וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברלנד חגג יום הולדת עם חסידיו ביוהנסבורג: "בקרוב ינהיג את עם ישראל"

4.1.2016 / 1:46

מנהיג קהילת "שובו בנים" של חסידות ברסלב ציין את יום הולדתו בדרום אפריקה עם משפחתו ותלמידיו ב"מסיבת ניצחון", לאחר שלאחרונה קיבל דרכון דיפלומטי. "אחרי שנים של רדיפות ניתן לומר שהמלך חי וקיים"

צילום: שובו בנים אינטרנשיונל, עריכה: קשת סידי

(ברלנד, לפני כחודשיים: "רק קריאת שמע תפסיק את האינתיפאדה")

הרב אליעזר ברלנד, מנהיג קהילת "שובו בנים" של חסידות ברסלב, חגג אמש (ראשון) ביוהנסבורג שבדרום אפריקה את יום הולדתו ה-79. חסידיו השוהים עמו ארגנו את החגיגה והם רואים בה "מסיבת ניצחון". זאת מאחר שלאחרונה קיבל הרב, הדרוש לחקירה בישראל בגין עבירות מין, דרכון דיפלומטי ולטענתם הוא "לא צריך להימלט יותר". לחגיגה הצטרף גם בנו נחמן, שניהל את מוסדות הקהילה בישראל, וכמה מנכדיו.

"אחרי יותר משלוש שנים של רדיפות נגד הרב ניתן הערב לומר שהמלך חי וקיים", הסביר אחד ממקורביו. "כמו שרדפו את דוד המלך והוא המשיך לשמוח, לשיר ולנגן כדי לקרב את עם ישראל, כך ממשיך צדיק הדור, עם הפשטות והתמימות, להנהיג יותר מ-30 אלף תלמידים שפזורים ברחבי העולם. מיום ליום הקהילה מתרחבת למרות הגלות שהיא עוברת. אנחנו מאמינים שבקרוב מאוד הרב יחזור להנהיג את עם ישראל ואת כל העולם כולו עם ביאת משיח צדקנו ועם שלום אמיתי", אמר.

אחד מתלמידיו סיפר כי לרגל המאורע הגיעה משפחתו של ברלנד לבקרו ביוהנסבורג. "הם חגגו יום הולדת לאחר שהוא התאקלם בדרום אפריקה באופן חוקי. הוא ממשיך גם בימים אלה בפעילות תורנית ומתפלל כל יום עם חסידיו".

לקריאה נוספת:
הרב ברלנד הדרוש לחקירה השיג דרכון דיפלומטי - המעניק חסינות
ממקום מסתורו בחו"ל: הרב ברלנד הורה לחסידיו להיכנס לקבר יוסף
העדויות נגד הרב ברלנד נחשפות: "נגע בחזה, נשק בצוואר"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרב ברלנד, במסיבת יום הולדתו ה-79 ביוהנסבורג/מערכת וואלה!, צילום מסך

במלון הממוקם בסמוך לאזור מגוריו של הרב ברלנד שוהה בתקופה האחרונה קבוצה של כ-70 מחסידיו. הם עורכים עמו תפילות, שומעים את שיעוריו ולעיתים אף מגיעים להתייעץ עמו בענייניהם האישיים. מעת לעת הם מתחלפים בחסידים אחרים שלו שמגיעים מישראל כדי לשהות במחיצתו.

הרב, שעזב את ישראל לפני שלוש שנים עקב חקירה שמתנהלת נגדו בגין חשד להטרדה מינית של נשות קהילתו, קיבל לאחרונה דרכון דיפלומטי שמעניק לו חסינות. חסידיו ממשיכים לטעון כי מדובר ב"עלילה ורדיפה" נגדו. רק מספר מצומצם מהם יודעים כיצד ומאיזו מדינה קיבל הרב את הדרכון הנכסף, ושומרים על הפרטים בחשאיות רבה.

(עדכון ראשון: 23:50)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מיום ליום הקהילה מתרחבת, למרות הגלות שהיא עוברת"/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ברלנד עם תלמידיו/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully