וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוב הישראלים מודים: איבדנו את תחושת הביטחון ברחובות

דב גיל-הר

1.1.2015 / 9:30

סקר של פרופ' קמיל פוקס שנערך עבור וואלה! NEWS מראה כי שלושה חודשים בתוך גל הטרור, 61% איבדו גם את האמון בדרך הטיפול של הממשלה במצב. 58% מהציבור: אין הבדל בין טרור יהודי לפלסטיני. דיווח מאולפן וואלה! NEWS

עריכה: ניר חן

הישראלים איבדו את תחושת הביטחון בגל הטרור הנוכחי, וגם את האמון בכך שהממשלה מטפלת בטרור כראוי - כך עולה מנתוני סקר שנערך עבור וואלה! NEWS בפיקוחו של פרופ' קמיל פוקס מ"פאנל פרויקט המדגם", וכן הסטטיסטיקאי יוסף מקלדה ממכון המחקר STATNET.

פיגוע דקירה ברחוב יפו, ירושלים. נובמבר 2015. נועם מושקוביץ
נוכחות כוחות הביטחון לא משכנעת את הישראלים במציאות של פיגועים מדי יום. רחוב יפו בירושלים אחרי עוד פיגוע בבירה/נועם מושקוביץ

לפי נתוני הסקר, 61% מהישראלים מרגישים שרמת הביטחון שלהם נפגעה או נפגעה מאוד מאז החל גל הטרור הנוכחי. לעומתם, 29% טוענים שרמת הביטחון שלהם לא כל כך נפגעה ו-9% בלבד העידו כי רמת הביטחון שלהם לא נפגעה כלל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

התשובה המוחצת ביותר ניתנה לשאלה "האם לדעתך הממשלה מטפלת כראוי בגל הטרור?" - 71% מהישראלים סבורים כי הממשלה לא מטפלת במצב כפי שהיה מצופה ממנה. לעומתם, 19% סבורים כי הממשלה מתפקדת ופועלת באופן ראוי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ברקע חקירת פרשת דומא, נשאלו הנסקרים על הטיפול בטרור היהודי והאם יש לנהוג כלפיו באותה הדרך שבה מטפלות הרשויות בטרור הפלסטיני. 58% מהנשאלים סבורים כי אין הבדל בין טרור יהודי לפלסטיני, ובשניהם צריך לטפל באותם הכלים. 33% סבורים כי יש מקום לדרכי טיפול שונות.

בית משפחת דוואבשה, כפר דומא, יולי 2015. AP
הישראלים בעד טיפול שווה בטרור יהודי. בית משפחת דוואבשה המוצת/AP
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הסקר כלל 610 נשאלים, מתוכם 501 מהאוכלוסיה היהודית ו-109 מהמגזר הערבי. התשאול באוכלוסיה היהודית נעשה על ידי חברת פרויקט המדגם בהנהלתו של ד"ר אריאל איילון, והתשאול באוכלוסיה הערבית בוצע על ידי חברת STATNET בהנהלתו של יוסף מקלדה. הסקר נערך בפיקוח פרופסור קמיל פוקס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully