וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשנה ליועמ"ש ביקר עצורי דומא: "מצבם תקין; פער בין טענותיהם למה שמוצג"

עו"ד רז נזרי ביקר במתקן השב"כ, שוחח עמם ללא נוכחות סוהר, וכתב לעורך הדין של אחד החשודים במעורבות בפיגוע ההצתה: "יש פער משמעותי בין טענות ששמענו מפיהם למה שנטען בשמם". בתוך כך, חלה התפתחות משמעותית בדיונים בבית המשפט

עריכה: ניר חן

"מצב החשודים בפיגוע בכפר דומא תקין ויש פער משמעותי בין טענות ששמענו ישירות מפיהם לבין חלק ממה שנטען בשמם בפומבי" - כך כתב היום (רביעי) המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד רז נזרי, לעורך דינו של אחד החשודים בהצתת הבית בדומא, עדי קידר, לאחר שביקר אותו במתקן השב"כ שבו הוא מוחזק ביום שבת. במכתב שהעביר נזרי לקידר, שטען כי החשודים עוברים עינויים על ידי חוקרי שב"כ וכי ביקורו של נזרי מהווה שיבוש מהלכי חקירה, כתב כי "הטענות והתלונות שהועלו תועדו על ידינו ויועברו לגוף הביקורת על חוקרי השב"כ. נוכח העיתוי, לא אתייחס לטענות ואמירות שונות שהועלו על ידך ודי אם אומר כי הן מופרכות וחסרות בסיס".

עו"ד נזרי הסביר במכתב כי מטרת הביקור הייתה "לעמוד אחר התנאים שבהם מוחזקים העצורים, ולשמוע תלונות ישירות מפיהם בהתאם לסמכויות". נזרי ועורכת דין נוספת ממשרדו שאחראית על התחום, שוחחו אמנם עם אנשי השב"כ, אך לדבריו עם העצורים הם שוחחו בפרטיות, ללא נוכחות סוהר או חוקר שב"כ בתא. "בתחילת כל שיחה הצגנו את עצמנו כאנשי משרד המשפטים המבקשים לעמוד על תנאי החזקתם וכליאתם, ושאלנו את העצור אם יש לו תלונות או טענות כלשהן, או עניינים הטעונים טיפול", כתב עו"ד נזרי. "מובן כי לעצורים ניתנה גם האפשרות שלא לשוחח עמנו".

בתוך כך, התפתחות נרשמה היום בדיונים בבית המשפט השלום בפתח תקווה במסגרת הפרשה. לא ניתן לפרסם פרטים נוספים על אודותיה מפאת צו איסור פרסום.

הפגנת נוער הגבעות נגד עינויי עצורי דומא. יהודי לא מענה יהודי, צילום מסך
הפגנת נוער הגבעות למען העצורים/צילום מסך, יהודי לא מענה יהודי

פרקליטם של חלק מהחשודים, עו"ד עדי קידר מארגון "חוננו", הגיב למכתבו של ניזרי: "בדבריו, ממשיך מר נזרי בשימוש פסול של מסרים שהונחה לומר כדי לכסות על האלימות שהופעלה באישורו". עוד הוסיף עו"ד קידר כי "מטרתם של המבקרים הרשמיים נועדה לצרכים אחרים והופעתו של מר נזרי בצורה לא מתואמת אצל החשודים נעשתה כהמשך 'הכשרת השרץ' של שימוש באלימות, דבר הפסול לפי כל דין ואמנה".

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
בית משפחת דוואבשה, כפר דומא, יולי 2015. AP
בית משפחת דוואבשה בכפר דומא, ביולי האחרון/AP

ביום שלישי פנו ארבע אימהות של חשודים בפיגוע לנשותיהם של מפכ"ל המשטרה, רוני אלשיך, וראש שירות הביטחון הכללי (השב"כ), יורם כהן, כדי שישכנעו את בעליהן – האמונים על החקירה – לחוס על בניהם. "כותבות מתוך לב שבור וכואב, ומתוך תקווה", נכתב במכתב ששלחו האימהות לשירה אלשיך, אשת המפכ"ל, ואל אסנת כהן, אשת ראש השב"כ. "אנחנו פונות אליך כאימהות אל אם. בשבועות האחרונים בנינו היקרים, חלקם קטנים, עונו באכזריות במרתפי השב"כ". עוד נכתב כי "תקופה ארוכה נמנע מהם לפגוש עורך דין".

לדבריהן, "דרכי החקירה, האלימות והעינויים שילדינו תיארו בפני בתי המשפט ועורכי הדין, מדירים שינה מעיננו. שלושה נערים עדיין לא פגשו עורך דין, וקשה לדעת מה עובר עליהם בשעות אלה. לא ברור לנו האם נחזור לקבל את אותם הילדים שנלקחו מאתנו בידי המשטרה והשב"כ, או שהתוצאה של מעשי האכזריות שהופעלו כלפיהם היא שנשמותיהם וגופם נפגעו לנצח".

ועידת המשפט השלישית באשקלון, אוגוסט 2014. ראובן קסטרו, מערכת וואלה!
"מצבם תקין". עו"ד נזרי/מערכת וואלה!, ראובן קסטרו

עוד הוסיפו אימהות החשודים: "הענישה האכזרית ללא משפט ותוך החלטה למחוק את האישיות של ילדינו ולהוציא מהם 'הודאה' בכל מחיר - היא עוול ששובר את ליבנו. אנחנו מקוות שהדבר לא נעשה בשל חזותם החיצונית - בעלי פאות וכיפה גדולה - כחלק מהקושי שיש למערכות מסוימות בקבלת השונה".

בסיום המכתב, פנו האימהות לשתי הנשים ושאלו, "כיצד נוכל להגיע לליבו של בעלך ולנסות לתקן את העוול? נשמח לעמוד עמך בקשר כדי לחשוב יחד כיצד ניתן למנוע את המשך המעשים הללו, ופגיעה שכזו בנערים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully