וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחלון: "הייתי שמח לרוץ לכנסת יחד עם גדעון סער"

4.1.2016 / 19:25

שר האוצר אמר כי הוא מאמין שסער הוא "מנהיג שיש לו מה לתרום לציבור", ולצד הדברים, הדגיש כי אין בין השניים שום מגעים. על הבחירות הבאות: "עזבתי את הליכוד כדי לא לחזור לשם". על ברקת: "אני לא מבין מה הוא רוצה ממני"

צילום: דניאל אליאור, עריכה: טל רזניק

(ראיון עם משה כחלון, נובמבר 2015)

שר האוצר משה כחלון אמר היום (שני) כי היה שמח לרוץ לכנסת ביחד עם השר לשעבר גדעון סער. "גדעון סער הוא מנהיג שיש לו מה לתרום לציבור, ואם הוא ירצה שנרוץ יחד, אז בשמחה רבה", אמר שר האוצר בשיחה עם תא כתבי הכנסת. הוא הוסיף: "אין בינינו שום מגעים. גדעון סער הוא חבר בליכוד ולא קיבל החלטה אחרת לגבי המשך דרכו". הוא סירב להתייחס למיקום שבו לדעתו סער צריך להיות ברשימה אם ירוצו יחד.

כמו כן, כחלון התחייב כי בכל מצב, יעמוד בראש מפלגת כולנו בבחירות הבאות ולא יתמזג עם הליכוד. "עזבתי את הליכוד לא כדי לחזור לליכוד. הקמנו את כולנו ונמשיך לתפקד כסיעה, יש לנו סיעה מצוינת, וכמובן שנתמודד ככולנו בפעם הבאה", אמר. "כולנו תפסה את המקום במפה הפוליטית, הייתה חסרה מפלגת ימין כלכלי חברתי באוריינטציה מסורתית".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
לוחמי צה"ל הצטרפו למצוד אחר המחבל; נתניהו: "לתת גיבוי מלא לכוחות"
מטען הופעל על כוח צה"ל בגבול לבנון; חיזבאללה קיבל אחריות
בן 29 נפצע קל בפיגוע דקירה בירושלים; המחבל נורה

שר האוצר משה כחלון, משרד האוצר. נובמבר 2015. נועם מושקוביץ
"כולנו תפסה את המקום במפה הפוליטית". כחלון/נועם מושקוביץ

בהתייחסו לעימות עם ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, שהביא לשביתת עובדי התברואה בעירייה, אמר: "עד עכשיו לא הצלחתי להבין מה הוא רוצה. אני לא הולך לחנך את ניר ברקת, כנראה זה החינוך שהוא קיבל". הוא הוסיף: "אין לי בעיה להיפגש איתו, אבל יש פגישת אווירה ויש פגישת עבודה. הבעיה היא שהם (אנשי ברקת, ע"נ) לא מוכנים לשבת עם הצוותים המקצועיים. מה, נשב בשביל אווירה? ירושלים תקבל כל מה שמגיע לה, אני לא יודע מה הוא רוצה ממני".

נקודה משמעותית נוספת שאליה התייחס כחלון היא המאמצים של נתניהו לשכנעו להקדים את דיוני התקציב הבא, כך שיעבור בכנסת כבר בקיץ הקרוב ובכך יבטיח לממשלה יציבות ארוכת טווח. כחלון דחה את הרעיון ואמר: "מבחינתי זה כרגע לא על הפרק. התקציב יעבור כרגיל בסוף דצמבר".

ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת. ברני ארדוב
"אני לא הולך לחנך את ניר ברקת, כנראה זה החינוך שהוא קיבל"/ברני ארדוב

השר כחלון נשאל גם על קריאותיו להרחיב את הקואליציה, והודה: "הזעתי הרבה לפני העברת התקציב. לפני כל חוק אני מזיע. היום דיברתי עם שלושה-ארבעה ח"כים ועם מפלגות אופוזיציה כדי להעביר חוקים פשוטים ורגילים שאין עליהם מחלוקת". הוא הוסיף: "צחי הנגבי נמצא כרגע בחו"ל ללא קיזוז, אתם מבינים מה המשמעות של זה? שבוע שעבר אורן חזן הלך ואקוניס לא התקזז והפסדנו בהצבעה על החוק של יפעת שאשא ביטון. זה לא פשוט. היחיד שסובל מזה, זה אני".

"אפשר להביא את ראש הממשלה לכל חוק הכי פשוט, אבל זה לא קל לעבוד ככה. אני זה שצריך להתמודד עם חוקים תקציביים", אמר כחלון. "אני אומר בכל יום לראש הממשלה כמה זה קשה. זה לא הגיוני שראש הממשלה יצטרך לשכנע במליאה לתמוך בחוק של יפעת שאשא. בקואליציה נורמלית זה היה קורה? על הרקע הזה אני לא אפסיק את המאמצים והלחץ. יש אתגרים גדולים בכל יום רביעי, זה לא רק אי אמון. זה כל פעם עשרות מיליונים בחקיקה פרטית, אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו בכל שבוע החל מיום שני להיות בסבב טלפונים כדי להבטיח רוב ליום רביעי".

עם זאת, ולמרות הרוב השברירי שעליו נשענת הקואליציה, הדגיש כחלון כי אין היתכנות לקריאות של האופוזיציה ללכת כעת לבחירות. "אי אפשר כרגע ללכת לבחירות, הציבור לא יסלח למי שישלח אותו לבחירות כרגע. אין סיבה גם ללכת לבחירות, הממשלה מתפקדת, כל הדברים המסובכים והקשים עברו. בחירות זה לעצור את המדינה לשמונה חודשים, ומה אתם חושבים שיהיה בבחירות הבאות? יהיה שינוי גדול? לפי הסקרים זה אותו מצב. לכן אני מבין את ליברמן שקורא לבחירות בתור איש אופוזיציה, אבל הכול מתפקד בצורה סבירה, אין משברים שסביבם צריך ללכת לבחירות", אמר.

יצוין כי בניגוד לדבריו של שר האוצר, ח"כ צחי הנגבי (הליכוד) מסר כי לרגל נסיעתו לחו"ל, התקזז עם ח"כ מיקי רוזנטל (המחנה הציוני).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully