וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופקים חדשים- נגישות והזדמנויות תעסוקה עם חנוכת תחנת הרכבת

בן שיף

31.12.2015 / 8:07

הנסיעה הראשונה מתחנת הרכבת החדשה באופקים תצא לדרכה בשבת הקרובה. מדובר בבשורה משמחת לנוסעים וגם למחפשי העבודה בעיר. יריד תעסוקה שנערך השבוע בעיר על ידי רכבת ישראל חשף בפני המתעניינים אפשרויות עבודה וניוד חדשות שלא היו זמינות עבורן, לפני הקמת התחנה

צילום: זוהר גואטה, עורך ווידאו: מיכאל ברגמן

בימים הקרובים תיחנך תחנת הרכבת החדשה באופקים, ומלבד היתרון הברור של הנגשת הפריפריה למרכז הארץ, באופקים תולים תקוות תעסוקה ומגורים רבות באמצעי התחבורה החדש. 1300 דורשי עבודה קיוו למצוא את מבוקשם ביריד התעסוקה המדובר, אך חלקם נאלצו לשוב הביתה בידיים ריקות. 300 משרות בלבד הוצעו ביריד ולא התאימו לכל מתעניין.

בעקבות המשבר העולמי בענף הטקסטיל נסגרו מפעלי תעשייה מרכזיים בעיר בשנים האחרונות, ויחד עם גלי העלייה הגדולים שפקדו את העיר בשנות ה?90 מברה"מ, גדל אחוז האבטלה ומוערך היום ביותר מ10%.

איציק דנינו, ראש עיריית אופקים אמר במהלך האירוע כי תנועת הרכבות צפויה להוריד באופן משמעותי את אחוזי האבטלה. "זה יריד תעסוקה שאנחנו רואים את ההצלחה שלו כבר היום. אני חושב שהרכבת תהיה חלק בלתי נפרד מעתידה של אופקים - עד שנוריד את אחוזי אבטלה לאחוזים נורמליים. עד שזה יקרה - תהיה מסורת שלנו יחד עם רכבת ישראל בעריכת יריד תעסוקה חדש כל שנה".

החיבור התעבורתי בין מרכז לפריפריה עומד בראש סדר העדיפויות הממשלתי בשנים האחרונות. הקמתה של תחנה חדשה בעיר קטנה מושכת משקיעים ממגוון ענפים, כאלה שמוכנים להמר על הגירתה של אוכלוסייה איכותית ומבוססת מאזור המרכז – דרומה וגם צפונה. בועז צפריר מנכ"ל רכבת ישראל טוען כי אינו רואה חיבור בין פריפריה למרכז, אלא מהלכים מתמידים של חיזוק ערים ומטרופולינים. "אנחנו ביחד עם עיריית אופקים , משרד התחבורה וממשלת ישראל נקים באופקים פרויקטים נוספים כמו מכללת רכבות ,מעונות סטודנטים והכל במטרה שיבואו אנשים גם לעבוד פה, גם ללמוד פה וגם לגור פה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully