וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנה אחרי, שער "שרלי הבדו": אל מזוקן נושא קלצ'ניקוב ומכוסה בדם

"המחבל עדיין נמלט" נכתב בשער המהדורה הכפולה שתתפרסם במיליון עותקים לציון שנה לטבח במערכת כתב העת הסאטירי. מאמר המערכת יוצא נגד "הקיצונים שהשתבשה עליהם דעתם", לאחר שהעיתון "העז לצחוק על דתיים". אות לגיון הכבוד הצרפתי הוענק להרוגים

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

(ג'ון קרי, לפני כחודשיים: "היה היגיון במתקפה על 'שרלי הבדו'")

שער הגיליון המיוחד של כתב העת הסאטירי הצרפתי "שרלי הבדו", שיתפרסם ביום רביעי הקרוב לציון שנה לטבח במערכת העיתון בפריז, נחשף הלילה (שני), ומציג דמות של אל מזוקן נושא קלצ'ניקוב ומכוסה בדם. לצד הדמות מופיע הכיתוב: "שנה אחרי, המחבל עדיין נמלט". המהדורה המיוחדת תופץ במיליון עותקים, בהם עשרות אלפים יופצו במדינות זרות, ותכיל 32 עמודים.

המהדורה לציון שנה לטבח, שהביא למותם של 12 בני אדם, תכלול איורים שטרם פורסמו של כמה מחברי המערכת שנרצחו, לצד תוכן מיוצרים שונים שאינם חברי המערכת, כולל שרת התרבות של צרפת פלור פלרן, הקומיקאיות איזבל אדג'אני, שרלוט גינסבורג וז'ולייט בינוש והמוסיקאי איברהים מאלוף.

עוד בוואלה! NEWS:
"נקמה אלוהית": המטיף הסעודי שמותו עלול להצית סכסוך דמים
הולנד בנאום לשנה החדשה: "צרפת לא סיימה עם הטרור"
קרי בפריז: "היה היגיון מאחורי המתקפה על 'שרלי הבדו'"

שער הגיליון המיוחד של "שרלי הבדו" לציון שנה לטבח במערכת העיתון, ינואר 2016. טוויטר, צילום מסך
"שנה אחרי, המחבל עדיין נמלט". שער העיתון שיתפרסם ביום רביעי/צילום מסך, טוויטר

על השער חתום המאייר ריס, שנפצע באורח קשה בירי במערכת העיתון ב-7 בינואר 2015. הוא חתום גם על מאמר המערכת שיתפרסם בגיליון המיוחד, שיוצא להגנת החילוניות ונגד "הקיצונים שהשתבשה עליהם דעתם בגלל הקוראן". כמו כן, הוא מביע התנגדות ל"מאמינים המושבעים שמגיעים מדתות אחרות" שיצאו נגד כתב העת ש"העז לצחוק על הדתיים". לדבריו, "שרלי הבדו" ומה שהוא מייצג "יגבר על אלה שרוצים לשים לנו סוף".

"ב-2006, כאשר 'שרלי' פרסם קריקטורות של מחומט (קריקטורה של הנביא מוחמד), אף אחד לא חשב באמת שיום אחד כל זה יסתיים באלימות", כתב ריס. "ראינו את צרפת כאי של חילוניות, שבו ניתן לקשקש, לצייר ולגחך מבלי לחשוב על דוגמות. חודש לפני ה-7 בינואר, שאלתי אל שארב (אחד המאיירים שנרצח במתקפה) עם עוד יש טען להגנה עליו. כל הסיפור עם הקריקטורות כבר היה שייך לעבר. אולם מאמין, או למעשה פנאט, לא שכח להתעמת עמו".

הפגנות מחאה נגד "שרלי הבדו" בביירות לבנון. רויטרס
"כל הסיפור עם הקריקטורות היה שייך לעבר". הפגנת מחאה בביירות נגד "שרלי הבדו", ינואר 2015/רויטרס

שבוע לאחר המתקפה, ב-14 בינואר 2015, פורסם "גיליון השורדים" של "שרלי הבדו", שהופץ ב-7.5 מיליון עותקים. על שער הגיליון מופיעה הבוקר קריקטורה של הנביא מוחמד, כשהוא דומע ואוחז בשלט שעליו נכתב "אני שרלי". מעליו מופיעה הכתובת "הכל נמחל". בתוך הגיליון מופיעים איורים רבים הלועגים למחבלים שעשו את הפיגוע, האחים סעיד ושריף קואשי, לצד קריקטורות הצוחקות על חשבון האיסלאם, הנצרות והיהדות.

בסוף השבוע, הוענק עיטור לגיון הכבוד הצרפתי לקורבנות המתקפה בבירה הצרפתית, כולל ההרוגים ב"שרלי הבדו", קורבנות המתקפה במרכול היהודי "היפר כשר" והשוטרים שנהרגו במהלך שורת הפיגועים בעיר. עם זאת, אזרח מאלי לסאנה בתילי, שהציל את חייהם של כמה מבני הערובה ב"היפר כשר" לא זכה לאות הכבוד, אולם קיבל אזרחות צרפתית לאחר המקרה.

פיגוע במערכת העיתון שרלי הבדו – פריז, ינואר 2015. רויטרס
מערכת העיתון לאחר הטבח/רויטרס
צעדה לזכר הרוגי הפיגוע במערכת העיתון שרלי הבדו בפריז, ינואר 2014. AP
צעדת זיכרון בפריז/AP
צעדת זיכרון בניס לרוגי הפיגועים, צרפת. AP
צעדת זיכרון בניס לרוגי הפיגועים, צרפת/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully