וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החיילים עדיין על הכוונת של "הצלף מחברון" - ובצה"ל "ממתינים שיטעה"

4.1.2016 / 1:43

מלבד פיגועי הירי שאירעו אתמול באזור חברון, ייתכן שצלף אלמוני קשור בעוד שלושה מקרי ירי, שאחד מהם אף הסתיים בחייל הרוג. אולם צה"ל ושב"כ עדיין לא הצליחו לאתרו. גורם צבאי: "בינתיים הוא לא משאיר עקבות"

צילום: עמיחי מעטוף - חברים לשעת צרה, רויטרס; עריכה: אביב אירגז

"הצלף מחברון", כך מכנים צעירים פלסטינים את המחבל האלמוני שביצע אתמול (ראשון) את פיגוע הירי במערת המכפלה, שבמהלכו נפצעה חיילת באורח בינוני עד קשה. ייתכן שאותו צלף, הפועל משכונת אבו סנינה ומערכת הביטחון מתקשה לאתרו, מעורב בעוד שלושה מקרי ירי, שאחד מהם הסתיים בחייל הרוג. בדומה, פועל בחודשים האחרונים פלסטיני נוסף שיורה מטווח קבוע לעבר דרום הר חברון מאזור התעשייה הסמוך, כפי שעשה היום כשפצע חייל באורח קל.

ברשתות החברתיות הוא זוכה לשבחים בקרב פלסטינים שמהללים את הפיגועים שהוא מבצע נגד ישראלים. בצה"ל ובשב"כ מתקשים להניח את ידם על הצלף שהצליח להטיל אימה על ציבור שלם בשנים האחרונות ומעת לעת פועל מהשכונה ופוגע באזרחים ישראלים.

גורמי צבא נזהרים שלא להאדיר את דמות הצלף אף שהיא זוכה לתמיכה ברחוב הפלסטיני. אחד הגורמים אמר כי בעקבות הפיגוע משקיעים צה"ל ושב"כ משאבים ומחשבה כיצד לעצור את היורה. הגורם הוסיף כי במערכת הביטחון מנהלים נגדו מלחמת מוחות: "אנחנו מחכים לטעות אחת שלו. בינתיים הוא לא משאיר עקבות".

פיגוע ירי מערת המכפלה. חדשות צ.ב.מ., מערכת וואלה! NEWS
זירת הפיגוע, אתמול בחברון/מערכת וואלה! NEWS, חדשות צ.ב.מ.

בחודש ספטמבר 2013 נהרג לוחם חטיבת גבעתי סמל ראשון גל קובי מקליע שנורה לעברו סמוך למערת המכפלה. שירות הביטחון הכללי וצה"ל הפעילו מאמצים רבים לאתר את מקור הירי ופנו לאחר מכן למישור המודיעיני אך הניסיונות לא העלו דבר. הסיבה למותו הטרגי של הלוחם נותרה עמומה. בצה"ל חזרו על הטענה: "כל האפשרויות נבדקות". ללוחמים שהגיעו לגזרת חברון לפעילות ביטחון שוטף נאמר כי לא בהכרח מדובר בצלף פלסטיני וקיימות כמה אפשרויות, בהן פליטת כדור של גורם במרחב.

בתחילת חודש נובמבר בשנת 2015 במהלך שבת "חיי שרה" נפתחה אש מדויקת משכונת אבו סנינה המשקיפה על היישוב היהודי לעבר שני אזרחים ישראלים שעמדו סמוך למערת המכפלה. אחד מהם נפצע באורח בינוני והשני באורח קל. היה זה סוף שבוע מתוח במיוחד שבו נערכו אירועים רבים, שאליהם אלפי אזרחים להתארח ביישוב היהודי.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אוהלים שמוקמו באזור מערת המכפלה בשבת "חיי שרה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

צה"ל הזרים כוחות אל המערה ואל השכונות הסמוכות וביצע סריקות, בעוד שב"כ רתם מאמצים לאיתורו אך ללא הועיל. הלוחמים בגזרה נותרו עם התחושה שבשטח מסתובב חופשי צלף פלסטיני שממתין להזדמנות כדי לבצע פיגוע נוסף. במשך ימים אחדים החלו לוחמים לנוע בסמטאות סמוך לקירות מחשש לירי צלפים. אך מציאות פיגועי הדקירה השכיחה את האיום שריחף באזור.

בתגובה לפציעת שני האזרחים על ידי הצלף, החליט מפקד חטיבת יהודה אל"מ יריב בן עזרא להשתלט באמצעות צו מיוחד על מספר מבנים באבו סנינה לא הרחק מחורבות "בית הצלף", שממנו ירה הפלסטיני שהרג בשנת 2001 את הפעוטה שלהבת פס. מנקודה זו בחורבות ניתן לתצפת על מערת המכפלה.

ימים אחדים לאחר הפיגוע עזבו החיילים את המבנים. לקראת סוף חודש נובמבר גילה אזרח ישראלי שחזר מתפילה במערת המכפלה בשעת בוקר מוקדמת כי רכבו נפגע מקליע שנורה לפי הערכות מכיוון שכונת אבו סנינה. גורמי צבא באוגדת יהודה ושומרון העלו הערכות שמדובר באותו צלף פלסטיני.

(עדכון ראשון: 20:10)

פינוי פצוע מהפיגוע ליד חברון. בית החולים הדסה עין כרם, ירושלים. ינואר 2016. הלל מאיר, תצפית TPS
פצוע הירי אתמול בחברון מגיע לבית החולים/תצפית TPS, הלל מאיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully