וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יתר מורשעי הולילנד: שישה חודשי עבודות שירות ללופוליאנסקי

29.12.2015 / 9:43

הכרעת בית המשפט העליון עסקה לא רק באולמרט. הערעור של יו"ר בנק הפועלים לשעבר, דני דנקנר נדחה ברובו והוא נידון לשנתיים מאסר. עונשו של יזם הפרויקט הלל צ'רני - 26 חודשים

עריכה: אביב אירגז

בית המשפט העליון הכריע היום (שלישי) לא רק בעניינו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, אלא גם בעונשם של יתר המעורבים בפרשת הולילנד.

הערעור של ראש עיירת ירושלים לשעבר אורי לופוליאנסקי נדחה פה אחד והוא הורשע בשבע עבירות של לקיחת שוחד בסך יותר משני מיליון שקלים בזמן שעמד בראש מפעל הצדקה "יד שרה". עם זאת, עונשו המקורי שהיה שש שנות מאסר הופחת לשישה חודשי מאסר עם אפשרות להמירם בעבודות שירות. זאת ככל הנראה בשל מצבו הרפואי הקשה.

לקריאה נוספת בנושא:
פרשת הולילנד: העליון קיבל חלקית את ערעור אולמרט - יישא 18 חודשי מאסר
עד המדינה שמת - וההקלטות המפלילות: פרשת הולילנד מגיעה לרגע ההכרעה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"השם יתברך על כל הטוב אשר גמלנו", אמר לופוליאנסקי עם הישמע גזר הדין. "מודה לעורכי הדין הנכבדים שזיכו אותי משוחד, מודה לעם ישראל שנתן לי אהבה גדולה, מודה למשפחתי הטובה, מודה שאמשיך לעשות שירות למען העם". הוא הוסיף כי הוא "מצר על חברים שצריכים ללכת למאסר" ומקווה "להמשיך את השירות לעם כפי שעשיתי במשך 40 שנה".

עורך דינו הוסיף: "פסק דין חשוב ונכון, מוסרית, משפטית וחברתית. בית המשפט העליון נקט גישת חמלה לאדם שכולו חמלה, שהקדיש כל חייו בעשייה למען הזולת. נקבע במפורש שלא קיבל אגורה לכיסו. כל הכספים נתרמו בגלוי ל'יד שרה' עם קבלות. האיש קיבל את יומו וזכה לתוצאה ראויה וצודקת".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
אורי לופוליאנסקי, בית המשפט העליון. 29 בדצמבר 2015. נועם מושקוביץ
"לא קיבל אגורה לכיסו". לופוליאנסקי בבית המשפט, היום/נועם מושקוביץ

הערעור של יו"ר בנק הפועלים לשעבר דני דנקנר נדחה ברובו, והוא נידון לשנתיים מאסר. הוא הורשע במתן שוחד ובעבירה לפי חוק איסור הלבנת הון. ואולם, הוא זוכה מרישום כוזב במסמכי תאגיד. בתחילה נגזרו עליו שלוש שנות מאסר לאחר שנקבע כי שילם 1.1 מיליון שקל למאיר רבין, שכונה "מאכער" ושימש יד ימינו של עד המדינה שמואל דכנר. זאת כדי שייסיע לו לקדם את עסקת שינוי יעוד הקרקעות של חברת תעשיות מלח בשווי מוערך של מאות מיליוני דולרים. ערעורו של איש העסקים רבין נדחה והוא נידון לחמש שנות מאסר, כפי שנגזר עליו מלכתחילה. הוא הורשע בהלבנת הון ובמתן שוחד בסך 1.2 מיליון שקלים.

דני דנקנר, בית המשפט העליון. 29 בדצמבר 2015. יואב דודקביץ'
ערעורו נדחה ברובו. דנקנר בבית המשפט, היום/יואב דודקביץ'

הערעור של היזם הלל צ'רני התקבל חלקית פה אחד. הוא זוכה משמונה עבירות של מתן שוחד והורשע בשמונה עבירות אחרות של מתן שוחד. הוא יישלח ל-26 חודשי מאסר, לאחר שנגזרו עליו בתחילה שלוש שנות מאסר וחצי.

צ'רני, מבעלי מתחם הולילנד, ששכר את שירותיו של עד המדינה דכנר כדי לקדם את הפרויקט, הורשע בפסק הדין הקודם במתן שוחד לאולמרט, לראש לשכתו לשעבר של ראש הממשלה שולה זקן וללופוליאנסקי ובהלבנת הון.

עורך דינו מסר עם הישמע גזר הדין כי "נדמה שהתיק קיבל הפרופורציות האמיתיות שלו". לדבריו, "התיק שקיבל ממדים מפלצתיים של תיק השחיתות הגדול שהיה אי פעם, של מעורבים בדרגות שונות, מראשי ערים לראשי ממשלות, נגמר כתיק רגיל לכל דבר ועניין. למרות שטרם קראנו את הכרעת הדין המפורטת, בית המשפט אמר את דברו ושינה שינוי מהותי את פסק הדין של מרשנו צ'רני שהוצג כנותן השוחד המרכזי. הוא זוכה מרוב ההרשעות שיוחסו לו".

הלל צ'רני בבית המשפט העליון, 29 בדצמבר 2015. טוויטר 
ג'וש בריינר, אתר רשמי
ערעורו התקבל פה אחד. צ'רני בבית המשפט, היום/אתר רשמי, טוויטר ג'וש בריינר

הערעור של איש העסקים אביגדור קלנר, בעבר יו"ר הזכיינית "רשת" וממקימי חברת "הולילנד פארק", התקבל חלקית פה אחד. הוא זוכה מחלק מהסעיפים ועונש המאסר שנגזר עליו הוא 24 חודשים בפועל לעומת שלוש שנות מאסר שהוטלו עליו בבית המשפט המחוזי. עורך דינו אמר כי "בית המשפט קבע שלא היה שוחד". לדבריו, "הייתה הקלה משמעותית בעונש והתוצאה משביעת רצון בהחלט".

מי שנידון להכי הרבה שנות מאסר בפסק הדין הקודם היה אורי שטרית, מהנדס העיר ירושלים לשעבר, שהורשע בקבלת שוחד של יותר מ-700 אלף שקלים מדכנר ובהלבנת הון. הוא נשלח לשבע שנות מאסר. ערעורו נדחה היום ועונשו נותר כשהיה.

אביגדור קלנר בדיון בתיק הולילנד בבית המשפט העליון. נועם מושקוביץ
קלנר בבית המשפט בדיון בעניינו בדצמבר אשתקד/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully