וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות השקעה של מיליארדים: רבים ממפוני גוש קטיף לא נכנסו לבתי קבע

31.12.2015 / 10:31

12 מיליארד שקלים הוקצו לשיקום המפונים, פי שניים ממה שנקבע, אך 170 משפחות עדיין מתגוררות במבנים זמניים. יו"ר ועדת השרים לסיוע למפונים, השר אורי אריאל: "ישנן בעיות שטרם נפתרו"

אתר הקרווילות ניצן ב'. ויקיפדיה, A&D, אתר רשמי
הסיוע הממשלתי יימשך. אתר הקרווילות ניצן ב'/אתר רשמי, ויקיפדיה, A&D

המדינה השקיעה 12 מיליארד שקלים לשיקום מפוני גוש קטיף, אך משפחות רבות עדיין לא נכנסו לבתי קבע. אתמול (רביעי) התכנסה ועדת השרים לסיוע למפוני גוש קטיף, ובמהלכה התברר כי למרות שהסכום שהוקצה כפול מזה שתוכנן, 170 משפחות עדיין מתגוררות במבנים זמניים.

בדיון הוחלט להמשיך את הסיוע הממשלתי, בעיקר למשפחות שטרם מצאו פתרונות לדיור קבע. במסגרת הסיוע נקבע כי רשויות מקומיות שקלטו מפונים יקבלו תקציב של כ-40 מיליון שקלים. השרים אישרו גם הקלה למפונים בהארכת המועד שבו הם נדרשים להגיש בקשות להעתקת מבנים יבילים למגרשי הקבע שלהם.

עוד בוואלה! NEWS:
בשל סכסוך עם משרד האוצר: עיריית ירושלים מאיימת לפטר אלפי עובדים
תושבים בירושלים זועמים: תחנת אוטובוס בשכונתם נקראה "ההתנחלות"
שני ישראלים נעצרו ברשות הפלסטינית - ושוחררו אחרי חודש: "עינו אותנו"

וועדת השרים לסיוע למפוני ההתנתקות התכנסה היום בפעם האחרונה 29 דצמבר 2015. דוברות השר אורי אריאל, מערכת וואלה! NEWS
קצב המעבר לבתי קבע עלה. דיון הוועדה, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, דוברות השר אורי אריאל

נציגי מנהלת תנופה, האחראית על שיקום המפונים, אמרו בדיון כי למרות שישנן משפחות שטרם נקלטו בבתי קבע, בשנתיים האחרונות עלה קצב המעבר לבתי קבע. עוד אמרו הנציגים כי במהלך יולי 2013 סיימו את הטיפול ב-571 משפחות וכיום, בסוף שנת 2015, עומד הנתון על 920 משפחות אשר השלימו את המעבר למבני קבע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

לדברי נציגי המנהלת, לאחרונה נמצא פתרון למשפחות המוחלשות בנוגע לשיכונם, ולפיו יוצבו מבנים יבילים על מגרשי הקבע של אותן המשפחות תמורת דמי שכירות חודשיים. בנוסף, הוצמדו למשפחות מלווים כלכליים וחברתיים שיוכלו לסייע להן באופן פרטני.

יו"ר הוועדה, השר אורי אריאל, אמר בסוף הדיון כי "למרות השנים הרבות והטיפול המתמשך, הסיוע למגורשים התקדם אך לא הסתיים". לדבריו, למרות ההשקעה הגדולה, "המחיר הכלכלי שנגרם מהגירוש הוא כאין וכאפס לטלטלה הרגשית והנזק הנפשי שנגרם למגורשים ומשפחותיהם. אני שמח על ההתקדמות שעשינו אך עדיין ישנן בעיות שטרם נפתרו. ממשלת ישראל אחראית על כל מגורש ומגורשת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully