וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המנהלים נגד פסילת "גדר חיה": "זו איראניזציה - הפחד משתלט על השכל"

31.12.2015 / 11:13

התאגדות מנהלי בתי הספר יצאה נגד פסילת הספר של דורית רביניאן בידי משרד החינוך בשל חשש לעידוד התבוללות. יו"ר ההתאגדות: "מתחילים לסגור עלינו מכל הכיוונים. על משרד החינוך לחזור בו". הספריות בתל אביב: "הקוראים מוזמנים לשאול את הספר בחינם"

שר החינוך נפתל בנט, תל אביב אוגוסט 2015. דרור עינב
"שר החינוך אמנם חדש, אבל אני מרגיש גל בכיוון הלא נכון". בנט/דרור עינב

התאגדות מנהלי בתי הספר הודיעה יחד עם ועד הפעולה של המורים כי הם "מזועזעים מהחלטת משרד החינוך לאסור על הוראת הספר 'גדר חיה' בבתי הספר, בשל 'חשש להתבוללות ופגיעה בזהות היהודית'", בהתייחס לפסילתו של הספר של דורית רביניאן על ידי המשרד אתמול. המנהלים מסרו: "אנו רואים בצעד זה פגיעה בחופש הדיון והפלורליזם, כמו גם פגיעה בסמכות מפמ"ר (מפקח מרכז מקצוע) הספרות והוועדה המקצועית לבחינת תכני ההוראה". המנהלים דורשים ממשרד החינוך לבטל את ההחלטה ולהשאיר את הסוגיה לשיקול דעתם של צוותי בתי הספר. "אנו מזהירים מפני השתלטות הפחד על השכל הישר ותובעים ממשרד החינוך לחזור בו מהחלטתו", אמרו.

יו"ר איגוד מנהלי בתי הספר, מנשה לוי, אמר לוואלה! NEWS כי הוא חושב שהמזכירות הפדגוגית קיבלה החלטה שגויה. "אנחנו מתחילים להרגיש שסוגרים עלינו מכל הכיוונים. משרד החינוך צריך לשמש כרגולטור וכקובע גבולות גזרה מאוד רחבים", אמר. "המשרד לא צריך להיכנס לרזולוציות האלה, אלא לתת לבתי הספר לבחור מה ללמד מתוך המדף. מן הסתם, בתי ספר מסוימים יבחרו בסט יצירות כזה, ואחרים בסט אחר. צריך להשאיר את שיקול הדעת לבתי הספר ואסור למשרד החינוך להיכנס ברגל גסה לרזולוציות האלה של שטח".

עוד בנושא:
"משרד החינוך להב"ה": נפסל ספר המתאר רומן בין ישראלית ופלסטיני
דורית רביניאן בתגובה לפסילת ספרה: "מזמינה את הקורא הישראלי לשפוט בעצמו"

דורית רביניאן. איריס נשר,
"משרד החינוך נתן לה פרסומת חינם". רביניאן/איריס נשר

לוי שוחח אמש עם מ"מ יו"ר המזכירות הפדגוגית, דליה פניג, וביקש ממנה לבטל את ההחלטה. "אמרתי לה שהיא נתנה פרסומת חינם ששווה מאות אלפי שקלים לדורית רביניאן", אמר. "אנחנו עוברים תהליך של איראניזציה - מדרון חלקלק שיוביל אותנו ואת מערכת החינוך למחוזות חשוכים". על שר החינוך נפתלי בנט אמר: "שר החינוך החדש מכהן בתפקידו לא הרבה זמן, אבל אני מרגיש גל בכיוון הלא נכון. צריך להניח לבתי הספר לעשות את מה שהם יודעים, ללמד ולחנך מבלי להתערב להם יותר מדי".

בתוך כך, עמוד הפייסבוק של ספריות תל אביב פרסם היום פוסט שנפתח בפנייה: "לידיעת הקורא נפתלי בנט", והבהיר כי "תושבי תל אביב-יפו מוזמנים לשאול, ללא עלות, את ספרה של דורית רביניאן 'גדר חיה'".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
גדר חיה. הוצאת עם עובד,
גדר חיה/הוצאת עם עובד

"גדר חיה" שיצא לפני כשנה וחצי, מגולל את סיפור אהבתם של ליאת, מתרגמת ישראלית, וחילמי, צייר פלסטיני, אשר נפגשים ומתאהבים בניו יורק. "גדר חיה" זיכה את רביניאן השנה בפרס ברנשטיין לכותבים צעירים. ואולם, אתמול פסל אותו משרד החינוך, בנימוקים הנוגעים לצורך לשמור על "הזהות והמורשת של תלמידי כל המגזרים", התפיסה כי "יחסים אינטימיים בין יהודים ושאינם יהודים מאיימים על הזהות הנפרדת" והחשש כי ל"נוער בגיל ההתבגרות אין את הראייה המערכתית הכוללת שיקולים של שמירת הזהות של העם ומשמעות ההתבוללות". "גדר חיה" נפסל על אף שהאחראי על לימודי הספרות בחינוך הממלכתי וכן "ועדת המקצוע", המורכבת מאנשי אקדמיה וחינוך, דווקא המליצו על הכללת הספר במסגרת לימודי ספרות ברמה מוגברת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully