וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: רגעי הבהלה שניות לאחר פיגוע הירי בתל אביב

מצלמות אבטחה מבית קפה הנמצא באזור הבר "סימטא" תיעדו את היושבים במקום קופצים מכיסאותיהם לאחר ששמעו את הירי ומתחבאים מאחורי השולחנות. נתניהו: "נגביר את אכיפת החוק במגזר הערבי"

צילום: מצלמות אבטחה

סרטונים מארבע מצלמות אבטחה בבית קפה הנמצא באזור הבר "סימטא" שברחוב דיזינגוף, שבו אירע אתמול הפיגוע הקטלני, נראים המבלים קופצים מכיסאותיהם לאחר ששמעו את הירי, בורחים לתוך המקום ומתחבאים מאחורי השולחנות. התיעוד מצטרף לסרטונים נוספים מזירת האירוע, שבה נראה המחבל, נשאת מחסם, פותח באש לעבר יושבי הבר.

מוקדם יותר הערב הגיעו ראש הממשלה בנימין נתניהו והשר לביטחון פנים גלעד ארדן לזירת הפיגוע, הדליקו נרות ונשאו דברים במקום. "אני מבקש לשלוח תנחומים מקרב לב למשפחות הנרצחים ואיחולי החלמה ושלמה לפצועים, אנחנו מתפללים לשלומם", התחיל נתניהו את דבריו. "אתמול היה כאן רצח מתועב והאכזריות היא בלתי נתפסת. צעירים שכל חייהם לפניהם בגיל של הילדים שלי יושבים לתומם לחגוג יומולדת והם נרצחים בדם קר".

נתניהו הדגיש כי האכיפה ביישובים ערביים בארץ תוגבר. "נגביר באופן דרמטי את אכיפת החוק במגזר הערבי. לא נקבל מדינה בתוך מדינה. לא נקבל מדינה שבה יש הסתה איסלאמיסטית ונשק בלתי חוקי למכביר שבו יורים בשמחות וגם באירועי פשע".

עוד כתבות בנושא:
נתניהו: "נגביר אכיפה במגזר הערבי, לא נקבל מדינה בתוך מדינה"
חשש במשטרה: המחבל חמוש ועלול לקחת בני ערובה
תיעוד: המחבל צועד ברחובות תל אביב דקות לפני הפיגוע

ראש הממשלה בנימין נתניהו בזירת פיגוע הירי בתל אביב. 2 בינואר 2016. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו מדליק נר בזירת הפיגוע, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

השר לביטחון פנים ארדן אמר כי "משטרת ישראל עם כל כוחותיה פועלת 24/7 כדי לאתר את רוצח. אני שומע שיש קולות מדוע אנו לא מוסרים פרטים או מידע ואני רוצה לומר לכל האזרחים – ההחלטות הללו מתקבלות רק על ידי אנשי המקצוע שטובת החקירה לנגד עיניהם. איפה שהוצא צו איסור פרסום זה כדי שלא לחשוף פרטים מסוימים בפני הרוצח".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
תיעוד הפיגוע ממצלמות אבטחה. צילום מסך
רגעי האימה בבית קפה סמוך לזירה/צילום מסך

בפיגוע נהרגו שני בני אדם - אלון בקל ושמעון רווימי, ונפצעו שבעה. ארבעה מהם עדיין מאושפזים בבתי החולים, שניים במצב קשה באיכילוב, אחד במצב בינוני בשיבא שבתל השומר ואחת במצב קל בבילינסון.

במשטרה ובמערכת הביטחון גובר החשש כי המחבל, בן 28 מערה, ינסה לחטוף בני ערובה במהלך בריחתו. חשש זה מוביל את כוחות הימ"מ לכוננות ודריכות מוגברת. המצוד אחר מלחם נמשך והמשטרה מתמקדת, בנוסף לאזור ואדי ערה, גם באזור צפון תל אביב ובו שכונות תל ברוך ושיכון ל' ואזור כביש החוף.

בצהריים פשטו כוחות משטרה ושב"כ על בית משפחתו של המחבל. במהלך הפשיטה, הם עצרו את אחיו והחרימו מחשב שהיה בתוך הדירה, אולם לא ידוע למי מבני המשפחה הוא שייך.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המחבל נשאת מלחם אחריו המשטרה מנהלת מצוד/מערכת וואלה!, צילום מסך

מוקדם יותר פורסם סרטון ובו נראה מלחם כמה דקות לפני שפתח בירי לעבר הבר. בסרטון נראה המחבל צועד באחד הרחובות הסמוכים לבר וחוצה את הכביש, כשהוא נושא את התיק ובו הרובה ששימש אותו לביצוע הפיגוע הקטלני.

באחד הסרטונים שפורסמו אתמול מתועדות השניות האחרונות לפני שיצא המחבל למסע הירי. בסרטון נראה מלחם מסתובב בחנות ומכניס מזון לשקית. לאחר מכן, הוא נראה מרוקן את השקית ולקוח אותה עמו, ככל הנראה כדי להסוות את טביעות האצבע שלו מהנשק. בסוף הסרטון נראה מלחם מניח את תיקו על עגלות ויוצא לירות במבלים היושבים ברחוב. בתיעוד אחר נראה מלחם אוחז בכלי נשק אוטומטי ומרסס לעבר היושבים במקום, שמנסים להתכופף, להימלט ולהגן על עצמם מפני הירי.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בזירת פיגוע הירי בתל אביב. 2 בינואר 2016. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו בסמוך לבר "סימטא", היום/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח
אזרחים נאספו בזירת הפיגוע בתל אביב להדליק נרות. ניב אהרונסון
תושבי תל אביב מדליקים נרות בזירת הפיגוע, היום/ניב אהרונסון
אזרחים נאספו בזירת הפיגוע בתל אביב להדליק נרות. ניב אהרונסון
נרות לזכרו של אלון בקל שנרצח בפיגוע/ניב אהרונסון
אזרחים נאספו בזירת הפיגוע בתל אביב להדליק נרות. ניב אהרונסון
תל אביב, היום/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully