וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המידע החדש" שהבטיח חמאס על שליט: מפקדי מבצע החטיפה מתים

הזרוע הצבאית של הארגון הבטיחה "לפרסם פרטים חדשים על חטיפתו של גלעד שליט ועל החזקתו בשבי", אולם לאחר פרסום שמותיהם של חמישה בכירים שהובילו את הפעולה לא פורסם מידע נוסף. ביטאון חמאס: "המידע נועד להפעיל לחץ על ישראל"

בכירי חמאס שהובילו את חטיפת גלעד שליט. מתוך טוויטר, צילום מסך
"חטיפת שליט". תמונה של בכירי הארגון ששמותיהם פורסמו, שהופצה ברשתות החברתיות/צילום מסך, מתוך טוויטר

הזרוע הצבאית של חמאס ברצועת עזה, גדודי עז א-דין אל קסאם, פרסמה אמש (שלישי) את שמותיהם של חמישה מפקדי הארגון שהשתתפו בחטיפתו של החייל גלעד שליט בשנת 2006 ובהחזקתו בשבי. בחשבונות הטוויטר של הארגון נמסר: "ממה שהותר לפרסם, מפקדי השטח שהשתתפו באופן ישיר בחטיפתו ובהחזקתו בשבי של שליט הם השהידים סמי אל-חמאידה, עבדאללה עלי לבד, חאלד אבו בכרה, מוחמד דאוד ועבד א-רחמן אל-מובאשיר. המשך יבוא".

על פי הדיווחים בכל התקשורת הפלסטיניים, כל החמישה נהרגו בשנים האחרונות. האחרון שנהרג, אל-מובאשיר, מת בהתמוטטות מנהרה ברצועת עזה בשבוע שעבר. אזרחים רבים ופעילים בולטים קראו להפגנות תמיכה ספונטניות מול בתי משפחותיהם של המפקדים, שהשתתפותם בחטיפת שליט לא נודעה עד כה.

עוד בוואלה! NEWS:
איסמעיל הניה: כוחו הצבאי של חמאס חזק היום מתמיד
בכירים בטורקיה: "התנאי לפיוס - גישה בלתי מוגבלת לעזה"
חמאס ימשיך לתכנן פיגועי התאבדות בישראל: המטרה - פירוק הרשות

בכיר חמאס עבד א-רחמן אל-מובאשיר, שנהרג בהתמוטטות מנהרה, רצועת עזה, דצמבר 2015. טוויטר, צילום מסך
נהרג לפני כשבוע בהתמוטטות מנהרה ברצועת עזה. אחד מחוטפיו של שליט, אל-מובאשיר/צילום מסך, טוויטר

"באישור מפקד הגדודים מוחמד דף, יפורסמו בשעות הקרובות פרטים חדשים על חטיפתו של שליט ועל החזקתו בשבי", נמסר מוקדם יותר בהודעה רשמית. עם זאת, בהמשך הערב ההודעה התעכבה ונדחתה פעמים רבות. לדברי הפרשן לענייני ישראל בביטאון חמאס "א-ריסאלה", מוחמד אבו זיאדה, ההודעה נועדה "להפעיל לחץ על ישראל" לקדם את המגעים לעסקה עם חמאס להשבת גופותיהם של סמל-ראשון אורון שאול וסגן הדר גולדין, שנהרגו במהלך מבצע "צוק איתן".

ברשתות החברתיות דווח על כך שהרשויות הישראליות "מנעו את פרסום הפרטים", אולם חשבונות הטוויטר הרשמיים של הזרוע הצבאית, אתר האינטרנט של הארגון ואף רשת הטלוויזיה "אל-אקצא" של הארגון פעלו כרגיל. שלשום אמר סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמאעיל הניה כוחו הצבאי של חמאס חזק מתמיד, והזהיר את ישראל שלא לפתוח בעימות חדש ברצועת עזה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ישראל מנעה את פרסום הפרטים". חמשת הבכירים ששמותיהם פורסמו/מערכת וואלה!, צילום מסך

בנאום שנשא בעזה בטקס לציון שבע שנים למבצע "עופרת יצוקה", אמר הניה כי יכולותיו הצבאיות של חמאס התחזקו מאז מבצע "צוק איתן". לדבריו, ישראל "תשלם מחיר כבד מאי פעם" צבאית ומדינית בכל עימות עתידי מולו. "אם ישראל חושבת על יציאה לעימות נוסף ברצועת עזה, עליה להיזהר מהתוצאות שיהיו לכך. ההתנגדות הפלסטינית חזקה היום כפליים משהייתה בעימותים האחרונים. מנהיג ישראלי שיקבל החלטה לצאת למלחמה בעזה, עוד ישלם על כך בתפקידו", הכריז הניה.

(עדכון ראשון: 22:47)

חגיגות מול ביתו של אל-מובאשיר, הערב:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully