, ששהה בשבי המצרי כמה שבועות אחרי במלחמת יום הכיפורים, התייחס היום (שני) בריאיון לאולפן וואלה! NEWS לתגובות שעררו התמונות בקרב הציבור ואמר: "אני מבין את התחושות בציבור".

לדברי ארדינסט, "חלק גדול מדעת הקהל אם להחזיר אותו במחיר שהוחזר הושפע מאותו דבר. זה שהוא היה פסיבי ולא נלחם נותן הרגשה של אי נוחות". עם זאת, הוסיף כי "ברור לי שהוא לא היה בשבי בתנאים שאנחנו היינו אבל עדיין לא הייתי מציע לאף אחד להתחלף אתו".

לקריאה נוספת:
משפחת שליט על תיעוד בנם עושה "על האש" בשבי: "תמונה מעוותת"
מכוער: משמיצים את שליט ברשת - "היה צריך להשאיר אותו שם"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גלעד שליט עושה "על האש". מתוך התמונות שפרסם חמאס/מערכת וואלה!, צילום מסך

ארדינסט הוסיף כי כמו שליט, גם הוא צולם בתמונות דומות כשהיה בשבי. "לא באמת ידעתי מה יום ומה לילה ולא ידעתי אם אני אחיה עוד רגע. עברתי עינויים גדולים מאוד", סיפר. "אני לא יודע מתי צילמו את התמונות של גלעד וייתכן מאוד שעשו את זה כדי להשתמש בזה יום אחרי כתעמולה. צריך לדעת מתי צולמו התמונות ובאיזה נסיבות".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הדבר הכי קשה הוא אי הוודאות". שליט בסרטון עם שוביו/מערכת וואלה!, צילום מסך

על התקופה שלפני שחרורו מהשבי אמר: "כשהם יודעים שהם כבר עומדים להחזיר את השבוי אז אין כבר עינויים ומכות. הם רוצים שלא יהיו אליהם תלונות ולא יהיו חבורות מצולמות וסימנים אחרים שמראים על התעללות. גם אנחנו הרגשנו שהיחס השתנה לחלוטין בימים האחרונים".

"יש לי את הסימנים על גופי עד היום, אבל הדבר הכי קשה הוא אי הוודאות", הוסיף. "אתה שומע טריקת דלק ומשוכנע שמגיעים אליך וזה הורג אותך יותר מהמכות אחר כך. לא נקנא בו (בשליט – דג"ה) בתקופה הארוכה ובחוסר הוודאות והרבה יותר ברגעים עם החיוך שראינו בסרטים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ברור לי שהוא לא היה בשבי בתנאים שאנחנו היינו"/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully