וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחסות הגשם והערפל: צבא אסד פתח במתקפה ליד הגבול עם ישראל

31.12.2015 / 18:56

כוחות המשטר מנהלים קרבות עם המורדים במחוז קוניטרה, שאת רובו שטחו איבד הנשיא לטובת אופוזיציה בשנים האחרונות. מבצע דומה מתקיים בימים האחרונים במחוז דרעא הסמוך

צילום: סרטוני חובבים שהועלו לרשת, עריכה: יאיר דניאל

צבא סוריה פתח היום (חמישי) במתקפה נרחבת במחוז קוניטרה במטרה להחזיר את השליטה באזורים בדרום המדינה שאבדו לטובת המורדים במהלך שלוש השנים האחרונים. המורדים טוענים כי המתקפה נפתחה עם שחר, כשהצבא הסתער על העיירה א-סמדאניה אל-גרביה הסמוכה לגבול עם ישראל. שני הצדדים טוענים כי הם אלו ששולטים על המקום.

במקביל, בחסות הגשם והערפל, פשטו נאמני הנשיא בשאר אסד על העיירה האסטרטגית חמדניה שגולן הסורי, שנפלה לידי האופוזיציה לפני כשנתיים. "הם פתחו במתקפה נרחבת בשתי העיירות בחסות הערפל הכבד, כשבקושי ניתן להבחין במישהו שנמצא כמה מטרים ספורים ממך", אמר אבו יחיא, דובר מטעם ארגון המורדים אל-וויאת אל-פורקאן, הפועל באזור.

לקריאה נוספת על המלחמה בסוריה
הפנטגון: חוסלו בכירי דאעש שסייעו בתכנון המתקפה בפריז
בחסות האו"ם: לוחמים ממשטר אסד ומורדים פונו משני מוקדי עימות
מנכ"ל משרד החוץ: "לא נאפשר העברת נשק שיפגע בעליונותנו האווירית"

חיילים סורים מתכוננים ללחימה בדאעש. סוריה, דצמבר 2015. רויטרס
חיילים בצבא אסד מתכוננים לקראת מתקפה נגד דאעש/רויטרס

מחוז קוניטרה חיוני להמשך שלטונו של המשטר בדמשק בשל סמיכותו לעיר הבירה – הוא שוכן רק כ-70 קילומטר מדרום-מערב לדמשק. רובו נשלט בידי שורת ארגוני מורדים, בהם גם ג'בהת א-נוסרה. צבא סוריה מסתייע בכוחות קרקעיים וירי ארטילרי כבד, אולם הסמיכות לגבול עם ישראל מגבילה על פעילות חיל האוויר של אסד באזור.

המתקפה בקוניטרה מצטרפת לזאת במחוז דרעא, שנפתחה בימים האחרונים. מדובר במבצע הנרחב הראשון בדרום סוריה מאז החלה רוסיה להתערב במלחמת האזרחים בחודש ספטמבר האחרון. מוקד המתקפה בדרעא הוא העיירה שייח מסכין, שבסביבותיה ערכה מוסקבה עשרות גיחות בימים האחרונים. העיירה שוכנת בנתיב חיוני בין העיר לדמשק לעיר דרעא, הסמוכה לגבול עם ירדן. כיבושה יאפשר לכוחות המשטר להמשיך בהתקדמותם דרומה, לעבר אזורים נוספים שנמצאים בידי המורדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully