וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"משרד החינוך להב"ה": נפסל ספר המתאר רומן בין ישראלית ופלסטיני

31.12.2015 / 0:20

חברי כנסת מהאופוזיציה הגיבו בתקיפות להחלטה השנויה במחלוקת של משרד החינוך שלא ללמד את הספר "גדר חיה" בשיעורי ספרות בתיכונים. ח"כ מיכאלי: "משטרת המחשבות כבר כאן, בישראל היום". בנט: "מגבה את ההחלטה"

שר החינוך נפתלי בנט מעביר שיעור במתמטיקה לתלמידי כיתה ו' בפתח תקווה, מאי 2015. יותם רונן
"מגבה את הדרג המקצועי". בנט/יותם רונן

משרד החינוך פסל ספר המתאר רומן בין ישראלית לפלסטיני בגיבויו של השר נפתלי בנט. משמעות ההחלטה היא שהספר, "גדר חיה" מאת דורית רביניאן, לא יילמד בתיכונים במסגרת לימודי ספרות.

הצעד השנוי במחלוקת עורר תרעומת בקרב חברי האופוזיציה. "הערבים נוהרים לקלפיות, הערבים לוקחים לנו את הבנות – אלו שני צדדים של אותו מטבע. במקום שבו פוסלים בני אדם, ברור שיפסלו ספרים שמציגים אותם כבני אדם", אמרה חברת הכנסת מרב מיכאלי, יו"ר המחנה הציוני.

לקריאה נוספת:
הממשלה אישרה: 15 מיליארד שקלים יוקצו לצמצום פערים במגזר הערבי
מחר: שרה נתניהו תיחקר בלהב 433 על פרשת המעונות
המרצה שלימד עם שלט "שתול": גם ח"כים צריכים לענוד טלאי

ח"כ מרב מיכאלי, סיעת המחנה הציוני, הכנסת, 20 ביולי 2015. נועם מושקוביץ
"ברור שיפסלו ספרים שמציגים בני אדם כבני אדם". מרב מיכאלי/נועם מושקוביץ

לדבריה, בנט משתף פעולה עם גורמים קיצוניים. "במקום שבו מסמנים בני אדם עם השקפות לא מקובלות על השלטון, ברור שמצנזרים גם יצירות ספרות ואמנות. משטרת המחשבות כבר כאן, בישראל היום. תחת השר בנט משרד החינוך הופך למשרד להב"ה: למנוע השכלה בשם הגזענות".

חברת הכנסת שלי יחימוביץ מהמחנה הציוני הוסיפה: "למה לפסול את הספר כשאפשר לשרוף אותו? יחד עם 'אלמלא האל מלא רחמים' של יהודה עמיחי, יש שם שורת הכפשה רצינית נגד הקב"ה. בעצם למה לשרוף? לקנות! מחר רצה לקנות! בואו נעשה שזה יהיה הרב מכר הכי היסטרי שלה רביניאן".

עוד באותו נושא

דורית רביניאן בתגובה לפסילת ספרה: "מזמינה את הקורא הישראלי לשפוט בעצמו"

לכתבה המלאה

יו"ר מרצ זהבה גלאון קראה למתנגדים להחלטה להצטרף להפגנה שתתקיים מחר מול משרד החינוך בתל אביב. "נפגין על זה שהקומיסרים של בנט פסלו ספר מצוין שהומלץ על ידי הוועדה המקצועית ללימודי הספרות, כי הוא מספר על רומן בין יהודייה וערבי ו'מעודד התבוללות'. על זה שספר האזרחות הושחת ללא היכר והפך להיות מניפסט דתי-לאומני, שמטרתו לגדל כאן נתינים ולא אזרחים. על המתקפה המאורגנת והמתוכננת על הערכים החילוניים – חופש, פלורליזם, שוויון ואהבת אדם באשר הוא אדם, ועל הטיהור של מערכת החינוך מהערכים האלה", כתבה בעמוד הפייסבוק שלה.

היא הוסיפה: "נפגין מחר, בגשם, על העתיד של הילדים שלנו, על העתיד שלנו. הצטרפו אלינו מחר, אין לנו מלחמה חשובה יותר".

מלשכתו של בנט נמסר בתגובה: "השר מגבה את החלטת הדרג המקצועי".

(עדכון ראשון: 22:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully