וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר כץ: יוזלו המחירים בתחבורה הציבורית שהתייקרו בשל הרפורמה

1.1.2016 / 8:30

בעקבות הפרסום בוואלה! NEWS, הנחה שר התחבורה את הרשות הארצית לתקן את העיוותים שנוצרו בשל התכנית החדשה שהייתה מאלצת נוסעים לשלם עשרות שקלים יותר מדי חודש. "נעשה בניגוד להנחיות"

הקלטות: אביב אברמוביץ', צילום: קורונוס צילומי אוויר בע"מ, אבי כהן, יותם רונן, זוהר גואטה; עריכת וידאו: אביב אירגז

שר התחבורה ישראל כץ הנחה אמש (חמישי) את הרשות הארצית לתחבורה לפעול מידית להוזלת מחירי הכרטיסים באותם מקומות שהתייקרו במסגרת הרפורמה בתעריפים. זאת בעקבות הפרסום בוואלה! NEWS שלפיו בשל התכנית החדשה שתיכנס לתוקף מחר ייאלצו חלק מהנוסעים לשלם עשרות שקלים יותר מדי חודש.

"יקור המחירים במקצת מן הקווים נעשה בניגוד להנחיותי", אמר שר התחבורה. "הרפורמה בתעריפים היא בשורה גדולה שבאה להוריד מחירים לכלל משתמשי התחבורה הציבורית ולא לייקר, וכך יהיה", הוסיף.

בשל הרפורמה, נוצר מצב שבו נוסעים שנוסעים באוטובוסים באמצעות כרטיס "חופשי חודשי" בתוך תחומי גוש דן, ששילמו עד כה סכום של 246 שקלים לחודש עבור הכרטיס, ייאלצו לשלם כעת 250 שקלים עבור אותו השירות – ארבעה שקלים יותר מדי חודש.

כשיוצאים מחוץ לגוש דן, פערים אלה אפילו עולים: כך, למשל, נוסעים שנוסעים באוטובוסים מרעננה, מהרצליה, מכפר סבא, מהוד השרון או מרמת השרון לתל אביב באמצעות כרטיס "חופשי חודשי", ששילמו עד כה 268 שקלים לחודש עבור הנסיעות, אמורים לשלם כעת 285 שקלים – 17 שקלים יותר בחודש.

עוד בוואלה! NEWS:
בנט על "גדר חיה": "לא צריך לקדם ערכים שנוגדים את ערכי המדינה"
דובאי: שריפת ענק במלון הסמוך למגדל הגבוה ביותר בעולם. צפו
שרה נתניהו נחקרה כחמש שעות על פרשת המעונות

עליה אל האוטובוסים תותר גם מהדלתות האחוריות באמצעות כרטיס רב קו דן אגד. קובי ליאני
לא משתלם למי שלא משלב אוטובוסים ורכבות/קובי ליאני

אולם, בכך לא מסתיימות הדוגמאות האבסורדיות שמייצרת רפורמת ה"הוזלות" החדשה. באחת הדוגמאות המקוממות ביותר אמורים להיתקל תושבי רמלה ולוד אם לא יחול שינוי: נוסעי חברת "קווים" ששילמו עד כה 190 שקלים בלבד עבור "חופשי חודשי" שכולל נסיעה חופשית במהלך החודש בין הערים ייאלצו כעת לשלם 250 שקלים – 60 שקלים יותר מדי חודש.

מעבר לכך, שיחות עם מוקד השירות שמפעיל משרד התחבורה חשפו את הבלבול הרב ששורר בעקבות הרפורמה. כך, למשל, כשנשאלו במוקד על כרטיס "חופשי חודשי" בתוך בני ברק, שעולה כיום 162 שקלים, השיבו כי מחירו יעלה בעקבות הרפורמה ל-250 שקלים. ואולם, בשיחה עם מוקד חברת דן, החברה שמפעילה את הקווים בתוך העיר, מתברר כי המחיר נותר כשהיה.

טעות זו נותרה בעינה גם בתעריפון של משרד התחבורה שמופיע באתר. טעות דומה חזרה גם עם "חופשי חודשי" לנסיעות בתוך העיר דימונה, שעומד כיום על 97 שקלים: במוקד משרד התחבורה אמרו כי המחיר יעלה ל-160 שקלים, אולם בירור עם חברת אגד, המפעילה את השירות, העלה כי המחיר יישאר בעינו.

(עדכון ראשון: 22:00)

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully